• Svar på tråden BIM mars 2024
  • Idaho1989

Testade I morse, var så negativt det kan bli. Bara invänta mensen som borde dyka upp senast på måndag. Sjätte försöket för oss, jag vet att många får kämpa betydligt längre men det är så frustrerande när det känns som att "alla andra" blir gravida till höger och vänster utan att ens försöka 🥺

• Lusse88

Håller med om att det känns som att alla andra blir gravida eller föder just nu...
    Vi kämpar på. Är på femte ägglossningen nu. Eller ja, den har väl inte riktigt börjat. Har blinkande smiley för andra dagen i rad nu. Men dagarna innan ägglossning är ju viktiga har jag läst så vi ligger redan innan positiva ägglossningstester.

• fancyr

Håller oxå med om att folk blir gravida till höger och vänster utan att ens försöka. Sjukt frustrerande. 

• Kanskeanonym

Bim imorgon här! 17/3 

Idag fick jag sån värk allra längst ner i ryggen, det gjorde något fruktansvärt ont! 
    Någon som kännt samma? 

Vad har ni för flytningar? Och hur har dom sett ut innan ni plussat ni som varit gravida tidigare? 🙈 

• Mariiiak94

Svartahallon:

Va spännande!! 😀 Jag håller verkligen tummarna att de visar något på dina testa tidigt! 

Själv väntar man fortfarande på att ägglossning ska ske! Fick igår fast smiley på cb ägglossnings test oc testade även stickor som va väldigt positiva! Så nu håller jag koll på min temp för att säkerställa att ägglossningen verkligen kom igång och släppte ett ägg 🤞🏼 

Men himla roligt att få följa er resa och förhoppningsvis ett litet frö som växer där det ska denna gång 😍

• Lusse88
    Mariiiak94 skrev 2024-03-16 15:47:44 följande:

Svartahallon:

Va spännande!! 😀 Jag håller verkligen tummarna att de visar något på dina testa tidigt! 

Själv väntar man fortfarande på att ägglossning ska ske! Fick igår fast smiley på cb ägglossnings test oc testade även stickor som va väldigt positiva! Så nu håller jag koll på min temp för att säkerställa att ägglossningen verkligen kom igång och släppte ett ägg 🤞🏼 

Men himla roligt att få följa er resa och förhoppningsvis ett litet frö som växer där det ska denna gång 😍

Ja det är spännande att följas åt :)
    Hoppas på massa plus här <3
  • Nostalgitripp

Ont i ryggslut och ljumskar, det känns tyvärr inte speciellt mycket som ett gravidsymptom utan snarare som om mensen kommer dyka upp. Har beräknad mens på två dagar så det stämmer nog. Suck. Jag har brukat få ont i ljumskar vid tidigare graviditeter, men inte i ryggslut. Det är mer förenat med mens...

Eller ja, i skrivande stund kommer jag plötsligt ihåg att jag hade ont i ryggslutet och typisk mensvärk en dag eller två innan jag plussade i januari (graviditeten som tyvärr slutade i utomkvedshavandeskap i v.9). Så det kanske kan vara ett symptom ändå. 🙈

Kanske greppar efter halmstrån nu. 😆 Men jag tror att jag blir knäpp om jag inte får ett positivt graviditetstest de här månaden. Det måste måste bli plus nu. Sambon vill inte försöka nästa månad för att det skulle bli ett decemberbarn och månaden därpå är vi utomlands vid ägglossning. Tror inte att det skulle bli lätt att få till det utomlands när vi delar hotellrum med två barn, varav en tonåring som är vaken lika länge som oss. 😆 Så om det inte blir plus nu så blir nästa försök i juni. 🥺😮?💨

• Epidemiya

Hoppar också in här. Fick andra barnet i slutet av november och har haft en mens (ammar inte) sedan dess. Fick nyligen reda på att mina cellförändringar mot förmodan gått tillbaka och jag blivit av med högrisks-HPV, så nu kan vi tuta och köra. 

Är osäker på om jag faktiskt haft ägglossning då testen inte visar samma mönster som tidigare, men det kan också bero på att de precis passerat sitt bäst-föredatum. Jag vill dock inte slänga de ca 80 testerna jag har kvar från förra gången vi försökte bli med barn.

1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket.

2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januari.
    18/3 Embarazada 22:a försöket.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket.
    19/3 Nostalgitripp (troligtvis), 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb) 
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    23/3 pippi12345, 3e, 8:e försöket
    23/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb.
    24/3 Sopp, 1a barnet, 6:e försöket.
    24/3 Epidemiya, 3e barnet, 1a försöket
    25/3 Pälsboll, 1a barnet, 6e försöket
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket.
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket.
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket.
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket.
    31/3 Mariiiak94, 1a barnet, 1a försöket efter utomkveds. (7e försöket totalt)
    31/3 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket
  • Epidemiya
    Mariiiak94 skrev 2024-03-14 12:38:37 följande:

Jag förstår mig inte på min kropp.. Jag har alltid haft tydliga ägglossningar, och testerna brukar ha 2 dagar med blinkande smiley och sen fast smiley och i samband med detta har jag RIKLIGA flytningar, omöjligt att missa med andra ord 😅 Men nu efter min operation för utomkvedshavandeskap så har jag väntat o väntat på att kroppen ska komma igång.. Tar ägglossnings test och haft blinkande smiley i 4 dagar nu! Och inga rikliga flytningar så misstänker att ägglossningen är långt bort.. Enligt min app så borde jag ha ägglossning i morgon men de lär ju inte ske med tanke på att jag inte fått någon fast smiley ännu.. Har alltid haft en regelbunden menscykel så de tär något fruktansvärt på mitt psyke. Jag vill så gärna att kroppen kommer igång så vi kan försöka på nytt :(

någon mer som varit med om liknande? 

Jag hade så när jag blev gravid i slutet av 2022. Fyra dagar av "nästan positivt" under en cykel som var en vecka längre än normalt trots att mensen annars alltid kommer dag 34. Jag hade sprungit ett ultramaraton månaden innan, vilket jag tror är skälet till att allt blev så konstigt. Ett missfall/en operation är ju ett trauma för kroppen, så fullt möjligt att menscykeln ändras temporärt.
Svar på tråden BIM mars 2024