• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    longwalkhome skrev 2025-10-01 11:43:22 följande:

Här kan ni få lyssna på er patetiska ledare istället för att ägna er åt demokraterna

Skriv sedan en analys av talet inför 800 militära ledare. Hade någon sagt AI eller satir hade det varit förståeligt men ingen hade klarat av att skriva material för en hel timma. Det löser Trumpen bäst på egen hand.

Det är många troll i den här tråden men den som överhuvudtaget ens närmar sig tanken att försvara detta tal med undanflykter utser sig ögonblickligen som en komplett byfåne eller döv. 

Lyssnade du på Hegseth tal då? vad tyckte du om det?
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 12:41:54 följande:
    Lyssnade du på Hegseth tal då? vad tyckte du om det?
    Var någonstans i mitt inlägg nämnde jag Hegseth? Så...Lyssnade du på Trumps tal? Vad tyckte du om det?
  • Tow2Mater
    longwalkhome skrev 2025-10-01 12:48:06 följande:
    Var någonstans i mitt inlägg nämnde jag Hegseth? Så...Lyssnade du på Trumps tal? Vad tyckte du om det?
    Jag sa Heighseths tal var underbart, väl värt att lyssna på. Jag rekommenderar dig att höra det.

Ingen här verkar tycka Trumps tal var bra, så jag kommer inte lyssna på det.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 14:10:42 följande:
    Jag sa Heighseths tal var underbart, väl värt att lyssna på. Jag rekommenderar dig att höra det.

Finner det rätt komiskt att allt med MAGA-sekten är värt att lyssna på och underbart, och hur allt är alltid bra.

Alltid är det så.
    Och det är också så man inser att det är något allvarligt fel också.

Men efter att du inte ens reagera på pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter, är det normala saker hos dig och med tanke du inte ser det som avskyvärda sexbrott?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hm)

Här kan ni få lyssna på er patetiska ledare istället för att ägna er åt demokraterna

Skriv sedan en analys av talet inför 800 militära ledare. Hade någon sagt AI eller satir hade det varit förståeligt men ingen hade klarat av att skriva material för en hel timma. Det löser Trumpen bäst på egen hand.

Det är många troll i den här tråden men den som överhuvudtaget ens närmar sig tanken att försvara detta tal med undanflykter utser sig ögonblickligen som en komplett byfåne eller döv. 

Håller med.
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 14:10:42 följande:

Jo, du skall lyssna på det. Du skall lyssna på vilken global pajas det är du supportar. Alkis-Hegseths infantila utlåtanden kan du ta i en egen tråd om du vill. Denna handlar om Trump. 
  • Tow2Mater
    longwalkhome skrev 2025-10-01 16:12:57 följande:
    Jo, du skall lyssna på det. Du skall lyssna på vilken global pajas det är du supportar. Alkis-Hegseths infantila utlåtanden kan du ta i en egen tråd om du vill. Denna handlar om Trump. 
    Hegseth tillhor Trumpadministrationen så han är i hogsta grad relevant!

Vem är du att bestämma vad jag ska gora. Fascislikt, eh.
  • Ofiltreratsamtall3

Ja han babblade på onödigt mycket. 
    Man märker verkligen hur mycket Trump bryr sig om USA, militären och uniformtjänster. Han vill verkligen att USA ska vinna. Han kammar säkert sitt eget ego lite gran, men jag struntar i om hans motivation för att vina är majoriteten för USA eller om det majoriteten är för sitt eget ego, han vill att USA ska vinna och det borde alla ledare vilja. Vinner USA så vinner den fria världen. 

Han är extremt populär inom uniform och militär. Han har infört suntförnuft igen och antagningar efter kompetens. Polisen och militären får nu göra och fokusera på deras jobb. Städa upp städer som härjas av barbarer. Sverige borde göra samma sak med gängkriminella. 

Det är också uppfriskande med en ledare som pratar som vanliga människor med, ni som bara hänger upp er på ordvalen kanske är nöjda bara det är någon som använder ord som ?adekvat?

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 17:50:09 följande:

Mediokra projiceringar är komiska.

Har Hegseth hjälpt trumpen med sina sexuella övergrepp, våldtäkter och pedofili/sex med minderåriga och eftersom det är så viktigt att ha den inkompetenta pajasen att komma till undsättning för trumpen?

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-01 22:06:41 följande:

Ja han babblade på onödigt mycket. 
    Man märker verkligen hur mycket Trump bryr sig om USA, militären och uniformtjänster. Han vill verkligen att USA ska vinna. Han kammar säkert sitt eget ego lite gran, men jag struntar i om hans motivation för att vina är majoriteten för USA eller om det majoriteten är för sitt eget ego, han vill att USA ska vinna och det borde alla ledare vilja. Vinner USA så vinner den fria världen. 

Han är extremt populär inom uniform och militär. Han har infört suntförnuft igen och antagningar efter kompetens. Polisen och militären får nu göra och fokusera på deras jobb. Städa upp städer som härjas av barbarer. Sverige borde göra samma sak med gängkriminella. 

Det är också uppfriskande med en ledare som pratar som vanliga människor med, ni som bara hänger upp er på ordvalen kanske är nöjda bara det är någon som använder ord som ?adekvat?

Sunt förnuft i pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter.

Är det verkligen sunt förnuft, och alla brotten är det sunt förnuft också?
    Försöka valfuska, är det sunt förnuft också?
    Inte följa lagar, är det sunt förnuft med?

DU verkar ha en verkligen annorlunda tag på vad sunt förnuft är, och det omvända vad sunt förnuft är.
    Men det är lugnt, det är bara bokstäver du skriver på en rad i inbillan att någon skulle gå på det.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 17:50:09 följande:

Trams. Tråden handlar om Donald J Trump. 

Det vore klädsamt om du också lyssnade på din clown till ledare så som du postat inlägg om honom här i tråden. Nu vet du ju givetvis vad som väntar om du gör det. Hans unika förmåga att i timmar stå och häva hur sig halvfärdiga meningar utan verklighetsförankring eller någon som helst röd tråd går inte att försvara. Huvudet i sanden kan man komma undan med på ett MAGA rally men ute i den civiliserade, pålästa världen så funkar det inte. Du gör bort dig
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?