• Svar på tråden BIM mars 2024
  • Nostalgitripp

Mariiiak94:

Första gången vi plussade var 2017, fast det var oplanerat precis när vi träffats så det gjorde ingenting att det blev missfall då (hur hemskt det än låter). Andra gången vi plussade var 2020 och det var också oplanerat, men välkommet. Det är först nu som vi faktiskt gör ett planerat försök. De två första graviditeterna kan lika gärna ha varit tur/slumpen. Så att vi lyckats förr betyder ju tyvärr inte att det går vägen nu. Vem vet hur många gånger genom åren som det inte blivit något, men jag inte har vetat om det eftersom vi inte aktivt försökt. 🙈

Jo, jag har också fått höra att den andra äggledaren kan plocka upp ägget så det ger ju lite hopp i alla fall. :)

Ni har fortfarande mars och april på er att försöka få en 2024-bebis. 🥰 Jag håller tummarna för att ni får ert plus i mars, men om ni inte får det så kanske ni får ett litet julmirakel. 🥰 

• Mariiiak94

Nostalgitripp:

Jaha de va så pass långt emellan! Ja vem vet, men de är bara o kämpa på :) Jag förstår till 110% att du inte vill hoppa över 1 månad, de hade inte jag heller velat! Har man väl kommit igång är de bara att fortsätta kämpa tills de efterlängtade plusset kommer! 😅 Håller alla tummar att din kropp är redo på nytt och att plusset dyker upp och är här för att stanna 🤞🏼

Ja jag är ju tydligen ett praktexempel på att ?fel? äggledare kan plocka upp äggen 😅 Min läkare va så himla positiv vilket stärkte mig då jag blev så himla ledsen, vi hade ju kämpat sååå för detta lilla mirakel och min kropp va inte redo att släppa taget? Men efter hennes samtal så kändes allt lite mer ljust och nu försöker jag bara ställa in mig på att mina chanser är lika höga som innan och att de som gjorde att de blev så fel är borta!! ♥️

Jo jag vet, och försöker hålla mig positiv men då de tog 6 månader innan detta tog sig så känns de inte jätte lovande att de kommer gå vägen på första/andra gången :( 

• Nostalgitripp

Mariiiak94 

Din kropp ville ju uppenbarligen bli gravid trots att det inte gick vägen, så det går nog snabbt till nästa plus. 🥰 Hoppas hoppas!

• Lusse88

Hur går det tjejer? :)
    Min mens verkar vara över nu på cd8. Nu ska vi köra med varannan dag metoden tills ägglossningen är över :) Inte stirra blnt på ältester :)

• pippi12345
    1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    14/3 Nostalgitripp (eventuellt) , 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb) 
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januari.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket.
    19/3 Nostalgitripp (troligtvis), 3e barnet, 2a försöket (första blev utomkvedshavandeskap och operation i feb) 
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    23/3 pippi12345, 3e, 8:e försöket
    23/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb.
    24/3 Sopp, 1a barnet, 6:e försöket.
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket.
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket.
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket.
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket.
    3-7/4 Lusse88, 1a barnet, 5e försöket.
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-11 08:05:34 följande:

Hur går det tjejer? :)
    Min mens verkar vara över nu på cd8. Nu ska vi köra med varannan dag metoden tills ägglossningen är över :) Inte stirra blnt på ältester :)

Härligt Lusse! Vi håller tummarna för denna cykel! 🤞🏼 med tanke på äl tester så köpte jag Clearblue som man bara behöver ta en gång om dagen, det var mycket skönare. sen brukar jag ta närmare beräknad äl om jsg inte ser någon konstig temp. 

idag är jsg på äl+7 och har känt stick, surr och molvärk i lillmagen samt lite dov mensvärk. något jag inte fått tidigare. Kan det vara implantationstillfället tro. Jag har dessutom spänningshuvudvärk men det kan ju bero på lite allt möjligt. 
  • Lusse88
    fancyr skrev 2024-03-11 11:22:02 följande:
    Härligt Lusse! Vi håller tummarna för denna cykel! 🤞🏼 med tanke på äl tester så köpte jag Clearblue som man bara behöver ta en gång om dagen, det var mycket skönare. sen brukar jag ta närmare beräknad äl om jsg inte ser någon konstig temp. 

idag är jsg på äl+7 och har känt stick, surr och molvärk i lillmagen samt lite dov mensvärk. något jag inte fått tidigare. Kan det vara implantationstillfället tro. Jag har dessutom spänningshuvudvärk men det kan ju bero på lite allt möjligt. 
    Tack!!
    Håller tummarna för att det är det du känner!! <3
  • Sandisen

Hmm hade spotting i torsdags bara en liten rosa fläck på pappret inte mer, skulle fått mens igår cykeldag 30 (ligger oftast på 29) men ingen mens i sikte. Tempen gick ner efter spotting men går upp lite nu efter 3 dagar. Alla symtom är borta också så antar mensen bara är sen av nån anledning?

• Lusse88
    Sandisen skrev 2024-03-11 16:16:25 följande:

Hmm hade spotting i torsdags bara en liten rosa fläck på pappret inte mer, skulle fått mens igår cykeldag 30 (ligger oftast på 29) men ingen mens i sikte. Tempen gick ner efter spotting men går upp lite nu efter 3 dagar. Alla symtom är borta också så antar mensen bara är sen av nån anledning?

Menscykler kan vara skiftande ibland. Stress, oro, sömnbrist och sånt kan störa menscykler tyvärr. Vanligt att bara ägglossa i 10 månader av 12.
  • Sandisen
    Lusse88 skrev 2024-03-11 16:54:04 följande:
    Menscykler kan vara skiftande ibland. Stress, oro, sömnbrist och sånt kan störa menscykler tyvärr. Vanligt att bara ägglossa i 10 månader av 12.
    Jo såklart det vet jag, reagerade mer på den lilla rosa flytningen, det har jag aldrig varit med om tidigare 🙄 iallafall att mensen inte kommit 4 dagar efter det. aldrig haft en mens som försvunnit en månad och mår bättre än nånsin psykiskt och fysiskt men kanske det ska vara första gången nu😁
Svar på tråden BIM mars 2024