• Lusse88

BIM april 2024

Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.

• Svar på tråden BIM april 2024
  • Lusse88
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-02 11:07:05 följande:
    Ok. Där ser man. På mig har det stämt + - någon dag men då kan det vara olika alltså. När vi planerade första barnet  (2008) trodde jag att en menscykel alltid var en månad. Så när jag testade positivt fattade jag inte ens att jag var flera dagar efter bim Drömmer
    Oavsett var jag än är i cykeln, jag vet ju inte säkert, så känner jag INGENTING. Inget alls. Bara tjocka gulvita flytningar.
  • Anonym (Jennie)
    Lusse88 skrev 2024-04-02 11:44:57 följande:
    Oavsett var jag än är i cykeln, jag vet ju inte säkert, så känner jag INGENTING. Inget alls. Bara tjocka gulvita flytningar.
    Jag har varit gravid många gånger och det har varit så olika hur det känns innan. Ibland precis som vanligt och ibland symptom. Ibland när jag trott att jag är gravid så har det visat neg ibland har det visat pos.Med mitt tredje barn kände jag mig supersäker och då stämde det annar/s har det varit lite si o så. Ibland när jag inte trott har det visat pos osv. Tycker de tidiga symptomen är så lika de man kan ha innan mens.
  • Lusse88

Fick hem mina tidigt tester nyss och kunde såklart inte hålla mig. Negativt. Så att jag skulle haft äl då den första gubben visade det (22/3), är ju uteslutet nu. För då hade jag varit äl+11 idag. Och detta var tidigt tester. Det hade ju visat. Så om jag nu hade äl alls, så lär det varit vid den andra fasta gubben (27/3), vilket betyder att jag är på äl+6 idag. Och då kan det ju såklart inte visa positivt alls nu. Det kan väl tidigast visa om 4 dagar typ. Men jag har aldrig fått ett positivt test så jag förväntar mig inte det nu heller. Har som sagt legat oskyddat i 7 månader. Äl tester i 5 månader... Tänker att vi nog inte kan på naturlig väg och det gör mig så ledsen...

• Anonym (Jennie)
    Lusse88 skrev 2024-04-02 13:20:21 följande:

Fick hem mina tidigt tester nyss och kunde såklart inte hålla mig. Negativt. Så att jag skulle haft äl då den första gubben visade det (22/3), är ju uteslutet nu. För då hade jag varit äl+11 idag. Och detta var tidigt tester. Det hade ju visat. Så om jag nu hade äl alls, så lär det varit vid den andra fasta gubben (27/3), vilket betyder att jag är på äl+6 idag. Och då kan det ju såklart inte visa positivt alls nu. Det kan väl tidigast visa om 4 dagar typ. Men jag har aldrig fått ett positivt test så jag förväntar mig inte det nu heller. Har som sagt legat oskyddat i 7 månader. Äl tester i 5 månader... Tänker att vi nog inte kan på naturlig väg och det gör mig så ledsen...

Har aldrig testat så tidigt tror jag inte men än så länge finns det hopp tycker jag det låter som. Tror inte 7 månader räknas som så lång tid men förstår om det är frustrerande och känns så. Hoppas du får plus nu snart.
  • Anonym (Jennie)

@LUSSE88 (kunde inte citera) Har läst att 7 månader är genomsnitt så helt normalt i så fall. Men vet att man blir så otålig. 

• Lusse88
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-02 14:40:56 följande:

@LUSSE88 (kunde inte citera) Har läst att 7 månader är genomsnitt så helt normalt i så fall. Men vet att man blir så otålig. 

Jo jag vet men man börjar ändå fundera. Om nåt inte står rätt till. Eftersom jag är 35 så får vi lov att göra kontroll på gyn egentligen. Så jag ska boka in en sådan tid. Så dom får kollat mig och sambon. Vi vet ju inget om våra kroppars funktion egentligen. Vet inte ens om jag får ägglossning, eftersom det blinkade i 8 dagar, sen fast gubbe. Sen fick jag äl symtom igen 4 dagar senare, tog äl-test, blinkade igen. Dagen efter fick jag fast gubbe för andra gången i mars. Så jag vet inte... Haft älsymtom tre olika gånger i mars. Fertilt sekret alla tre gångerna. Uppenbarligen tog det sig inte dom två första gångerna. Nu har vi bara den sista gången (37/3) som chans från mars månad :/ Hade jag litat på den första fasta gubben 22/3 hade vi helt missat den fasta gubben 27/3, så är glad att jag fortsatte testa. Men börjar bli långdraget, jobbigt. 
  • Anonym (Jennie)
    Lusse88 skrev 2024-04-02 15:50:35 följande:
    Jo jag vet men man börjar ändå fundera. Om nåt inte står rätt till. Eftersom jag är 35 så får vi lov att göra kontroll på gyn egentligen. Så jag ska boka in en sådan tid. Så dom får kollat mig och sambon. Vi vet ju inget om våra kroppars funktion egentligen. Vet inte ens om jag får ägglossning, eftersom det blinkade i 8 dagar, sen fast gubbe. Sen fick jag äl symtom igen 4 dagar senare, tog äl-test, blinkade igen. Dagen efter fick jag fast gubbe för andra gången i mars. Så jag vet inte... Haft älsymtom tre olika gånger i mars. Fertilt sekret alla tre gångerna. Uppenbarligen tog det sig inte dom två första gångerna. Nu har vi bara den sista gången (37/3) som chans från mars månad :/ Hade jag litat på den första fasta gubben 22/3 hade vi helt missat den fasta gubben 27/3, så är glad att jag fortsatte testa. Men börjar bli långdraget, jobbigt. 

Ok. Förstår. Skadar väl inte att kolla om man ändå får. Jag har superdålig koll på mina äl-symptom (minns inte om jag hade några alls nu senast) så jag har litat på äl-test och det har stämt. Testar med billiga stickor och när de blivit tillräckligt starka har jag testat med rosa digitalt och efter positivt på det så slutar jag testa den cykeln. Jag är 38 år min minsta fick jag 2019.
  • bebissugen91

Har ickså en känsla av att det inte tagit sig denna månad heller. 
    En tanke som slog mig precis.. man ska ju kunna få en fertilitetsutredning om det inte tagit sig på 1 år. Räknar man det då som 12 försök eller som ett kalenderår? Vi började i september och september i år så lär jag ha landat på 14-15 försök 🤔 snart går jag in i försök 9 men endast försökt I 7 månader. Har en cykel på 26-28 dagar

• Lusse88
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-02 16:39:00 följande:

Ok. Förstår. Skadar väl inte att kolla om man ändå får. Jag har superdålig koll på mina äl-symptom (minns inte om jag hade några alls nu senast) så jag har litat på äl-test och det har stämt. Testar med billiga stickor och när de blivit tillräckligt starka har jag testat med rosa digitalt och efter positivt på det så slutar jag testa den cykeln. Jag är 38 år min minsta fick jag 2019.
    Jag fick som sagt fast gubbe 22/3. Slutade testa och trodde det var äl den/kommande dag typ. Men fick samma symtom igen 4 dagar senare och testade då igen. Då blinkade det igen, och dagen efter fick jag fast gubbe IGEN samma månad. 27/3. Så lär väl vara den sista som gäller eftersom jag testar negativt på tidigt graviditetstest nu. Så ja, äl+10 på lördag typ. Lär väl testa då.
Svar på tråden BIM april 2024