• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (HFM)
    JLFRFRE skrev 2024-08-22 06:25:47 följande:

Kunde inte låta bli och tog ett testa tidigt med svagt positivt så testade ett digitalt 🥹
    Så mycket blandade känslor just nu 😭❤️ Känns mäktigt och läskigt på samma gång. Hoppas så att den lille vill stanna kvar 🥹❤️

Stort grattis!! ????🏼
    Spännande med första barnet! Vi lyckades också plussa på stickan igår på BIM efter ca 6månader. Hoppas som små kornen stannar för oss!

Även stort grattis till sessan! ????🏼❤️
    Stort lycka till alla andra dom fortfarsnde kämpar och väntar på bim och förhoppningsvis ett +
  • Anonym (HFM)
    ersi12 skrev 2024-08-23 18:32:57 följande:

Är det ingen kvar i tråden som är över bim? Hur går det för er?

Jag är bim+5 och ingen mens, trodde jag skulle få idag då jag hade mensvärk igårkväll

Kan ju också vara livmodern som gör att det känns som mensvärk då den växer snabbt i böjan och det kan mola och dra i den. Du har inte tagit något test? ❤️
  • ersi12
    Anonym (HFM) skrev 2024-08-23 20:11:39 följande:
    Kan ju också vara livmodern som gör att det känns som mensvärk då den växer snabbt i böjan och det kan mola och dra i den. Du har inte tagit något test? ❤️
    Jo tog testa tidigt två dagar innan bim och även varje dag efter tills igår. Har slut på test och beställt nya så får vänta några dagar till ☺️ men kanske bara bra, man blir ju lite manisk haha
  • Mikaaelaa

Har under kvällen blivit lite illamående och kolla tempen för att jag kände mig lite varmare (Inge ont i huvet eller förkylningssymptom) och min kroppstemperatur hade gått upp ca 0,5 grader. Har även molvärk. Antingen blir jag sjuk eller så är det något på G.

• Vilm

Plussade svagt på clearblue ultratidiga i tisdags, på onsdagen tog jag ett digitalt med positivt svar. Har känt mig konstig i kroppen den senaste veckan, kissat mycket, brösten är ömma, illamående och magproblem. Plötsligt är det som att alla symptomen upphört.. mår inte illa, känner mig inte alls längre diffust konstig i kroppen, ingenting. Dock heller ingen blödning eller värre smärta, mer än att det emellanåt drar lite nedre delen av magen på ena sidan. Detta är vårat första försök och min första graviditet, borde jag vara orolig..? Finns det någon poäng att ta fler tester..? Hoppas hoppas det växer och jobbas på där inne.. ❤️🙏

• Anonym (Sladdis2024)
    Vilm skrev 2024-08-23 22:36:39 följande:

Plussade svagt på clearblue ultratidiga i tisdags, på onsdagen tog jag ett digitalt med positivt svar. Har känt mig konstig i kroppen den senaste veckan, kissat mycket, brösten är ömma, illamående och magproblem. Plötsligt är det som att alla symptomen upphört.. mår inte illa, känner mig inte alls längre diffust konstig i kroppen, ingenting. Dock heller ingen blödning eller värre smärta, mer än att det emellanåt drar lite nedre delen av magen på ena sidan. Detta är vårat första försök och min första graviditet, borde jag vara orolig..? Finns det någon poäng att ta fler tester..? Hoppas hoppas det växer och jobbas på där inne.. ❤️🙏

Helt normalt! Har 2 barn sen innan ☺️
    ingen blödning = oftast inga konstigheter. vilken vecka är du i? Har du tagit digitalt så är det nog bara att njuta och vara glad 🥰 

normalt vid graviditet att det kommer och går med symptom ☺️

• Mikaaelaa

De man brukar säga är kraftiga smärtor och kraftiga blödningar bör man se upp för, det kan innebära missfall.
    Symptom kan ju komma och gå lite så jag tycker inte du ska vara orolig.
    När jag förra månaden hade kemisk graviditet så plussade jag svagt på testa tidigt och sedan fick jag mycket bruna flygningar och till sist 2 dagar med blod. Tog jag vanliga tester så fick jag negativt.

Utgå från att det går bra, finns ju de som inte ens har några symptom.🌷

• Vilm

Tack för så snabba och fina svar. Tog precis ett test som visade starkare plus än sist.. känner mig lugnare. 🥰Sista mensens första dag var runt den 29/7, ÄL och befruktning den 8-9/8. Enligt Flo-appen är jag i vecka 3 dag 6, en annan app med precis samma info skriver vecka 5. En hel djungel dethära, mycket att lära sig 😄

• Mikaaelaa
    Vilm skrev 2024-08-24 06:29:38 följande:

Tack för så snabba och fina svar. Tog precis ett test som visade starkare plus än sist.. känner mig lugnare. 🥰Sista mensens första dag var runt den 29/7, ÄL och befruktning den 8-9/8. Enligt Flo-appen är jag i vecka 3 dag 6, en annan app med precis samma info skriver vecka 5. En hel djungel dethära, mycket att lära sig 😄

Grattis och lycka till🌷
  • Mikaaelaa

Tog ett testa tidigt i morse men det visade inget.
    Var ju också väldigt tidigt så jag hade inte förväntat mig något än heller. Får testar om några dagar igen. 

ÄL +8 tror jag. BIM -3 till BIM -5/6. 

Brular ha 25 dagar cykel men efter förra månaden blev de förskjutet och så fick jag rätt sen ÄL denna månad Så tror på de senare?

Svar på tråden BIM Augusti 2024