• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2025-03-12 20:53:24 följande:
    Han vill väl inte inse sanningen. Att det är han som är svår och komplicerad. Och ett stort rövhål.
    Klart han inser sanningen, men det erkänner han såklart inte utan lägger skulden på TS istället. Han manipulerar henne.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2025-03-12 21:25:21 följande:
    Klart han inser sanningen, men det erkänner han såklart inte utan lägger skulden på TS istället. Han manipulerar henne.
    Ja,så kan det ju såklart också vara.
    Oavsett så är han ett svin.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 16:03:33 följande:
    Jag har svarat på det flera gånger nu. Livet var skit, han hade problem ekonomiskt, projektet blev avslutat, han var inte beredd att göra den förändringen i sitt liv. 
    Vågade han inte säga det eller hur kom det sig att han bara var borta från en dag till en annan? Man brukar säga att man vill avsluta innan man drar... Sa han varför han gjorde så? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 16:05:39 följande:
    Rubriken kom av att när vi fick kontakt igen sa han att han inte vågar träffa mig för att då skulle hans känslor för mig komma tillbaka.
    Men det har hänt mycket sedan dess, samtidigt som det i det stora hela inte har rört sig framåt alls. 
    Det var väl bara nån vecka sen han kom över till dig helt apropå och hade sex med dig och drog? Så "framåt" verkar det inte ha gått på på ett och ett halvt år... 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 23:12:55 följande:
    Vågade han inte säga det eller hur kom det sig att han bara var borta från en dag till en annan? Man brukar säga att man vill avsluta innan man drar... Sa han varför han gjorde så? 
    Det var ju därför jag var så förtvivlad. För jag förstod inte vad jag gjort för fel. 
    När vi sen pratade sa han att det skulle ändå inte gå att fortsätta för han skulle inte vara kvar här. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 23:16:54 följande:
    Det var väl bara nån vecka sen han kom över till dig helt apropå och hade sex med dig och drog? Så "framåt" verkar det inte ha gått på på ett och ett halvt år... 
    Det var ju det jag sa. Det har inte rört sig framåt.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 23:43:10 följande:
    Det var ju det jag sa. Det har inte rört sig framåt.
    Så vad gör du åt det? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 23:42:00 följande:
    Det var ju därför jag var så förtvivlad. För jag förstod inte vad jag gjort för fel. 
    När vi sen pratade sa han att det skulle ändå inte gå att fortsätta för han skulle inte vara kvar här. 
    Ja jag förstår den biten. Men att han fortfarande inte kunnat förklara varför han bara plötsligt försvann och inte kom hem efter jobbet utan att höra av sig tyder på att han träffade nån annan. Nåt är det ju han döljer. Hur många dagar tog det innan du fick tag i honom på telefon? 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 00:55:30 följande:
    Ja jag förstår den biten. Men att han fortfarande inte kunnat förklara varför han bara plötsligt försvann och inte kom hem efter jobbet utan att höra av sig tyder på att han träffade nån annan. Nåt är det ju han döljer. Hur många dagar tog det innan du fick tag i honom på telefon? 
    Jag tror att han helt enkelt är deprimerad. Allt är ändå skit så vad spelar det för roll. Han hade skickat ett meddelande att vad spelar det för roll om han lever eller dör, får se om vi ses något mer, tidigare under dagen. Jag har berättat om det i tråden tidigare men kom inte ihåg det nu. 
    Jag är 99% säker på att han är bipolär, men han erkänner det inte själv. Vi träffades under ett maniskt skov och han försvann under en depression. Han bockar av alla tecken på listan för bipolaritet.
    Med det inte sagt att han inte kan ha träffat andra kvinnor under tiden vi inte haft kontakt, det är mycket möjligt. Men just då tror jag inte det. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 06:30:31 följande:
    Jag tror att han helt enkelt är deprimerad. Allt är ändå skit så vad spelar det för roll. Han hade skickat ett meddelande att vad spelar det för roll om han lever eller dör, får se om vi ses något mer, tidigare under dagen. Jag har berättat om det i tråden tidigare men kom inte ihåg det nu. 
    Jag är 99% säker på att han är bipolär, men han erkänner det inte själv. Vi träffades under ett maniskt skov och han försvann under en depression. Han bockar av alla tecken på listan för bipolaritet.
    Med det inte sagt att han inte kan ha träffat andra kvinnor under tiden vi inte haft kontakt, det är mycket möjligt. Men just då tror jag inte det. 
    Och du hoppas nu att han ska lösa dina problem? 
Svar på tråden Han vågar inte