• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-15 11:50:19 följande:
    Har någon i tråden påstått att din älskare är en sexköpare?

Här
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:
    Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De  kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.

Brukar de kanske partyknarka lite? 
  • Anonym (Wake up call)
    Lynx123 skrev 2025-03-15 07:20:13 följande:
    Han bad aldrig om det men han berättade om skulden. Det är så folk gör när de vill låna pengar - annars brukar man inte berätta om sina skulder.
    Jag håller med i sak.

Men det kan också användas som ett svepskäl till varför man mår dåligt och inte orkar ses? Eller varför man inte orkar bryta upp sin relation? Ungefär som det klassiska frun har psykiska problem och kan ta livet av sig.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 11:55:01 följande:

Här
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:
    Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De  kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.

Brukar de kanske partyknarka lite? 
    Ok missade det, fick för mig att du kanske syftade på mig. Ursäkta.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-15 11:55:13 följande:
    Jag håller med i sak.

Men det kan också användas som ett svepskäl till varför man mår dåligt och inte orkar ses? Eller varför man inte orkar bryta upp sin relation? Ungefär som det klassiska frun har psykiska problem och kan ta livet av sig.
    Den här mannen inser givetvis att det gynnar honom att påvisa till TS olika orsaker till att han har det svårt och eländigt. Och det verkar ha fungerat bra. Det hjälper TS att överse med hans vidriga behandling av henne.
  • Ezmeraldah
    Anonym (o) skrev 2025-03-15 10:21:27 följande:
    Självklart vill han ha både trekanter och pengar. Han lever det goda livet och har allting, pengar, sex, fru, hus, barn och en kärlekstörstande älskarinna som finns där tillgänglig så fort det passar honom. En riktig vinnare. TS är förloraren. Han får allt och hon får inget.
    Men varför skulle han säga till TS att han hade en skuld på miljonen om det inte var så? På nåt sätt verkar han ju ha ekonomiska problem? Han kanske inte har riktigt så god ekonomi som han vill få det att framstå som? Eller så kanske han har nåt missbruk, kanske spelberoende eller nåt.

Jag tror att han har flera kärlekstörstande älskarinnor på olika orter där han arbetar, som står beredda med både sex, bostad och pengar. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-15 11:55:13 följande:
    Jag håller med i sak.

Men han har ju sagt till TS att han fick låna över en miljon av trekantskompisen och de ekonomiska problemen löste sig i och med det? Varför skulle han använda det som svepskäl för att inte skilja sig? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (o) skrev 2025-03-15 12:02:32 följande:
    Den här mannen inser givetvis att det gynnar honom att påvisa till TS olika orsaker till att han har det svårt och eländigt. Och det verkar ha fungerat bra. Det hjälper TS att överse med hans vidriga behandling av henne.
    Det här tycker jag låter troligast. Vi vet ju inte om han faktiskt hade nån skuld eller om han bara sa så. Och om han hade en skuld så vet vi inte om det verkligen var trekantskompisen som lånade ut pengar, det kan ju ha varit en annan kvinna.

Jag tycker att TS beskrivning av mannens agerande påminner obehagligt mycket om de romansbedragare som medierna rapporterat om den senaste tiden. Obs! Menar INTE att han skulle vara en av dem. Jag ser inget som tyder på det. Jag syftar enbart på att mannens beteende och agerande påminner om hur vissa av de männen beter sig och agerar. Jag syftar på strukturer och upplägg, INTE att det skulle vara samma person för det tror jag som sagt INTE. 
  • Anonym (o)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:13:05 följande:
    Men varför skulle han säga till TS att han hade en skuld på miljonen om det inte var så? På nåt sätt verkar han ju ha ekonomiska problem? Han kanske inte har riktigt så god ekonomi som han vill få det att framstå som? Eller så kanske han har nåt missbruk, kanske spelberoende eller nåt.

Jag tror att han har flera kärlekstörstande älskarinnor på olika orter där han arbetar, som står beredda med både sex, bostad och pengar. 
    För att TS ska känna att han redan är mycket pressad i sitt liv och förhoppningsvis inte ställa några jobbiga krav på honom. För att TS ska känna att han har det eländigt och därför lyckas han inte så bra med deras så kallade förhållande eller ens behandla henne som en människa.

Fast det gäller ju förstås oavsett om skulden är sann eller ej. Det är möjligt att det var sant.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 11:12:40 följande:

Nej, jag är väldigt säker på att han inte köper sex.
    Vännen skulle moraliskt kunna det för han har en väldigt respektlös kvinnosyn men jag tror inte det ändå. Eller ja kanske förresten. För att han kan. 

Får man fråga hur det gick till när er gemensamma bekant bjöd in just den här mannen till er trekant? Sa han typ "Jag känner en skittrevlig kille som jag tror att du skulle gilla, jag bjuder in honom!"? Eller fanns det nån särskild anledning till att han bjöd in just den här mannen? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (o) skrev 2025-03-15 17:24:57 följande:
    För att TS ska känna att han redan är mycket pressad i sitt liv och förhoppningsvis inte ställa några jobbiga krav på honom. För att TS ska känna att han har det eländigt och därför lyckas han inte så bra med deras så kallade förhållande eller ens behandla henne som en människa.

Fast det gäller ju förstås oavsett om skulden är sann eller ej. Det är möjligt att det var sant.
    Jo men OM skulden var påhittad för att väcka sympatier - varför skulle han då säga att han har lånat pengar av kompisen och att problemet är löst? Den enda förklaring jag ser i så fall är att han lånat pengar av en annan kvinna som han har ihop det med och vill dölja det och därför säger att han lånat av kompisen. 
Svar på tråden Han vågar inte