Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Mayjel skrev 2025-04-03 00:08:00 följande:

Trist att man inte kan rätta sina egna inlägg i efterhand. Får låta bli att stressa och läsa igenom dem ordentligt innan man postar i fortsättningen. 

Det hade verkligen varit bra att kunna rätta i efterhand ibland!
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-02 23:34:42 följande:
    Hoppas du får ett bättre och lugnare boende. Katter har en lugnande inverkanKatt
    Katterna hade en lugnande inverkan! Jag var väldigt trött och nöjd på kvällen 😻
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-03 00:06:07 följande:
    Flytta från dödens gård till livets borg - götet! Då kan vi träffas när du bara känner för att ta en prommis med med lite sällskap Glad

Ja, det är förståeligt. Män är jävligt jobbiga överlag, även de som kallar sig "normala". Ja, i övermorgon så får vi ett ett betydligt mer angenämt sällskap - katter för hela slanten, 300 kr närmare bestämt. 
    Ja, det hade varit fint det! Göteborg är faktiskt med på listan av städer jag skulle vilja flytta till. Det är en fin stad och att bara kunna träffas och ta en prommis med lite sällskap hade ju varit perfekt 🤩

Det var ett riktigt angenämt sällskap och helt klart värt priset! Katterna levererade, även om den gråa kissen snuvade oss på goset 😹
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-06 22:01:13 följande:
    Dags att kolla lite på fågelskrämmor? Finns såna som liknar svarta drakar och fladdrar i luften. Har hört att de är effektiva.
    En fågelskrämma vore nog bra att ha om fåglarna kommer tillbaka, men än så länge verkar det som att det räckte med att jag visade mig ute på balkongen 😅
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-06 21:54:10 följande:
    Ja, och "lejonungen" med de gula ögonen och gulbrun päls var Marko. Alex var namnet på min favorit, "bjässen" på 10 år som liknade en norsk skogskatt, som du sa. 

Funderar på att gå dit ett par gånger till i vår och sommar för att lära känna honom lite. Se om bigboy gillar mig något mer. Kan ju vara en förutsättning om man vill adoptera en katt, att de fattar tycke för sin ev. framtida livskamrat. Tänkte få med mig familjen dit också. 

Ja, den nya chokladbiten med persika var ju somrigt fräsch. Jag förknippar persikor och nektariner mycket med sommaren, den tid då de har sin säsong i vårt lilla land. Vad gillade du pralinen med citroncheesecake? Också väldigt god tyckte jag. 

Ja, tur med vädret hade vi också, en perfekt dag Solig {#emotions_dlg.flower}
    Fick du ingen fin bild på Alex så får du hojta till! Jag lyckades få till en bra innan han tröttnade på att visa upp sig för oss 😻

Det låter ju som en jättebra idé! Både att ni får nosa lite mer på varandra och att ta med familjen dit. Ja, det kan säkert vara bra att lära känna varandra lite först innan man bestämmer sig för att flytta ihop, oavsett om det gäller katter eller människor ☺️

Jag tyckte att alla pralinerna var väldigt goda, men favoriterna var cheesecake och champagne 😋 Av någon märklig anledning blev jag sugen på att gå dit igen. Där är det lätt att bli stammis!

Ja, det var det! En riktig toppendag 🌞🌸
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-06 21:59:42 följande:
    Du är så välkommen så. Om detta nu skulle bli en möjlighet då Glad

Just det ja. Den gråspräckliga missen med den yviga pälsen. Gissar att han var en sibirier. Vi kanske möter Ragnar nästa gång istället. Helhetsupplevelsen blir nog en full femma ändå. Så glad att det hela blev av!  Solig
    Det tackar jag för! 😊

Så Ragnar hette han alltså, den listiga rackaren som höll sig undan. Han såg väldigt fin och gosvänlig ut på avstånd, så vi får hoppas att han vågar sig fram en annan gång. Det är jag också och bra idé av dig! 🤩
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-08 00:03:31 följande:

Huttrat i det kyliga aprilvädret idag.

Det är tvära kast så här års! Ena dagen bränner man sig i solen och nästa går man och huttrar i kylan 🥶
  • Eurydike
    Anonym (A) skrev 2025-04-10 23:42:06 följande:

Jag har jobbat hemifrån och borde gå och lägga mig men jag väntar på att sonen ska komma hem.

Han är hos sin mormor eftersom han har hjälpt henne med lite grejer. De har vänt på dygnet båda två och tycker tydligen att det är rimligt att fika vid den här tiden. Jag ringde nyss och då satt de fortfarande och snickesnackade. 

Sonen är 20 och mormor är 90. 

Trots att han är stor nu så har jag lite svårt att somna innan han kommer hem. 

Det tur att han ska börja jobba snart så att han får ordning på dygnet igen. 

Nu tittar jag på klipp med papegojor och bråkar med katten för att han klöser på soffan. Han har till och med fått räkor idag den otacksamma typen. Han älskar räkor och springer iväg för att äta dem i lönndom trots att ingen vill ha hans räkor. Söt är han iaf.

Listig och otacksam typ det där! 😅 Men då vet du i alla fall att han älskar räkor när han kämpar så hårt för att få räkfrossa ifred. Du får smuggla med honom i väskan till en skaldjursbuffé någon gång 😉🦞
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-10 20:04:03 följande:
    Har bara en enda bild sparad på min silkeslena snuttegubbe och ärligt talat så ser han lite groggy ut på den bilden. Så ja - jag vore sååå tacksam och glad om du ville skicka alla bilder du har på Alex Solig

Vill du besöka turiststråket i Haga igen så hojta gärna tillbaka Glad 

Vi kunde ju passa på att gå förbi där igen om vi besöker Naturhistorisk eller Konstmuseet, när detta är färdigrenoverat. Villa BelParc är också en mysig plats, en uteservering som är belägen precis vid fågeldammen i Slottsskogen, strax nedanför Naturhistoriska museet.
    Då var det tur att jag fick en fin bild på honom, även om han säkert är gullig även när han är groggy 😻🥴

Det gör jag gärna! Fanns väldigt mysiga små butiker där och Pralinboden var något alldeles extra 👌

Ja, en tur till ett museum låter perfekt! Då kan vi varva kultur med sötsaker för bästa effekt. Och ett besök på en uteservering vid fågeldammen i Slottskogen låter jättemysigt så här års. Jag vill gärna göra alltihop, så vi får bara bestämma i vilken ordning som passar bäst ☺️

Vi hörs i PM och smider planer!
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-10 20:10:20 följande:
    Ja, enligt hemsidan så. En fin långhårig misse, lille Ragnar.

Undrar just lite över var han kan ha gömt sig nånstans, antar att det fanns ännu ett rum i anslutning till det vi satt i. De måste ju ha sina kattlådor nånstans också tänker jag. 

Ja, en mycket trevlig stund vi fick därinne. Tänkte gå dit i början på maj nästa gång. Ta med mig modern eller syrran kanske. Längtar. 
    Ja, det måste ha funnits någon osynlig kattlucka någonstans, för det verkar som att katterna kunde komma och gå som de ville i fikarummet. Precis, kattlådor och matskålar måste ju också finnas även om vi inte såg dem!

Det låter som en bra plan och jag förstår att du längtar! Du får hälsa Alex från mig 🤩
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag