• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-17 13:25:16 följande:
    Men även om hon skulle sparka ut honom,skulle du vilja ha honom då och vara hand andrahandsval?
    Skulle du inte vara rädd att han skulle vara otrogen mot dig när ert förhållande börjar gå tillbaka till den grå vardagen sen?
    Jo, jag skulle vara jätterädd. Jag har ju redan kännt det. Jag minns en gång han berättade att han varit ute med sin vän, han jag också känner, och jag var så säker på att historien skulle fortsätta med att de hade träffat några kvinnor att jag var beredd att kräkas. Benen blev alldeles skakiga.
    Nu var det inte alls det han berättade utan bara någon historia om att kortet inte fungerat när de skulle betala i baren men ändå. Visst har oron alltid funnits där. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 18:08:28 följande:
    Jo, jag skulle vara jätterädd. Jag har ju redan kännt det. Jag minns en gång han berättade att han varit ute med sin vän, han jag också känner, och jag var så säker på att historien skulle fortsätta med att de hade träffat några kvinnor att jag var beredd att kräkas. Benen blev alldeles skakiga.
    Nu var det inte alls det han berättade utan bara någon historia om att kortet inte fungerat när de skulle betala i baren men ändå. Visst har oron alltid funnits där. 
    Och så skulle det kanske kännas hela tiden också om det blev ni.
    Och så vill du väl inte ha det?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 18:08:28 följande:
    Hur kändes det de helger han åkte hem till sin fru och hade sex med henne? 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-17 19:44:30 följande:
    Hur kändes det de helger han åkte hem till sin fru och hade sex med henne? 
    Hon finns inte för mig. Jag har aldrig varit avundsjuk på henne. Jag saknade honom, men föreställde mig dem aldrig tillsammans. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 20:10:08 följande:
    Hon finns inte för mig. Jag har aldrig varit avundsjuk på henne. Jag saknade honom, men föreställde mig dem aldrig tillsammans. 
    Men fortfarande var det ju hon som var hans fru. Du skriver att det här var den bästa relation du haft och det låter sorgligt. Nästa gång du blir kär är det förhoppningsvis i nån som inre har nån fru som han åker hem till. Tänk att få känna sådär starkt för nån utan att behöva dela honom med nån annan kvinna... Du borde unna dig själv det. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-17 21:01:36 följande:
    Men fortfarande var det ju hon som var hans fru. Du skriver att det här var den bästa relation du haft och det låter sorgligt. Nästa gång du blir kär är det förhoppningsvis i nån som inre har nån fru som han åker hem till. Tänk att få känna sådär starkt för nån utan att behöva dela honom med nån annan kvinna... Du borde unna dig själv det. 
    Ja. Alla gånger det bästa jag någonsin upplevt. Första gången jag känt mig älskad av någon. Även om han ljög. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 21:29:54 följande:
    Ja. Alla gånger det bästa jag någonsin upplevt. Första gången jag känt mig älskad av någon. Även om han ljög. 
    Ja, vi VET. Det var ju det JAG skrev? Men det var INTE det jag frågade. Du svarar inte på det man frågar utan upprepar det man skrivit... (Exempel: "Fråga: Jag vet förstås att Jorden är rund men hur mycket väger den? Svar: Ja, Jorden är faktiskt helt rund, som ett klot eller en boll, och det har man vetat sen år blablabla...") Lite irriterande att du tar varje chans att upprepa ditt favoritämne men ignorerar det väsentliga i en text. Mycket intressant detta med ditt urval av vad du uppfattar i en text... Du plockar liksom ut en liten del som inte är poängen, inte väsentligt och som ingen frågat efter men som DU vill älta om och om igen = snuttefilt-beteende. 

Min fråga var: Vill du inte känna dig minst lika älskad av en man och veta att han bara är din? (Hur du kände med den här mannen slipper jag helst läsa om ännu en gång om det skulle vara möjligt?)

En sak förstår jag inte riktigt. Du skrev att du inte tyckte att han var attraktiv från början, utan att du tyckte att han var för gammal, för tjock, för hårig osv. Varför hade du då trekant med honom den gången? När kompisen sa att han skulle bjuda in "Jocke" till trekanten, ville du inte se bilder på honom då? Frågade du inte om ålder och sånt? Ville du ha trekant med vemsomhelst oavsett om du var attraherad? För det är ju inte svårt som kvinna att hitta män som gärna ställer upp på trekanter och vad det nu må vara, så varför skulle kompisen bjuda in nån som du inte var attraherad av? 
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-18 07:37:02 följande:
    Ja, vi VET. Det var ju det JAG skrev? Men det var INTE det jag frågade. Du svarar inte på det man frågar utan upprepar det man skrivit... (Exempel: "Fråga: Jag vet förstås att Jorden är rund men hur mycket väger den? Svar: Ja, Jorden är faktiskt helt rund, som ett klot eller en boll, och det har man vetat sen år blablabla...") Lite irriterande att du tar varje chans att upprepa ditt favoritämne men ignorerar det väsentliga i en text. Mycket intressant detta med ditt urval av vad du uppfattar i en text... Du plockar liksom ut en liten del som inte är poängen, inte väsentligt och som ingen frågat efter men som DU vill älta om och om igen = snuttefilt-beteende. 

Min fråga var: Vill du inte känna dig minst lika älskad av en man och veta att han bara är din? (Hur du kände med den här mannen slipper jag helst läsa om ännu en gång om det skulle vara möjligt?)

En sak förstår jag inte riktigt. Du skrev att du inte tyckte att han var attraktiv från början, utan att du tyckte att han var för gammal, för tjock, för hårig osv. Varför hade du då trekant med honom den gången? När kompisen sa att han skulle bjuda in "Jocke" till trekanten, ville du inte se bilder på honom då? Frågade du inte om ålder och sånt? Ville du ha trekant med vemsomhelst oavsett om du var attraherad? För det är ju inte svårt som kvinna att hitta män som gärna ställer upp på trekanter och vad det nu må vara, så varför skulle kompisen bjuda in nån som du inte var attraherad av? 
    Jo, det är intressant vad folk fokuserar på. Du verkar bestört av att en kvinna kan ha sex med lite vem som helst. Jag kan försäkra dej om, och jag förstår om det för dej framstår som lite av en kioskvältare, att sex kan va skönt för en kvinna även om mannen inte är en total jackpot eller ens snygg.

Vad JAG tycker är mer beklämmande är att TS faktiskt inte alls gillar nuvarande upplägg med den här otrogne mannen MEN väljer ändå att fortsätta relationen som ett självskadebeteende i ständig flykt från känslan av tomhet. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-18 07:37:02 följande:

Jag tycker att du upprepar samma frågor om och om igen och det är dessutom inte frågor som är relevanta. 
    Oavsett hur många trekanter eller andra sexuella äventyr jag eller han haft spelar väl ingen roll i sammanhanget. Jag är dödligt trött på att uppfattas som ej relationsmaterial bara för att jag har experimenterat en del sexuellt. Det har inget med varandra att göra. 
    Vad han går igång på kan jag inte svara på, kanske är det spelet, att utnyttja kvinnor som han egentligen inte vill vara tillsammans med. Klassiskt hora/madonna komplex. Kanske inte. 

Nej, jag hade inte sett bilder på honom och det var mig sak samma egentligen för jag var nog så sugen på vännen. 
    Jag hade inte frågat om ålder, jag hade frågat om han var attraktiv och fått ett jakande svar. Sen tyckte jag ju inte det då, men attraktion ligger ju som bekant i betraktarens ögon. Det har INTE med vad som hänt sen att göra. 

Nej, det är inte svårt att hitta män som är öppna för tex trekanter, men jag är inte intresserad av att ha det med random snubbar där jag inte känner eller är attraherad av någon av dem. Jag är inte intresserad av att bli våldtagen. 

Det är klart att jag vill känna mig älskad av någon som bara älskar mig, varför skulle jag inte vilja det? Jag är monogam i ett förhållande  och jag vill att den personen ska vara med bara mig. Men jag har skyddat mig själv genom att tänka bort hans fru, som sagt så har jag inte varit avundsjuk på henne. Jag har aldrig kännt att jag ville konkurrera med henne, andra kvinnor däremot har jag varit orolig för (som i mitt exempel tidigare när jag trodde att han och vännen hade varit ute på liknande grej som när vi träffades).
Svar på tråden Han vågar inte