• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Lynx123
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 16:31:11 följande:
    Ja det också. Hur seriöst det nu är. Gifta på papperet åtminstone. Men de verkar ju inte umgås så mycket med varandra.
    Det vet bara de två. Gifta män är ju inte direkt kända för att berätta om sitt mysiga familjeliv för sina älskarinnor...
  • Anonym (o)
    Lynx123 skrev 2025-03-11 21:36:14 följande:
    Det vet bara de två. Gifta män är ju inte direkt kända för att berätta om sitt mysiga familjeliv för sina älskarinnor...
    Syftade på det som TS faktiskt vet. Han var ju väldigt frånvarande hemifrån.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-11 20:29:16 följande:
    Det är klart att han svarar så. Skulle han erkänna att han bara leker med dig så skulle han ju inte få ligga mer.
    Han tar dig uppenbarligen inte på allvar om du inte sätter ner foten och säger ifrån på skarpen.
    Fast när vi började ses sa jag att jag var okej med något casual, men han drog det längre. 
    Jaja, det låter som att jag bara kommer med bortförklaringar och hur som helst spelar det ingen roll 
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 07:44:33 följande:
    Fast när vi började ses sa jag att jag var okej med något casual, men han drog det längre. 
    Jaja, det låter som att jag bara kommer med bortförklaringar och hur som helst spelar det ingen roll 
    Jo, det och du spelar roll. Har du ändrat dej måste du ju berätta det. Hur ska han annars veta?!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2025-03-12 07:58:04 följande:
    Jo, det och du spelar roll. Har du ändrat dej måste du ju berätta det. Hur ska han annars veta?!
    Han vet det. För att vi pratade om att det, och att det blivit seriöst, jag tyckte om honom mer än vad jag hade tänkt från början. Det var när han sa att han hade bestämt sig, han hade funderat klart. Han ville vara med mig. Och jag bad honom flera gånger att förhasta inget, tänk igenom. Det är ett stort beslut. Men han hade bestämt sig, visste vad han ville. Och då trodde jag på honom.
    Han har ju sen sagt att han kände så då men insett att han inte var beredd att göra de förändringarna i sitt liv. Men sen igen frågat om jag ville flytta in hos honom, jobba i hans företag osv. Och jag igen sa att fråga inte om du inte menar allvar för jag gör det om du ber mig. Men han var säker. 

Så jo han vet att spelplanen ändrades.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 07:44:33 följande:
    Fast om ni hade träffats "casual" så hade han ju inte kunnat bo hos dig (nu vet jag inte hur mycket du servade honom med lagad mat och tvättade kläder men han hoppades nog på såna fördelar). Och så hade ju du kunnat ligga med andra, till exempel ha trekant med hans kompis eller rent av träffa nån att bli seriös med, och han vill ju ha kvinnan för sig själv.  Han gillar  nog makt och att kontrollera kvinnor. Han ju inte dummare än att han förstår att han får fördelar av att kvinnan tror att det är seriöst och finns en framtid osv. 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 08:31:12 följande:
    Men sen igen frågat om jag ville flytta in hos honom, jobba i hans företag osv. Och jag igen sa att fråga inte om du inte menar allvar för jag gör det om du ber mig. 
    Han vill kolla att han fortfarande har kontroll över dig. Du är ju beredd att säga upp både jobb och bostad och flytta för hans skull. 

Har han eget företag? Då kan han väl bestämma själv var han ska bo och jobba? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-11 18:01:30 följande:
    Han har inte glömt, han skiter i det.

Du är något praktisk att tömma sig i när det kliar. Sen kan han ignorera till nästa gång det behövs ett hål
    Eller så gillar han makt och kontroll och njuter av att vara viktigast i hennes liv och kunna styra och kontrollera henne? Eftersom han hör av sig ibland och inger hopp och kollar var hon står och om hon fortfarande är beredd att säga upp sig och flytta till honom. Att hon är olyckligt kär kanske är en egoboost för honom. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 18:01:49 följande:
    Just det har jag faktiskt sagt till honom. Jag förstår inte varför du leker med mig, sist han sa att han inte ville fortsätta ha kontakt. Han svarade att han inte leker.
    Jag förstår precis varför han leker med kvinnor och vad han får ut av det. Det framgår klart och tydligt. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 17:59:44 följande:
    Nej.. sover i olika rum, han jobbar (jobbade) borta veckor i sträck, äter inte tillsammans... Vad jag vet, att han har nämnt i alla fall. Men som sagt, han har inte pratat så mycket om henne och det är jag tacksam för. 
    Hahahaha sover i olika rum? Allvarligt? Den gamla klassikern? Wow alltså. Vilken jävla pajas. Nästan lite komiskt. 

Om jag var du skulle jag ta reda på hur det ligger till. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 10:13:20 följande:
    Hahahaha sover i olika rum? Allvarligt? Den gamla klassikern? Wow alltså. Vilken jävla pajas. Nästan lite komiskt. 

Om jag var du skulle jag ta reda på hur det ligger till. 
    Sluta nu. Jag utgår från att du inte känner honom och att då komma med faktiska påståenden är bara dumt. Alla vi (även jag) här i tråden spekularer ju bara. Jag kanske säga vad jag har sett, upplevt och hört. Ni har bara mina ord att gå på.

Jag tänker inte ta reda på hur det ligger till, vad tjänar jag på det? Just nu går det ut ut på att jag ska orka säga stick och brinn till honom.
Svar på tråden Han vågar inte