Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Mayjel skrev 2025-04-26 23:26:48 följande:
    Åh så fin! Liknar en Budapest lite. Är det maräng? Ser så gott ut så 🤤
    Det var en Budapest med jordgubbar sade min kompis som bakat den! Jättegott och somrigt att äta tårta ute i Botaniska trädgården 🤤
  • Eurydike
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-04-27 16:27:30 följande:

Väntar på att min kille ska komma hem

Hoppas att han är hemma vid det här laget!
  • Eurydike
    Anonym (Mozzarella) skrev 2025-04-26 23:57:02 följande:

Vi har fixat med yngsta barnets rum hela kvällen. Byggt ihop lite nya möbler, rensat och städat bort en massa. 

Tidigare idag körde vi runt och inhandlade en del till rummet, köpt väggfärg (rummet ska målas) och så var vi förbi hos vänner på en kopp kaffe.

Bakade pizza till middag. Druckit ett glas vin till det.

Produktiv lördag ändå. Blir en liknande dag imorrn igen :)

Mmm hembakad pizza är gott! Det låter som en god och produktiv dag 🍕
  • Eurydike
    Dardiskåne skrev 2025-04-26 23:45:20 följande:

Göötttt !!!

Det var det! 😋
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-27 02:52:22 följande:
    Påskägget smakade helt okej. Kanske inte så fantastiskt smakligt som jag hade hoppats på, med tanke på vilka priser de brukar ta. Mr Cake är lite överskattat om du frågar mig. Hade du varit där nån gång? Men kul att prova nåt nytt ändå.

Så fint det låter med både kör och majeld på samma plats. Tänker alltid på Madicken när det pratas om Valborg. I avsnittet där hon tappar sin nya fina sandal. Älskar Madicken, älskar Valborg och våren!

Har du också ett berg nära ditt hem? Och med ett café däruppe? Det skulle man vilja se. Det är mysigt med berg och natur, särskilt när det är beläget strax utanför ens eget hem. 

Vitsippor är så söta. Ska du plocka några och ha i ett litet glas då kanske? 

Önskar dig en lugn och trivsam söndag tillbaka {#emotions_dlg.flower} Solig

Jag har tyvärr aldrig varit på Mr Cake, men kan tänka mig att vissa ställen lever på ett känt namn. Ja, det är kul att prova nytt även om man riskerar att bli besviken! Häromdagen hade pizzerian bytt deg på min favoritpizza och jag frågade om de hade gjort något nytt med receptet. En kille berättade glädjestrålande att han hade uppdaterat det och sade ?Visst blev det godar?? och jag nickade och gick därifrån. Så jag fick prova något nytt, men blev också lite besviken 😅 Tror ändå det räknas som en vit lögn.

Har inte sett just det avsnittet, men älskar när de blir skrämda av kor i en hage och tvingas ha picknick uppe i ett träd. Det har jag velat göra sedan dess ☺️

Du kanske får ta en tur till mitt häxberg efter att jag har besökt ditt! Det är väldigt vacker natur och caféet har alltid extra mycket av det goda, så som grädde och marsipan 😋

Det var en bra idé att plocka några blommor! Ska göra det om de fortfarande är vakna när jag vandrar hemåt, annars får jag ta det en annan dag 🌸

Tack så mycket! Din önskan slog in 🤩

• Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-04-27 23:08:13 följande:

Varit hos älsklingen i helgen. Om vi inte får till att ses om två veckor så var det sista gången på länge som vi ses. Livet ställer ju till det ibland och sen kommer sommar och semestrar med barn i vägen (vi har inte träffat varandras barn än). Visst, vi har ju kontakt typ varje dag men jag vill ju ses och kramas... 

Det låter härligt, men plågsamt! Hoppas ni får till den där träffen ❣️
  • Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-04-28 08:38:44 följande:
    Ja, skoj är det inte men sånt är livet. Hade varken han eller jag prioriterat barnen hade ingen av oss velat ha någon form av relation till den andre. Och även om våra barn är jämnåriga så är varken hans eller mina redo för att introduceras till någon ny. Det senaste året (1,5 för honom) har inneburit tillräckligt med omställningar. Men visst är det jobbigt när man vill så mycket. 
    Det är jättebra att ni prioriterar barnen! Bra för relationen också i det långa loppet att man inte rusar in i något. Men längtan kan vara plågsam och härlig på samma gång! Det är fint att ha någon att längta efter ☺️
  • Eurydike
    Suie skrev 2025-04-28 18:22:22 följande:

Surfar runt på nätet. Vet inte annat sätt att nå ut till människor. Är lite reserverad irl. Har med mycket skit i livet att göra 

Välkommen hit! Jag har inte sett dig i tråden förut, men skriver här ganska mycket. Det är många trevliga människor här så du skrev i rätt tråd. Ja, mycket skit i livet kan göra att man blir lite reserverad 🙋🏻?♀️
  • Eurydike
    Eurydike skrev 2025-04-28 19:03:27 följande:
    Välkommen hit! Jag har inte sett dig i tråden förut, men skriver här ganska mycket. Det är många trevliga människor här så du skrev i rätt tråd. Ja, mycket skit i livet kan göra att man blir lite reserverad 🙋🏻?♀️
    Det där sista skulle vara jag som vinkade välkomnande 😅
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-04-23 04:41:13 följande:
    Åh så roligt! Bio också, det är så mysigt med biosalonger. En förstärkt filmupplevelse. Får man fråga vilken film det blev eller ta i PM?

Ja, hjortdjur är vackra, särskilt hanarna med sin ståtliga krona.

Du får flyga upp till mitt häxberg nån gång och se dig omkring. Det är en grann utsikt över stan här på toppen. Jag bor i Majorna, strax ovanför Klippan, nere vid hamnen och Röda Sten. Har du varit där nån gång? Mysigt att strosa runt där om sommaren. 

Konstcaféet ligger där också. De serverar fina glassdrinkar, både med och utan en slurk alkohol i. Vi får se hur det blir, bara ett förslag. Eriksberg är också trivsamt. Ligger mittemot Klippan, på andra sidan om Göta älv. 
    Eurydike skrev 2025-04-22 23:21:32 följande:
    Det låter som ett mysigt möte med en bastant hankatt av utmärkt sort! Jag växte upp med en sådan blandraskatt. Han var väldigt stor och snäll och enda klagomålet jag har var att han tyvärr inte var lika snäll mot harungar, utan kom hem med en harunge som byte en gång. De har ett väldigt vackert utseende och även Maine coon är riktigt ståtliga 😻 Du får gärna visa bilder när vi ses nästa gång!

Hoppas ni hade det riktigt trevligt hos din syster! ☺️
    Han tyckte om dig och ville visa sin tacksamhet Skrattande Har läst nånstans att det är en kärleksgest när katter kommer hemdragandes med döda smådjur och annat trevligt. Eller att de vill imponera. Ja, Maine Coon är ju storväxta som lodjur nästan, särskilt hanarna. Bastanta men samtidigt snälla och lugna. 

Ja, jag visar bilder! Om du vill så får du gärna göra detsamma!

Jag såg Snövit! Tyckte det var spännande att se den eftersom den fått så mycket kritik. Det var lite svårt att avgöra om den riktade sig till barn eller vuxna och filmen var okej men inte mer. Men jag ångrar ändå inte att jag såg den, för det är alltid mysigt att gå på bio 🍿

Ditt häxberg låter väldigt fint och jag plockar gärna fram kvasten igen och tar mig en tur dit! Nej, jag har aldrig varit där, men tycker om att se nya platser 🤩

Konstcaféet med glassdrinkar låter ju supermysigt och gott! Dit kan vi gärna gå tycker jag 🍦🍦

Harungen kan säkert ha varit en fin kärleksgåva, bara att jag och min katt hade lite olika syn på vad man ger bort. Det var ett imponerande byte, även om det var hemskt.
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag