• Svar på tråden BIM mars 2024
  • Amilis
    Hej!
    Alltså jag blir väldigt förvirrad över äl-testen. 
    Har både CB digital och stickor från testlagret.
    Mensens sista dag var i lördags och började då med äl-test från söndag. Stickorna har visat svaga streck och CB har endast visat ringar. Igårkväll fick jag en glad gubbe på digitala (ej fått någon blinkande innan heller) men äl-stickorna visade ingen stegring. Jag provade därför med ett nytt digitalt igårkväll Med samma urin och det visade rund ring. Idag har det digitala också visat rund ring och ingen stegring på stickor. Vilket är det jag ska tro på? 
    Jag brukar ju oftast få äl på cd 14 eller 15, men nu visade ju det ena digitala positivt redan igårkväll (cd 10)?
    Jag känner Inga tecken på att äl är påväg och har heller inte något äl-sekret..
    Om det nu är så att det digitala som jag tog igårkväll stämmer som blev positivt, är det då försent imorgonkväll (fredagkväll)? Sambon jobbar nämligen borta måndag till fredag.. :( 
    Jag som trodde att jag skulle kunna lita på min app och att jag skulle få äl på söndag..
    Långt inlägg men jag blev så förvirrad av de olika resultaten på testen!!
  • Nostalgitripp

Trots att jag ligger på BIM-5 så har jag typ tappat hoppet. Igår och idag har jag känt mig sååå värdelös på mitt jobb. Går runt med en klump i halsen och om jag bara skulle slå på kranen skulle tårarna spruta. Jag jobbar med människor och har ett väldigt utmanande jobb, men jag brukar kunna hantera det... Förutom dagarna innan mens, då brukar självtvivlet komma. Så det är väl bara att vänta in mensen nu då... 

• fancyr
    Nostalgitripp skrev 2024-03-14 19:08:41 följande:

Trots att jag ligger på BIM-5 så har jag typ tappat hoppet. Igår och idag har jag känt mig sååå värdelös på mitt jobb. Går runt med en klump i halsen och om jag bara skulle slå på kranen skulle tårarna spruta. Jag jobbar med människor och har ett väldigt utmanande jobb, men jag brukar kunna hantera det... Förutom dagarna innan mens, då brukar självtvivlet komma. Så det är väl bara att vänta in mensen nu då... 

Känner igen mig i det där så väl. Jätte jobbigt . Inte så att man kan ha en dålig dag på jobbet 
  • Nostalgitripp
    fancyr skrev 2024-03-14 20:05:19 följande:
    Känner igen mig i det där så väl. Jätte jobbigt . Inte så att man kan ha en dålig dag på jobbet 
    Ja, precis. Och nyss blev jag gråtfärdig av ett avsnitt från Brooklyn 99. Det är inte en sorgligt serie precis. 🙈 Så det är bara att invänta mens. 🤦🏼?♀️

Givetvis kan man bli känslosam och hormonell vid graviditet också, det är ju till och med otroligt vanligt. Men jag har aldrig blivit det så det känns inte som att det skulle vara så. 🙈
  • fancyr
    Nostalgitripp skrev 2024-03-15 05:41:06 följande:
    Ja, precis. Och nyss blev jag gråtfärdig av ett avsnitt från Brooklyn 99. Det är inte en sorgligt serie precis. 🙈 Så det är bara att invänta mens. 🤦🏼?♀️

Givetvis kan man bli känslosam och hormonell vid graviditet också, det är ju till och med otroligt vanligt. Men jag har aldrig blivit det så det känns inte som att det skulle vara så. 🙈
    Månaden jag fick en kemisk graviditet var jag så känslig att jag grät till aquaman? det är inte heller vanligt 😂
  • Båten
    fancyr skrev 2024-03-14 05:51:48 följande:
    Försök lös det på något vis 😉 en gång skickade vi iväg barnen för att handla efterrätt 😁 vet iof inte hur små era barn är dock. Man får va lite påhittig hehe 
    Familjeliv när det är som bäst, krångel vid citering 😅

Vi fick till det igår, sent men det gick. Nu är det bara den där jäkla väntan igen. 
    Tack för du tog dig tid att svara, det uppskattas.
    Försök lös det på något vis 😉 en gång skickade vi iväg barnen för att handla efterrätt 😁 vet iof inte hur små era barn är dock. Man får va lite 
  • Anonym (Blåbäret)
    Mariiiak94 skrev 2024-03-14 12:38:37 följande:

Jag förstår mig inte på min kropp.. Jag har alltid haft tydliga ägglossningar, och testerna brukar ha 2 dagar med blinkande smiley och sen fast smiley och i samband med detta har jag RIKLIGA flytningar, omöjligt att missa med andra ord 😅 Men nu efter min operation för utomkvedshavandeskap så har jag väntat o väntat på att kroppen ska komma igång.. Tar ägglossnings test och haft blinkande smiley i 4 dagar nu! Och inga rikliga flytningar så misstänker att ägglossningen är långt bort.. Enligt min app så borde jag ha ägglossning i morgon men de lär ju inte ske med tanke på att jag inte fått någon fast smiley ännu.. Har alltid haft en regelbunden menscykel så de tär något fruktansvärt på mitt psyke. Jag vill så gärna att kroppen kommer igång så vi kan försöka på nytt :(

någon mer som varit med om liknande? 

Jag har inte varit med om liknande men ville bara skicka lite pepp. Hur länge sen var operationen? Våra kroppar är ju fantastiska på att spela oss spratt när vi minst behöver det. 
  • fancyr
    Båten skrev 2024-03-15 06:52:55 följande:
    Familjeliv när det är som bäst, krångel vid citering 😅

Vi fick till det igår, sent men det gick. Nu är det bara den där jäkla väntan igen. 
    Tack för du tog dig tid att svara, det uppskattas.
    Försök lös det på något vis 😉 en gång skickade vi iväg barnen för att handla efterrätt 😁 vet iof inte hur små era barn är dock. Man får va lite 
    Härligt! hur löste ni det? 😄
  • Mariiiak94

Blåbäret:

Jag blev opererad den 26/2 så blir snart 3 veckor sedan. Idag kom den fasta smileysen på cb ägglossnings test och tog även en sticka som visade starkt positivt ! Men har fortfarande inte några direkta flytningar vilket inte tillhör vanligheten under den här tiden under cykeln.. Jag hoppas verkligen att kroppen kan släppa ett ägg denna gången så man känner att man är på gång igen! 

• Lusse88
    Vi kör på varannan dag metoden denna gång ju och skulle skita i testerna juuu, egentligen, MEN jag har tester kvar hemma och idag på CD12 har jag haft känningar i höger äggstock samt lite molande i livmodern. Vi låg i förrgår, så det är dags ikväll igen. Tog ett test nyss och fick blinkande smiley på ClearBlue lila ägglossningstest. Så ägglossning är nog på gång. Spännande! Kanske blir min BIM i mars ändå. Får se när ägglossningen är över. Slutet av mars/början på april blir BIM gissar jag.
Svar på tråden BIM mars 2024