Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (Jaha ...) skrev 2025-05-07 22:57:42 följande:
    Jag tillfredsställde mig själv till nätporr och noterade återigen över avsaknad av längd och mängd. Ska det vara såhär när man är 58?
    Är inte ombord med situationen!
    Sånt där är väldigt individuellt! Trist såklart om du inte är nöjd, men det låter mer som ett fall för Bullen än som temat för den här tråden. Här kommer mitt råd: Starta en egen tråd!
  • Eurydike
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-05-10 11:21:38 följande:

Jag är ute och rastar hunden 🐕

Klappa Båtsman från mig! 🐶
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-05-10 23:15:13 följande:

Gått omkring i skogsområdet uppe på mitt berg och kollat runt lite där. Hälsat på hönsen igen och suttit med katterna på min gård och granngården. 

Tvättat och hängt upp kläder, diskat, gjort en liten citronsmörsås till morgondagens potatis, rensat brysselkål, bakat ugnsäpplen med kanel, gjort ännu en ostomelett, duschat. 

Både nytta och nöje låter det som!

Mmm bakade ugnsäpplen brukade min mormor göra när hon fortfarande bodde i sitt hus 🍎
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-05-11 03:10:42 följande:
    Ja, det får bli så när man är ensam för en dag och inte åker nånvart. Måste hålla sig sysselsatt. 

Ja, bakade äpplen som pudrades med lite kanel efteråt. Inte lika gott som lösgodis men nyttigare och mindre inflammatoriskt.

Men din mormor kanske ville kalasa till det lite mer med sina äpplen? Lite glass vid sidan av?
    Du höll dig verkligen sysselsatt!

Mmm det låter verkligen smarrigt 😋 Nej, lösgodis är ju svårslaget med det stora utbudet av smaker, men äpplen är nyttigare. Om det inte är det där förgiftade äpplet i Snövit då? 😅🍎

Min mormor torkade dem på låg värme i ugnen och sedan gav hon bort torkade äpplen till alla som ville ha. De hade egna äppelträd, så hon försökte nog göra av med alla äpplena genom att göra äppelmos, äppelpaj, äppelkaka och torkade äpplen. Hennes äppelkaka var fantastisk!

Har du något du är grym på att baka?
  • Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-05-11 15:59:36 följande:

På väg hem från älsklingen. Haft en mysig helg, som alltid. Rensat ogräs, fixat med ved och byggt grejer. En helt typisk helg hos honom med andra ord. Nu dröjer det ända till mitten av juli innan vi kan ses igen pga livets händelser. Nåja, senast var det tre månaders uppehåll när det dröjde innan vi sågs... 

Det låter mysigt att ses och trevligt med lite trädgårdsfix! Nu får du göra skäl för ditt namn Anonym Längtar i väntan på nästa träff. Hoppas tiden går lagom fort så ni får ses snart igen, men ändå hinner ha kul på varsitt håll så länge!
  • Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-05-11 22:34:51 följande:
    Ja, det är ju semester med barnen som hägrar direkt efter att skolan slutar, så tiden kommer att gå. Vi ska åka till det nordliga landet i väster och hälsa på släkt så det bli ett äventyr bara det. 

Och som talesättet säger: "distance makes the heart grow fonder" 
    Vad härligt! Då förstår jag att tiden kommer gå relativt fort ändå 😎 Det låter som en trevlig resa och kul att komma ut på lite äventyr med barnen. Jag funderar på att resa till Stockholm eller Köpenhamn, men vi får se hur det blir.

Riktigt fint ordspråk det där! ❤️
  • Eurydike
    Anonym (Jaha ...) skrev 2025-05-13 23:48:30 följande:

Pumpar för att sedan till-fredställa mig själv oralt.
    Händer inte ofta men ibland tar känslan över.

Hoppas du inte går av på mitten dårå 🥐
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-13 23:21:04 följande:

Slötittar på Eurovision.

Det missade jag helt 😞
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-05-13 14:54:21 följande:
    Ja, just det. Den nya Snövit som var lite sisådär i dina ögon. Och många andras också tydligen, med tanke på alla negativa recensioner.

Låter gott alltsammans. Torkade äpplen hade ju nästan funkat lite som godis när man tänker efter. Torkad frukt överlag.

Vet inte riktigt men jag gillar att göra tårtor. Just för variationen och de olika lagren. Man får bestämma sina egna fyllningar och smakkombinationer vilket bara fantasin sätter gränser för 😃

Och du själv? Pajer kanske? Minns ännu din fina Halloweenpaj 🎃 
    Ja, det var gott och mysigt att få torkade äpplen med sig hem! Men inget slog mormors pannkakor. Hon orkade steka hur många som helst. Små, tunna och fina. Sedan trugade hon på oss barnbarn dem med orden: Men snälla tös/pojk ÄT! 🥞

Jag är inte så bra på att baka tyvärr, så jag skulle behöva gå en kurs hos dig. Kanske en om hur man gör egna chokladpraliner? 😋 Tårtor bakar jag ibland och då har det blivit vegansk smörgåstårta eller jordgubbstårta eller en marängtårta men färdig botten och daim, grädde och jordgubbar och/eller banan 🍓 Har du någon favorittårta?

Min bästa gren är nog matlagning! Där tycker jag faktiskt att jag är ganska duktig. Jag skulle vilja experiment med att smaksätta egna veganska ostar 🧀 Kul att du minns min rysliga paj! ☺️
  • Eurydike

Här är en bild på den veganska smörgåstårtan! 🎂
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag