• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (x)

Mycket kan sägas om Trump, men till syvende och sist kommer han att gå till historien som den president som saknade både värdighet, respekt och respektabilitet. Han beter sig som en 5-åring som korsar armarna och stampar i golvet när han inte får som han vill. Inget konsekvenstänk öht och det existerar bara jag, jag och jag. Förvandlar vita huset till en marknadsplats för högstbjudande och tillbes av massorna som inte kan se och eller förstå orsak och verkan. Ena dagen är det si och andra är det så. Men de kommer att vakna en dag och då inte fatta vad som hände och varför.

• Anonym (Buff)
    Anonym (x) skrev 2025-09-26 13:45:16 följande:

Mycket kan sägas om Trump, men till syvende och sist kommer han att gå till historien som den president som saknade både värdighet, respekt och respektabilitet. Han beter sig som en 5-åring som korsar armarna och stampar i golvet när han inte får som han vill. Inget konsekvenstänk öht och det existerar bara jag, jag och jag. Förvandlar vita huset till en marknadsplats för högstbjudande och tillbes av massorna som inte kan se och eller förstå orsak och verkan. Ena dagen är det si och andra är det så. Men de kommer att vakna en dag och då inte fatta vad som hände och varför.

Det är inte bara trumpanzee som är vedervärdig här utan hela republikanska partiet, de monterar ner usas stadgar one by one for personal profit. Alla måste dömas till landsförräderi med dödsstraff som följd när chansen kommer. Och jag menar alla. Arkebusering vid soluppgång låter passande och patriotiskt, vi måste sätta exempel. Trumpanzee först.  

• Anonym (Hm)
    Anonym (x) skrev 2025-09-26 13:45:16 följande:

Han är som du skriver ett stort barn ibland.
  • nattuw
    Anonym (jury) skrev 2025-09-26 07:08:25 följande:

I nästa vecka har USAs krigsminister Hegseth inkallat närmast hela USAs garnityr av topp-generaler och amiraler till att personligt infinna sig till ett möte på en bas i Virginia med ospecificerad agenda. Man undrar vad som kan vara så viktigt att 800 generaler och amiraler med kort varsel måste infinna sig på plats i Virginia för att höra på vad krigsministern har att säga?

Sannolikt en förestående omstrukturering av USA:s baser utomlands. Vilket det redan tidigare flaggats för.
  • Anonym (jury)
    nattuw skrev 2025-09-27 14:08:13 följande:
    Sannolikt en förestående omstrukturering av USA:s baser utomlands. Vilket det redan tidigare flaggats för.
    USA har ju hela tiden sedan WWII omstrukturerat sina baser utomlands, utan att tidigare presidenter och försvarsministrar tyckt att det var nödvändigt att hela militäretablissemanget skulle behöva befinna på en och samma plats för att bli informerade om dessa planer. Och en pajas som krigsminister Hegseth är väl knappast kapabel att formulera någon övertygande argumentation för dom strategiska prioriteringarna bakom dessa beslut inför en publik av hela USAs församlade militära toppar.
  • Anonym (Buff)

Nu har trumpanzee sänt militären, inte national guard, till Portland Oregon och sagt att de får använda dödligt våld om så behövs.

Finns det någon kvar som inte anser att detta är ren fascism vid det här laget? För att inte tala om hur olagligt och unconstitutional det är. 

När de gjort sig av med alla sk anti fascists, immigrants, handikappade och hemlösa kommer de vända sig mot maga. Men då finns ingen kvar att hjälpa dom.

Change my mind. 

• Tow2Mater
    Anonym (Buff) skrev 2025-09-28 17:48:29 följande:

Nu har trumpanzee sänt militären, inte national guard, till Portland Oregon och sagt att de får använda dödligt våld om så behövs.

Finns det någon kvar som inte anser att detta är ren fascism vid det här laget? För att inte tala om hur olagligt och unconstitutional det är. 

När de gjort sig av med alla sk anti fascists, immigrants, handikappade och hemlösa kommer de vända sig mot maga. Men då finns ingen kvar att hjälpa dom.

Change my mind. 

Lite mer sanningsenlig info istället for dina tvetydiga avsiktligt missforstående ord :
    In his announcement on Saturday, Trump did not say he would deploy full force against the city of Portland and its citizens, as Wilson claimed. 

The president said he would send ?all necessary troops? to protect the city and its ICE facilities, authorizing full force against domestic terrorism ?if necessary.?

Portland, a sanctuary city since 2017

In August, Attorney General Pam Bondi sent a letter to Wilson, warning the city?s sanctuary policies undermine U.S. interests. She demanded Portland affirm compliance with federal law and end practices that obstruct immigration enforcement.

nypost.com/2025/09/28/us-news/portland-mayor-keith-wilson-condemns-federal-intervention-claims-videos-of-anti-ice-riots-were-from-years-ago/

• Anonym (Buff)
    Tow2Mater skrev 2025-09-28 18:08:02 följande:
    Lite mer sanningsenlig info istället for dina tvetydiga avsiktligt missforstående ord :
    In his announcement on Saturday, Trump did not say he would deploy full force against the city of Portland and its citizens, as Wilson claimed. 

The president said he would send ?all necessary troops? to protect the city and its ICE facilities, authorizing full force against domestic terrorism ?if necessary.?

Portland, a sanctuary city since 2017

In August, Attorney General Pam Bondi sent a letter to Wilson, warning the city?s sanctuary policies undermine U.S. interests. She demanded Portland affirm compliance with federal law and end practices that obstruct immigration enforcement.

nypost.com/2025/09/28/us-news/portland-mayor-keith-wilson-condemns-federal-intervention-claims-videos-of-anti-ice-riots-were-from-years-ago/

Och vad som är sk necessary is objective. 

Antifa har utnämnts som en terror organisation. Antifa står för anti fascism. Alltså, man är emot fascistiska idéer och regimer. Typ det som hela WW2 handlade om, då det fortfarande var coolt att vara emot fascism i usa och kämpa mot regimer som nazityskland. 

Nu kan de utnämna vem som helst att vara en sk antifa. De kan skjuta ihjäl halva stan och påstå att de var antifa, även fast det inte finns någon som helst organisering eller organisation. Bara folk som är emot fascism, precis som deras förfäder var. 

De tar död på folk som inte röstar Trump/republican precis som de redistrict Texas för att få fler röster eftersom de vet att de inte kan vinna val fair and square. 

Men jag antar att du som en Trump supporter är glad att the government micromanage landet, städer, folks åsikter och tankar trots att det brukade vara republikanernas filosofi att the government that governs the least, governs the best. Holy shit hur det har ändrats! 

• Anonym (jury)

Kan inte vara kul att vara militär i dagens USA. Tänk dig situationen, du dedikerar ditt liv till att tjäna ditt land i uniform, du gör ditt yppersta genom årtionden i krig och konflikter för att främja USAs globala intressen och när du blivit general blir du inkallad till ett stormöte tillsammans med USAs alla andra generaler och amiraler, för att din högsta chef vars enda merit är att ha varit nyhetsvärd på Fox-News skall hålla ett pep-talk för att inpränta 'krigar-anda' i dig. Kan förnedringen bli mer total? Och denna nya administration dessutom helt skiter i allt du och andra generaler byggt upp genom årtionden och bara tänker på hur dom skall fixa nästa dags rubriker i Fox-News.

Samma sak med att vara FBI-agent i dagens USA. Du arbetar i årtionden för att bekämpa organiserad brottslighet samtidigt som du måste överhålla all lagstiftning, men får så en ny chef som tycker att allt du hålllt på med i FBI är deep-state och egentligen inte alls borde finnas till. Och i den mån din organisation alls fortsatt skall existera skall den i varje fall strunta i all lagstiftning som den nye chefen och dennes boss ogillar.

Moralen måste nog vara i botten bägge dessa ställen.

• Anonym (Buff)
    Anonym (jury) skrev 2025-09-28 22:34:30 följande:

Kan inte vara kul att vara militär i dagens USA. Tänk dig situationen, du dedikerar ditt liv till att tjäna ditt land i uniform, du gör ditt yppersta genom årtionden i krig och konflikter för att främja USAs globala intressen och när du blivit general blir du inkallad till ett stormöte tillsammans med USAs alla andra generaler och amiraler, för att din högsta chef vars enda merit är att ha varit nyhetsvärd på Fox-News skall hålla ett pep-talk för att inpränta 'krigar-anda' i dig. Kan förnedringen bli mer total? Och denna nya administration dessutom helt skiter i allt du och andra generaler byggt upp genom årtionden och bara tänker på hur dom skall fixa nästa dags rubriker i Fox-News.

Samma sak med att vara FBI-agent i dagens USA. Du arbetar i årtionden för att bekämpa organiserad brottslighet samtidigt som du måste överhålla all lagstiftning, men får så en ny chef som tycker att allt du hålllt på med i FBI är deep-state och egentligen inte alls borde finnas till. Och i den mån din organisation alls fortsatt skall existera skall den i varje fall strunta i all lagstiftning som den nye chefen och dennes boss ogillar.

Moralen måste nog vara i botten bägge dessa ställen.

FBI idag under trumpanzee

https://youtube.com/shorts/rpozOvDud-Y?si=2GZtdsSa0JSThbWG
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?