• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-17 08:10:51 följande:
    Vad tror du ett meddelande skulle förändra?

Skulle han plötsligt sluta kontakta dig när han behöver lite egoboost och kravlöst sex?
    Vi kommer ju inte kunna träffas, så det den delen är förbi. Men förhoppningsvis ändrar meddelandet det att jag står upp för mig själv och han förstår att jag inte tycker det är okej hur han gör. Men mest är det för min skull. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-17 08:25:41 följande:

Vad är det som gör att du inte söker professionell hjälp för det här? Det är NU det är tomt. Du lever på tomgång i ett vacuum. Det är inget eget liv. Du väntar på något som inte finns. 

Våga välja livet. Våga leva. Det är allt annat än tomt. Ge dig själv chansen att blomma ut. Möta människor som respekterar dig. Möta en man som vill dig väl. Någon som du kan skapa ett gott liv tillsammans med. 

Jag har sökt professionell hjälp. Jag har haft kontakt med en psykolog under snart ett år nu, men kan tyvärr inte fortsätta med samma. Det är jättesynd för jag har gott förtroende för honom. 
    Men det är ju inte den här mannen som är grundproblemet, att jag har knytit an till honom beror på annat skit i livet.
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 08:42:05 följande:
    Vi kommer ju inte kunna träffas, så det den delen är förbi. Men förhoppningsvis ändrar meddelandet det att jag står upp för mig själv och han förstår att jag inte tycker det är okej hur han gör. Men mest är det för min skull. 
    Tror du på detta själv?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-17 09:04:27 följande:
    Tror du på detta själv?
    Att vi inte kommer ses? Ja
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 09:11:39 följande:
    Att vi inte kommer ses? Ja
    Så om du blockar honom påverkar det inget? 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 08:08:41 följande:
    Jo, så klart det förstår jag ju också att det skulle vara ett mycket rikare liv utan honom. 

Jag vet inte hur jag kommer hantera det. Det är svårt,  jag VILL ju att vi ska kunna vara vänner. Höra av oss hur den andre mår, säga hej liksom. Jag förstår ju att det inte är möjligt men det är vad jag VILL. 
    Men ska du kunna vara enbart vän med honom så måste du nog vänta med det tills dina känslor för honom har svalnat.
    Så länge ni fortsätter ses och ha sex så kommer det inte att funka. Det måste du inse.
    Du måste sätta ner foten och visa honom att du menar allvar med att hans beteende inte är ok. För din egen skull. Ju förr desto bättre. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 08:08:41 följande:
    Jo, så klart det förstår jag ju också att det skulle vara ett mycket rikare liv utan honom. 

Jag vet inte hur jag kommer hantera det. Det är svårt,  jag VILL ju att vi ska kunna vara vänner. Höra av oss hur den andre mår, säga hej liksom. Jag förstår ju att det inte är möjligt men det är vad jag VILL. 
    Tror du att han vill vara vän med dig?

Beter han sig som en bra vän? Brukar han höra av sig för att fråga hur du mår? Och om han gör det, brukar han visa medkänsla och stötta dig då? Du nämnde att han brukar säga att du är "svår" når du är ledsen. Och att han hånfullt frågar "hur mycket kuk du fått senaste tiden". Så gör väl inte en vän?

Varför är det viktigt för dig att vara vän med honom? Vad får du ut av det? 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 08:09:42 följande:
    Jo. En dag kommer jag dit, det vet jag. Men inte än. 

Vadå inte än? Det har gått ett och halvt år sen han gjorde slut? 
  • Ezmeraldah
    molly50 skrev 2025-03-17 09:26:59 följande:
    Men ska du kunna vara enbart vän med honom så måste du nog vänta med det tills dina känslor för honom har svalnat.
    Så länge ni fortsätter ses och ha sex så kommer det inte att funka. Det måste du inse.
    Du måste sätta ner foten och visa honom att du menar allvar med att hans beteende inte är ok. För din egen skull. Ju förr desto bättre. 
    Jag tror inte att han har nåt som helst intresse av en vänskapsrelation med henne. Och jag tror att hon vet det och därför har sex med honom eftersom det är hennes möjlighet att få träffa honom. Och jag tror tyvärr inte att det gör nån skillnad att "sätta ner foten". Sånt rör nog inte honom i ryggen. Eventuellt triggar det honom ännu mer i att försöka kontrollera henne. Jag tror att det ända sättet är att blockera och kapa all kontakt rakt av. En sån person kommer aldrig att "förstå". 
  • molly50
    Ezmeraldah skrev 2025-03-17 11:28:15 följande:
    Jag tror inte att han har nåt som helst intresse av en vänskapsrelation med henne. Och jag tror att hon vet det och därför har sex med honom eftersom det är hennes möjlighet att få träffa honom. Och jag tror tyvärr inte att det gör nån skillnad att "sätta ner foten". Sånt rör nog inte honom i ryggen. Eventuellt triggar det honom ännu mer i att försöka kontrollera henne. Jag tror att det ända sättet är att blockera och kapa all kontakt rakt av. En sån person kommer aldrig att "förstå". 
    Ja,du har rätt. Jag tänkte mest ur TS perspektiv.
  • Anonym (Wake up call)

Så länge du har kontakt med honom, oavsett anledning, kommer detta aldrig sluta. Han kommer alltid försöka utnyttja erat sexuella förhållande. Det var det han blev intresserad av dig för. Det var säkert det som gjorde att han blev betuttad och anledningen till att han tyckte du var underbar. Du var troligen mer äventyrlig än hans fru, vilket är normalt när förhållandet är spännande och man är singel och sugen/nyfiken på lite mer avancerade saker.

Du skrev att han haft någon annan ( som du vet om) . Även denna Donna blev förälskad i honom. Du frågar dig inte själv varför? Han lär säkert haft lika stora ord, tomma löften och överröst henne med övertygelser om att lämna sin fru.

Jag säger inget av ren elakhet. Jag hoppas bara att du vaknar upp och tänker till. 

Riv av plåstret och tillåt dig läka. Du tjänar inget mer än hjärtesorg av att dra ut på detta längre. Om en man i har lämnat inom ett år är det extremt, extremt osannolikt att de någonsin gör det. 

https://citymagazine.si/sv/passionen-passar-men-karleken-ar-evig-3-anledningar-varfor-en-man-inte-lamnar-en-kvinna-till-en-annan-kvinna/

Svar på tråden Han vågar inte