• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2025-03-13 12:07:52 följande:
    Han har försökt stötta men han stöttar ju 8-17 typ sen åker han hem till familjen. Flertalet gånger har jag blivit ledsen och situationen har tärt enormt på mig även fast jag har mig själv att skylla. Då säger han bara det kommer inte va såhär sen men vi är inte där en. Han säger att han kommer lämna. en del av mig tror honom inte n del av mig tror att så fort det blir skarpt läge så hittar han skäl. En sån kommentar du får om att du dejtar skulle min också kunna säga typ. Blir mycket förakt från hans sida o lite hånfullt om att jag är så rädd för ensamhet. Ja jag vill inte leva ensam men tror att han är mer rädd för han tänker att han snart har förlorat både mig o frun. 
    Det är ju lätt att ge råd åt andra så jag säger inte vad jag tycker du ska göra, du vet ju vad som är det bästa.
    I alla andra fall har jag alltid agerat som att jag ska låta det göra lika ont på dem som det gör på mig, har alltid gett kalla handen om jag inte fått gehör. Det här är första gången jag har gått utanför min komfortzon och faktiskt talat om vad jag känner, gjort mig sårbar, för att ibland måste man våga. Synd bara att jag valde fel man och fel tillfälle att kasta mig ut på djupt vatten. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 11:47:50 följande:
    "Min" vet om att jag dejtar, men han blir snarare hånfull och frågar hur mycket kuk jag fått på sistone. 
    Men herregud hur kan du vilja vara med nån som är så elak mot dig? Hånfullt frågar dig en sån sak - jag vet inte vad jag ska säga ens. Det är inte okej nånstans. Han är ju en hemsk människa! Jag hade nog svarat honom "åtminstone mer kuk än vad du kan erbjuda". Om jag bemödat mig med att svara alls. Be honom dra åt helvete. (Obs! Jag har varit med män som behandlat mig illa och sagt vidrigheter så jag menar inte att dra nån jaaag-skulle-aaaldrig-vals.)
  • Ezmeraldah
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 09:55:15 följande:
    Skyll dig själv att du kommer fortsätta må skit med jämna mellanrum
    Nej, det är inte hennes fel och hon får inte skylla sig själv. Sluta, det där är inte sjyst. Man kan ha olika åsikter och man kan vara rak och tydlig och till och med hård men ända ha medkänsla. TS skyller redan på sig själv fast det är mannen som är ett as. Kom med nåt konstruktivt istället för sån där skit. 
  • Anonym (LOB)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 17:34:20 följande:
    Nej, det är inte hennes fel och hon får inte skylla sig själv. Sluta, det där är inte sjyst. Man kan ha olika åsikter och man kan vara rak och tydlig och till och med hård men ända ha medkänsla. TS skyller redan på sig själv fast det är mannen som är ett as. Kom med nåt konstruktivt istället för sån där skit. 
    Något konstruktivvt till TS: Blocka honom

Killen är ett as och har varit rejält taskig och ojust mot TS. Men situationen hon sitter i kan hon åtgärda själv.
  • Ezmeraldah
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 17:36:22 följande:

Killen är ett as och har varit rejält taskig och ojust mot TS. Men situationen hon sitter i kan hon åtgärda själv.
    Ja, det har ju bara 100 pers sagt i över ett år nu. Jättebra tips. 
  • Anonym (LOB)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 17:44:40 följande:
    Ja, det har ju bara 100 pers sagt i över ett år nu. Jättebra tips. 
    Vad är ditt tips till TS?
  • Anonym (Miam)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 12:12:39 följande:
    Det är ju lätt att ge råd åt andra så jag säger inte vad jag tycker du ska göra, du vet ju vad som är det bästa.
    I alla andra fall har jag alltid agerat som att jag ska låta det göra lika ont på dem som det gör på mig, har alltid gett kalla handen om jag inte fått gehör. Det här är första gången jag har gått utanför min komfortzon och faktiskt talat om vad jag känner, gjort mig sårbar, för att ibland måste man våga. Synd bara att jag valde fel man och fel tillfälle att kasta mig ut på djupt vatten. 
    Ja jag vet aty jag borde sluta träffa honom. För min skull och för alla andras. Jag vet egentligen allt jag ska eller borde göra. Tänker ibland att det måste vara som vilket missbruk som helst man vet ändå går det inte. O kanske imorgon eller nästa vecka eller om bara. Ja vi är jätte involverade och det är på något sätt värme o kyla som håller mig fast. För egentligen vill jag ju inte ha det såhär. O skulle det bli vi hur ska jag då må i att han låtit mig sitta på paus så länge? är det då min ilska kommer? Jag hatar mig själv. jag vet att jag är vidrig. Min moral är rått ändå är mitt handlande så inåthelvete fel men jag kan inte sluta. Han ringde mig på väg hem Idag Igen o sedan blir det tyst några timmar. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2025-03-13 17:51:10 följande:
    Ja jag vet aty jag borde sluta träffa honom. För min skull och för alla andras. Jag vet egentligen allt jag ska eller borde göra. Tänker ibland att det måste vara som vilket missbruk som helst man vet ändå går det inte. O kanske imorgon eller nästa vecka eller om bara. Ja vi är jätte involverade och det är på något sätt värme o kyla som håller mig fast. För egentligen vill jag ju inte ha det såhär. O skulle det bli vi hur ska jag då må i att han låtit mig sitta på paus så länge? är det då min ilska kommer? Jag hatar mig själv. jag vet att jag är vidrig. Min moral är rått ändå är mitt handlande så inåthelvete fel men jag kan inte sluta. Han ringde mig på väg hem Idag Igen o sedan blir det tyst några timmar. 
    Ja, för mig är det det som är det svåra. När det är varmt är det ju så jäkla bra, jag vill bara vara kvar i den känslan för alltid. Jag tänker också att det är som ett missbruk. Hur många andra missbrukare vet inte också om att fastän den där kicken som är så skön så är baksmällan eller avtrippen vidrig. 
    Min psykolog använde ordet att jag kärleksknarkade när jag hade min promiskuösa fas (fast jag kallar det intimetsknarka) och det ligger nog mycket i det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 17:36:22 följande:

Jag håller ju med er! Det är inte så att jag säger emot. Jag vill, och jag kommer nog dit en dag. Eller det gör jag, till sist får jag nog. Jag känner mig själv. Jag levde ju i ett kärlekslöst förhållande med någon som kallade mig vidriga saker i över 10 år innan jag slängde ut honom. Skillnaden där är att ingen visste ju om det utan tyckte han var så himla bra. Nu är det ju knappt någon som vet, jo min bästa vän och en annan jättefin kollega som har fått trösta mig många gånger vet, men annars berättar jag inte för någon att jag är kär i en gift man som bara utnyttjar mig. 
Svar på tråden Han vågar inte