• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 06:45:31 följande:
    En skuld. Men han bad aldrig om det, han berättade för mig och jag erbjöd mig. Men det var rätt mycket pengar och jag hade inte kunnat hjälpa honom med allt. Det löste sig ändå, tack vare tidigare nämnda vän. 
    Vadå för skuld? Och hur kom det sig att han hade en stor skuld trots att han tjänar minst 60k? Så nu är han skyldig kompisen flera 100 tusen? 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 08:38:17 följande:
    Vadå för skuld? Och hur kom det sig att han hade en stor skuld trots att han tjänar minst 60k? Så nu är han skyldig kompisen flera 100 tusen? 
    Han tjänar betydligt mer än det och skulden var större än så. Och hur de har kommit överens om hur skulden ska betalas vet jag inte, kanske har det tom varit en gåva. Pengar är inte ett problem för hans vän. 
    Utan att berätta mer ingående, för det har du faktiskt inte med att göra, kan jag ge dig ett exempel på varför en skuld kan bli väldigt hög. Tex vissa företagsformer är man själv ekonomiskt ansvarig för om det tex går i konkurs
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 07:51:57 följande:
    Ja exakt. Jag var inte beredd på att bli så ledsen om jag skulle upptäcka att han gjort det, plus att vi var överens om att det blir inget mer mellan oss. Jag uppfattade det som att jag "gjorde slut" med honom.
    Han svarade att det skulle han aldrig göra. 
    (Fast sen gjorde han ju det en gång i alla fall, men jag vet inte om han vet att jag vet)
    Han manipulerar dig.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 09:02:23 följande:
    Han tjänar betydligt mer än det och skulden var större än så. Och hur de har kommit överens om hur skulden ska betalas vet jag inte, kanske har det tom varit en gåva. Pengar är inte ett problem för hans vän. 
    Utan att berätta mer ingående, för det har du faktiskt inte med att göra, kan jag ge dig ett exempel på varför en skuld kan bli väldigt hög. Tex vissa företagsformer är man själv ekonomiskt ansvarig för om det tex går i konkurs
    Menar du att han har haft ett eget företag som gått i konkurs? 

Så han har lånat eller fått över en miljon av kompisen som är så pådrivande att han drar med honom på trekanter? 

Då har alltså de ekonomiska problemen löst sig då? Så varför säger du att han HAR ekonomiska problem? 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 09:19:34 följande:
    Menar du att han har haft ett eget företag som gått i konkurs? 

Så han har lånat eller fått över en miljon av kompisen som är så pådrivande att han drar med honom på trekanter? 

Då har alltså de ekonomiska problemen löst sig då? Så varför säger du att han HAR ekonomiska problem? 
    Jag sa väl HADE fått problem ekonomiskt? "Han hade ekonomiska problem" tror jag till och med var meningen jag använde. Men sluta nu hänga upp dig. Allt det där spelar ju ingen roll för vår relation och jag kommer inte svara mer om detta för det är alldeles för personliga frågor som nästintill kan röja vem tråden handlar om. (Om rätt person läser)
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 09:38:52 följande:
    Jag sa väl HADE fått problem ekonomiskt? "Han hade ekonomiska problem" tror jag till och med var meningen jag använde. Men sluta nu hänga upp dig. Allt det där spelar ju ingen roll för vår relation och jag kommer inte svara mer om detta för det är alldeles för personliga frågor som nästintill kan röja vem tråden handlar om. (Om rätt person läser)
    Du gav "ekonomiska problem" som förslag till varför han inte vill eller kan skilja sig. Du verkar tycka att det vore rimligt att han har ekonomiska problem, trots att han tjänar 100k i månaden och äger hus och sommarstuga.

Då förstår jag lite bättre att han låter sig dras med på trekanter av den pådrivande vännen eftersom denne kan skänka bort miljoner för att rädda honom från konkurs. 

Jag tycker visst att detta är relevant eftersom det är ett vanligt förekommande inslag i destruktiva relationer.  
  • Ezmeraldah
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:00:52 följande:
    Du gav "ekonomiska problem" som förslag till varför han inte vill eller kan skilja sig. Du verkar tycka att det vore rimligt att han har ekonomiska problem, trots att han tjänar 100k i månaden och äger hus och sommarstuga.

Då förstår jag lite bättre att han låter sig dras med på trekanter av den pådrivande vännen eftersom denne kan skänka bort miljoner för att rädda honom från konkurs. 

Jag tycker visst att detta är relevant eftersom det är ett vanligt förekommande inslag i destruktiva relationer.  
    Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.

Brukar de kanske partyknarka lite? 
  • Anonym (o)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:
    Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.

Brukar de kanske partyknarka lite? 
    Självklart vill han ha både trekanter och pengar. Han lever det goda livet och har allting, pengar, sex, fru, hus, barn och en kärlekstörstande älskarinna som finns där tillgänglig så fort det passar honom. En riktig vinnare. TS är förloraren. Han får allt och hon får inget.
  • Anonym (Deppig)

Nej, jag är väldigt säker på att han inte köper sex.
    Vännen skulle moraliskt kunna det för han har en väldigt respektlös kvinnosyn men jag tror inte det ändå. Eller ja kanske förresten. För att han kan. 

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 11:12:40 följande:

Nej, jag är väldigt säker på att han inte köper sex.
    Vännen skulle moraliskt kunna det för han har en väldigt respektlös kvinnosyn men jag tror inte det ändå. Eller ja kanske förresten. För att han kan. 

Har någon i tråden påstått att din älskare är en sexköpare?
Svar på tråden Han vågar inte