Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (A) skrev 2025-05-18 11:30:16 följande:

Tog precis en kaffe på balkongen. Katten fick titta ut under uppsikt. Kattnät är på gång så att han kan hänga där mer fritt. 

Balkongen är numera mitt favoritrum med min nya loungesoffa, blommor, lyktor och annat pynt. Jag har planterat lite örter också och fast jag vet att det tar tid så kikar jag ut med jämna mellanrum, som om det skulle ha hänt något.

På kvällen kan jag ligga i soffan och lyssna på fågelsången och ibland sitter jag och jobbar där under parasollet.

Märkligt att något så litet kan göra så mycket.

Sådan är jag också när jag planterat något! Tror att det ska växa med samma hastighet som i Jack och bönstjälken, men det gäller bara att ha lite tålamod 😅🌱
  • Eurydike
    Anonym (A) skrev 2025-05-18 17:57:42 följande:

Japp, inte min paradgren dock.
    Sedan vet jag inte om jag vill äta av mina små örter när de väl växer upp. 

Jag insåg att jag definitivt har blivit en tant när jag kom på mig själv med att prata med mina krukväxter.  

Inte min heller! Just det, det är ju tänkt att man ska äta upp de små liven som man så (o)tålmodigt väntat på 😅

Kan tänka mig att krukväxter är fina lyssnare, så det är ju inte helt fel 😊 De ställer inga jobbiga motfrågor och finns alltid där när man behöver dem 🌻
  • Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-05-18 17:06:21 följande:

Varit hos Handelsträdgården och köpt chiliplantor. Tidigare har vi alltid sått från frön själva med pga separation (förra året) och flytt och allmän osäkerhet i början av detta år så blev det inköp av plantor istället. Men nu får jag ta mig tusan inte köpa några fler saker till balkongen! Har typ ingen plats kvar.

Det är en hylla med två jordgubbskrukor, fyra mindre krukor med sommarblommor och tre med minisolrosor. Sen har jag två olika sorters busktomater, fem chilisorter, en hängkruka med jordgubbar, en stor kruka med andra sommarblommor och en bordsros... så nu får det vara nog även om det hade varit trevligt med lite timjan och rosmarin också. Skrattande

Vad fint, mysigt och gott det låter! Ja, nu har du nog snart tagit dig växter över huvudet eller hur man nu brukar säga, men hellre för många än för få 😅
  • Eurydike
    Dardiskåne skrev 2025-05-17 23:12:55 följande:
    Ja du skulle det :) har ni klickat som kompisar ?
    Vi ska ses igen och nu tar hon med en kompis så vi kan gå tipspromenad och fika ihop alla tre 😎😎😎
  • Eurydike

Tog ledigt idag för att njuta av det fina vädret! Det blev en cykeltur och glass. På vägen hem bestämde jag mig för att ta av skorna och cykla barfota. Det kändes jättehärligt och somrigt 🌞 Sedan kom jag fram till en lååång backe och hoppade av cykeln och gick barfota på den varma asfalten. Nu har jag trampdynor (blåsor) under fötterna som ett djur 😅🐾

• Eurydike
    Mayjel skrev 2025-05-14 04:14:55 följande:

Oj oj oj, vilket mästerverk du komponerat 😛🤩 🤤

Nånting säger mig att du är precis lika skicklig på att baka och dekorera dessertårtor ????🏻

Får man fråga vad du använde istället för majonnäs runt om? Eller är det majonnäs kanske? En vegansk variant?

Om det är ok så sparar jag denna bild 😀

Tack så mycket! 🤩🙏

Jag har inte så stor erfarenhet av det, men att dekorera saker brukar vara kul 🎂

Det var länge sedan jag gjorde den, men har för mig att det bara var osötad sojagrädde runt om och smarrigare saker inuti 😋

Du får gärna spara bilden! Det tar jag som en stor komplimang 😀
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-05-21 00:03:06 följande:
    Tack för ditt svar. Jag svarar dig privat i fortsättningen och kommer inte längre att delta i denna tråd. 
    Det låter bra det! Gör så och då hörs vi i inkorgen istället 🤩🙋🏻?♀️
  • Eurydike
    Deegan skrev 2025-07-12 14:04:09 följande:

Oj det var ett bra tagen man var härinne såg ja nu Skrattande
    idag&ikväll så blir det "grille" vi är ett glatt gäng på ca 35 personer som har en årlig grillfest varje år, detta är 16 året som går av staplen, så kylväskorna är laddade med mat&öl så klart Skrattande, dags o duscha och göra sej iordning, hoppas att det inte blir något mera regn nu bara..

/D

Så nu dyker du upp så här i grilltider och frestar oss andra! 😋 Ett glatt gäng på ca 35 personer låter riktigt trevligt, mycket trevligare än ett surt gäng 😅 16 året i rad gör detta till en tradition av gamla anor. Ha det så flott och gott! 🥳
  • Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-07-10 08:47:21 följande:

Promenerade från Hötorget till Gullmarsplan igår efter jobbet. Det var mysigt. Gjorde övningar jag fått av naprapaten för min bråkiga vänsterarm/axel. Fick dryneedling och laser på den i tisdags. Ska tillbaka på måndag. Får se om det blir promenad även idag. 

Hoppas det löser sig med armen/axeln och att övningarna hjälper! 💪
  • Eurydike
    Sumprunkare skrev 2025-07-08 16:23:34 följande:

Satt ett bra tag på klosetten. Ahh plopp ?

Bättre än att sitta i den!
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag