• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 07:58:45 följande:
    Det är inte riktigt sant. Livet har rullat på mellan och jag har accepterat det och försökt gå vidare, men varje gång han hör av sig är cirkusen igång igen. Ja, jag kan sätta stopp för det genom att vara tydligare och förstår han inte så får jag blocka. Men innerst inne VILL jag ju inte det, jag ville att vi skulle kunna respektera varandra. Allra helst ville jag ju att det skulle bli vi, men eftersom det inte går eller blir, pga vad han känner/inte känner, så hade vi väl kunnat göra slut som vuxna människor och inte leka med varandras känslor. 
    Vad har att avsluta en kontakt och inte träffa personen mer, med att vara respektlös? Du kan avsluta på ett respektfullt sätt om det är det du önskar. Vill du ha tips på hur du på ett respektfullt sätt kan uttrycka dig och bemöta honom när du avslutar?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 08:59:34 följande:
    Vad har att avsluta en kontakt och inte träffa personen mer, med att vara respektlös? Du kan avsluta på ett respektfullt sätt om det är det du önskar. Vill du ha tips på hur du på ett respektfullt sätt kan uttrycka dig och bemöta honom när du avslutar?
    Nej så klart, det var inte så jag menade. Jag menade att det är respektlöst av honom att ghosta mig och sen låtsas som ingenting. 
    Jag vet hur man avslutar. Men det är svårt för det är ju egentligen inte vad jag vill. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 07:53:36 följande:
    Det är klart att otroheten inte beror på hans vän! Men han är fantastisk på att få andra med på sitt tåg. Jag tror inte han hade följt med på en trekant med någon annan, men andra kvinnor har han haft alldeles själv. Men det här hör inte diskussionen till.
    Det var du som skrev så. Jag har all rätt att uttrycka min åsikt om dina uttalanden. Så fort du får kritik drar du din gråtvals ännu en gång. Det är härskarteknik och manipulation. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 09:20:52 följande:
    Nej så klart, det var inte så jag menade. Jag menade att det är respektlöst av honom att ghosta mig och sen låtsas som ingenting. 
    Jag vet hur man avslutar. Men det är svårt för det är ju egentligen inte vad jag vill. 
    Så du ska vänta på att han beter sig respektfullt mot DIG, och DÅ kan du avsluta?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 08:06:54 följande:
    Vilken tur då att du och jag inte kommer ha ett förhållande:) 
    Den här tråden handlar om hur jag känner inför den här mannen, det är inte svårare än så. 
    Det var du som drog upp att du tycker att det är okej att vara otrogen och att kompisens beteende är en förmildrande omständighet. Jag har all rätt att uttrycka min åsikt om detta så väl som att kritisera dina uttalanden. Du kan inte styra alla andra här och du får stå för vad du själv skriver. Du är en vuxen människa och ingen jättebebis. Du citerar mig och gör dessa uttalanden och jag svarar på det du skriver. Det är inte svårare än så. Och du kan gnälla bäst du vill. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 09:20:52 följande:
    Vad är det du vill? Gifta dig med den här mannen? Flytta till hans arbetsort och berätta för frun så han blir utslängd och behöver bostad så är ju problemet löst? 
  • Anonym (o)

Han är ingen bra man eller någon för dig att ha ett fint känslomässigt utbyte med, han är skräp, rent ut sagt, men det tror jag att du någonstans inser faktiskt

• Anonym (.)

Det är ett stort kaos av sårade människor, du är sårad, mannen är sårad och framförallt hans respektive. Det kommer inte komma något gott ur att fortsätta. Jag tror att du, för din egen sinnesfrids skull, kanske ska söka professionell hjälp och få någon att prata med som kan hjälpa dig att acceptera situationen och gå vidare. 

Släpp taget om gammalt och skapa utrymme för nya känslor och upplevelser.

• Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-11 09:35:43 följande:
    Det var du som drog upp att du tycker att det är okej att vara otrogen och att kompisens beteende är en förmildrande omständighet. Jag har all rätt att uttrycka min åsikt om detta så väl som att kritisera dina uttalanden. Du kan inte styra alla andra här och du får stå för vad du själv skriver. Du är en vuxen människa och ingen jättebebis. Du citerar mig och gör dessa uttalanden och jag svarar på det du skriver. Det är inte svårare än så. Och du kan gnälla bäst du vill. 
    Nej jag tycker inte otrohet är okej. Jag sa att det KAN hända att man träffar någon ny. Man KAN bli kär i sin älskarinna och väja henne. Man kan också TRO att man blir kär men känslorna kan svalna. 
    Kanske kände han aldrig något, kanske ville han bara ligga. Kanske blev han kär men insåg sen att det inte var värt det. Ni känner honom inte, jag känner honom lite mer men absolut inte fullt ut.
    Hans väns beteende är inte en förmildrande omständighet, men det var så det gick till. 

Vi lever i ett modernt samhälle, det är många familjer som splittras och det bildas nya hela tiden. Det är få förunnat att hålla ihop med samma partner hela livet. 
    Många är otrogna, nej det är inte okej. Jag hade kunnat välja att inte delta i det när jag visste att han var gift men jag valde att göra det. Och sen blev jag kär i honom och trodde det skulle bli vi. 

Nu släpper vi den här diskussionen. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 10:07:44 följande:

Det är ett stort kaos av sårade människor, du är sårad, mannen är sårad och framförallt hans respektive. Det kommer inte komma något gott ur att fortsätta. Jag tror att du, för din egen sinnesfrids skull, kanske ska söka professionell hjälp och få någon att prata med som kan hjälpa dig att acceptera situationen och gå vidare. 

Släpp taget om gammalt och skapa utrymme för nya känslor och upplevelser.

Ja, jag ska göra det så fort jag har kommit till rätta i min nya stad. Tack. 
Svar på tråden Han vågar inte