• MagdaA

Gå-ner-i-vikt KOMPISAR sökes!

Nu ska extra kilona bort! Finns ingen återvändo! Nån som vill hänga på? Tänkte köra vägning/mätning en gång per vecka och skriva in det här... Nån som vill kämpa med mig?

• Svar på tråden Gå-ner-i-vikt KOMPISAR sökes!
  • mitt nya liv

blev det bra resultat i måndags magda?

jag har gått ner ungefär 15kg nu

• MagdaA

stort grattis! hoppas du inte får till baka några kilon bara!

• mitt nya liv

magda det får vi inte hoppas när jag gått ner nästa 0.5kg så väger jag lika mycket som jag vägde höggravid..

• låle

hej på er allihopa!
    hur går det för er? här gick det ganska så snart åt h-e
    jag kunde dricka min protien dryck 2-3 ggr bara ¨
    sist så fick ja såna grova kväljningar så ja hade ont i magen i flera timmar efteråt.
    Nu tar gubben över det då han har 20 kg övervikt...
    suck hjälp mig någon...
    är det nån som vet ett bra tips att gå ner i vikt utan större ansträngning då ja inte har motivationen att gå ut å gå så snälla skriv inte motionera bara nåt tips på god å nyttig mat som man kan laga till hela familjen.

• MagdaA

har du testat modifast, pulver-drycken som dom har på apoteket. det är den enda som jag klarar att dricka utan att få kväljningar...kan vara värt att prova i alla fall!

• marialind

Hej allesammans!
    Jag har ett tips till er som tycker att pulver är äckligt. Jag började nyss med det också och kunde inte få i mig det. Då mixade jag i några bananer i chokladdrycken och vips var den jättegod. Självklart blir det mer kalorier och kanske inte exakt samma resultat som med enbart pulver men bättre än att äta vanlig mat iallafall.

Lycka till!

Själv har jag inte vägt mig än så jag vet inte hur det gått med pulvret. Tänkte vänta och se med spänning på söndag. Mår dock helt ok. Inte speciellt hungrig och känner mig lättre och piggare.

• MagdaA

marialind: Tack för tipset, fast jag har ju inte så svårt att få i mej den sortens pulver som jag dricker (modifast) har dock lagt ner mitt pulver-projekt. Förra veckan bytte jag ut frukost och lunch mot fulver. middag åt jag nyttig mat med mycket sallad tillsammans med gubben. mellan målen åt jag BARA frukt. Detta gav ett resultat på +1,5 kg!!! Blev inte så nöjd! Denna vecka har jag ätit vanlig, men nyttig mat, bara druckit pulver nån gång när jag inte haft tid eller ork att laga mat, har på 5 dagar gått ner 2 kg. Så jag tror att det är en bättre väg att gå för mej... Men tack endå för tipset! Finns nog många som kan testa det!

• låle

Magda84: Hur mycket kostar modifast? Jag känner mig inte sugen på att slänga ut nästan 1900 igen.

• marialind

Hej Magda!
    Låter inte som att pulver är din grej. Jag vet inte om det är det för mig heller. Jag gick ner med viktväktarna förra gången och då gick det jättesnabbt och man får ju äta mycket. Vi får väl se. Jag valde pulver för att få igång kroppens förbränning så att man tappar fort och ser resultat. Sen ska jag köra med vv när jag kommit igång. Förra gången gick jag ner 22 kg på 18 veckor så nu är det bara att köra på. Man vet ju att det funkar.

Lycka till ni andra!

• MagdaA

låle: Modifast är ganska dyrt, tror det var 134 kr för 8 påsar, alltså 8 portioner, men å andra sidan så går den att dricka! Jagtycker att den med chokladsmak är JÄTTE GOD! Har dock hört andra som inte alls tyckte om den...

• låle

hmm ja de e kanske lite dyrt.

e de nån här som provat äppelcidervinäger? funkar de verkligen å dom där kapslarna som finns funkar dom?

• Hella77
    Hej allihopa!

Får jag var med här?
    Jag kämpar nu med att bli av med 8kg till mitten av sommaren ungefär.
    Vi ska åka till Skara Sommarland då, och jag vill inte skrämma folk med mina valkar Skrattande

låle:
    Jag har provat att dricka äppelcidervinäger när jag skulle banta ner mig, men det smakade så illa att jag höll på bara i 2 dagar.
    Men de som har hållt på längre säger att den där ivriga hungern lägger sig ganska bra iaf!
    Behandla Andra Som Du Själv Vill Bli Behandlad!
  • låle

Hella77: välkommen in i värmen!
    Jo jag vet att flytande smakar illa... ja undrar om kapslarna funkar lika bra...???

• kerann42

hej

vill också gärna vara med här, har försökt så många gånger att gå ner i vikt, kanske det här är ett sätt. ska börja i morgon 2 maj tänkte jag.

• Hella77
    låle:

Ingen aning... Har bar testat det flytande *urk* Skrikandes
    Behandla Andra Som Du Själv Vill Bli Behandlad!
  • kerann42

hej

ja i dag så börja jag min viktkamp. ska bli spännande och se om man klara av det.
    jag har testat äppelcidervinäger i brustablettform och det var nog det vidrigaste jag har smakat.
    hoppas ni får en bra dag alla här inne och kämpa på

• mitt nya liv

en platå jag har hamnat på.. blääää

Svar på tråden Gå-ner-i-vikt KOMPISAR sökes!