• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Buff) skrev 2025-09-28 20:39:03 följande:

Och vad som är sk necessary is objective. 

Antifa har utnämnts som en terror organisation. Antifa står för anti fascism. Alltså, man är emot fascistiska idéer och regimer. Typ det som hela WW2 handlade om, då det fortfarande var coolt att vara emot fascism i usa och kämpa mot regimer som nazityskland. 

Nu kan de utnämna vem som helst att vara en sk antifa. De kan skjuta ihjäl halva stan och påstå att de var antifa, även fast det inte finns någon som helst organisering eller organisation. Bara folk som är emot fascism, precis som deras förfäder var. 

De tar död på folk som inte röstar Trump/republican precis som de redistrict Texas för att få fler röster eftersom de vet att de inte kan vinna val fair and square. 

Men jag antar att du som en Trump supporter är glad att the government micromanage landet, städer, folks åsikter och tankar trots att det brukade vara republikanernas filosofi att the government that governs the least, governs the best. Holy shit hur det har ändrats! 

Antifa är en gäng patetiska vänsterextremister som tycker att det är coolt att i grupp misshandla folk och vandalisera

jävla fascist = någon som inte håller med antifa

• Anonym (Buff)
    ClumsySmurf skrev 2025-09-29 11:15:37 följande:
    Antifa är en gäng patetiska vänsterextremister som tycker att det är coolt att i grupp misshandla folk och vandalisera

Men vad är då far-right som utförde the insurrection January 6 och som misshandlade och vandaliserade och orsakade död? 

Så det är ok att vara en sk terrorist så länge man terroriserar för trumpanzee men om man är emot fascism så är det fel? 

• ClumsySmurf
    Anonym (Buff) skrev 2025-09-29 13:47:05 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-09-29 11:15:37 följande:

Men vad är då far-right som utförde the insurrection January 6 och som misshandlade och vandaliserade och orsakade död? 

Så det är ok att vara en sk terrorist så länge man terroriserar för trumpanzee men om man är emot fascism så är det fel? 

blir antifa lite bättre av men whatabout far-right och trumpanzee?
  • Anonym (Buff)
    ClumsySmurf skrev 2025-09-29 15:22:52 följande:

Alla var antifascister i usa innan trumpanzee. 

Tyvärr är den outbildade högern för dum att inse hur lurade de har blivit. 

• Ofiltreratsamtall3
    Anonym (Buff) skrev 2025-09-29 23:50:46 följande:

Alla var antifascister i usa innan trumpanzee. 

Tyvärr är den outbildade högern för dum att inse hur lurade de har blivit. 

Iprencip alla i USA är antifaschister idag din tomte. 
  • klyban
    ClumsySmurf skrev 2025-09-29 15:22:52 följande:

Inte direkt, men vad är argumentet med så otroligt få som är ANTIFA?

För ska man prata om storlek så är ANTIFA ett litet sandkorn, och extremhögern är mount everest i jämförelsen.

Det som fascinerar mig med med fascism, det är att de som är fascister inte ens fattar dom är fascister och detta fast de är bakom nedmontering av demokrati och samhälle.
    Så ändå förstår dom inte.
    Det är som jag sagt länge, intellektuellt försvagade ska inte röra politik, det är helt enkelt för avancerat för dom och de förstår inte ens vad de gör och då just fascism.

De borde ställa sig själva en fråga och hur det kommer sig att de inbillar sig att alltid ha rätt.
    För det är en stor varningssignal att något gått allvarligt fel när så sker.

Inte ens pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter är fel och när man kommer till dessa trumpnissar.
    Tänk om Joe hade haft samma meriter som trumpen, då vet vi att exakt samma personer hade skrikigt sig hesa över de hemska sexualbrotten.

Nu ingenting, och det är även där man ser att något gått mycket fel för dessa personer som kanske inte aktivt står bakom pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter.
    Men passiv, ja, det betyder ju att trumpnissarna är inte främmande för att trumpen har massa grova sexbrott på sin resume.

Och dom stackarna i kaninhålet borde få hjälp att ta sig ur detta flöde av fascism och felaktigheter, för blir rätt konstigt när de ventilerar fantasier som verklighet.
    Som tex en på FB som försöker inbilla sig alvedon ger autism, och detta pga man har ökat testerna och befolkningsökning som innebär man fångar upp mer autism.

Autism som är dominerande en genetisk sjukdom är värt och berätta också.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Buff)
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-30 00:14:14 följande:
    Iprencip alla i USA är antifaschister idag din tomte. 
    Vad betyder Iprencip?

Nej, det är numera förbjudet att vara antifascist i USA. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?