• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-16 08:34:24 följande:
    Detta var nyheter i tråden! Bra att du äntligen insett det. 
    Har aldrig förnekat att han haft andra älskarinnor, MEN jag tror ändå inte att det var anledningen till att han försvann, oavsett vad ni säger. Men att han träffat andra under tiden vi inte setts kan absolut vara möjligt. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-16 11:44:51 följande:
    Har aldrig förnekat att han haft andra älskarinnor, MEN jag tror ändå inte att det var anledningen till att han försvann, oavsett vad ni säger. Men att han träffat andra under tiden vi inte setts kan absolut vara möjligt. 
    Men du vet alltså att han varit otrogen mot sin fru med fler kvinnor? Så det har inte bara råkat hända en gång? 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-16 12:13:53 följande:
    Men du vet alltså att han varit otrogen mot sin fru med fler kvinnor? Så det har inte bara råkat hända en gång? 
    Ja exakt. Det vet jag. 
  • Lynx123
    Ezmeraldah skrev 2025-03-16 12:13:53 följande:
    Jättefin kille, eller hur?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-16 12:58:58 följande:
    Ja exakt. Det vet jag. 
    Var det kompisen som drog med honom eller tog han egna initiativ? 
  • Ezmeraldah
    Lynx123 skrev 2025-03-16 13:00:45 följande:
    Jättefin kille, eller hur?
    Har nån påstått det? 
  • Anonym (Wake up call)

Det låter som att du har en tendens att falla för helt fel män. Ditt ex var ju inte heller bra.

Det är nog bäst att  jobbar på dig själv . Din självkänsla och självförtrende med hjälp av psykolog. För jag tror inte du kan göra det själv.

Först när du jobbat på dig själv har du möjlighet att hitta den rätta. En person som lyfter dig, och som du kan utvecklas tillsammans med. En person som är lojal, trogen och vill dig väl.

Vissa män känner av om man är trasig, och drar sig inte för att utnyttja det, Inte sällan med smicker, tomma löften och stora ord. Det är många kvinnor som upprepar samma mönster och fortsätter att skaffa bad boys, p.g.a anledningar som " att de tror de kan förändra personen" eller för att de helt enkelt är vana att bli behandlade dåligt. De dras helt enkelt till det de är vana vid och känner igen.

Om du verkligen vill dig själv väl. Sök hjälp och börja bearbeta allt du varit med om. Det är svårt  att inte bli frustrerad av det du skriver. Jag hade velat ruska om min dotter hårt, om det var henne det handlade om.

Det är inte för att vara elak. Det du skriver bringar fram starka känslor, och gör folk frustrerade. Jag är säker på att de flesta vill dig väl, och att du slutar med ditt självskadebeteende.

Snälla sök hjälp och börja tänka mer på dig själv.
    Sök hjälp, så du blir stark nog att kasta ut människor ur ditt liv som gör dig illa.

• Ezmeraldah
    Lynx123 skrev 2025-03-16 16:22:37 följande:
    Ja, TS.
    Nej, det har hon inte. Citera gärna var hon påstår det.
  • Anonym (Deppig)

Nej, jag tror inte att han är "bra", en fin kille. Jag vet att han har behandlat mig ruttet. Men jag blev jättekär och han fick mig att må så bra. Jag är inte heller perfekt, jag trodde att det skulle bli bra ändå. Vi har alla våra brister men att behandla våra nära och kära dåligt är inte okej. 

Svar på tråden Han vågar inte