• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater

Tack igen Trump.

The case shows how US authorities are actively going after Mexican cartel activity across the border since President Trump signed an executive order in January designating cartels and transnational gangs as foreign terrorist organizations

Female cartel member ?La Diabla? busted for running horrific baby-trafficking, organ-harvesting rings

nypost.com/2025/09/25/world-news/la-diabla-martha-aguilar-arrested-for-alleged-baby-trafficking-organ-harvesting-rings/

www.cbsnews.com/news/baby-trafficking-ringleader-cartel-la-diabla/

• nattuw
    Anonym (jury) skrev 2025-09-22 17:17:07 följande:
    Verkar inte så genomtänkt att bara vilja ha själva flygbasen om det står jihadister med raketgevär och granatkastare strax utanför. 
    Då behöver de inte flyga så långt för att bomba jihadisterna vilket borde glädja klimatalramisterna.
  • nattuw
    Anonym (Buff) skrev 2025-09-23 13:46:28 följande:

Vänsterfolk använder ord,

Det var inte vad vi såg under BLM upploppen i USA eller de kravaller som varit i Sverige.
  • Anonym (jury)

I nästa vecka har USAs krigsminister Hegseth inkallat närmast hela USAs garnityr av topp-generaler och amiraler till att personligt infinna sig till ett möte på en bas i Virginia med ospecificerad agenda. Man undrar vad som kan vara så viktigt att 800 generaler och amiraler med kort varsel måste infinna sig på plats i Virginia för att höra på vad krigsministern har att säga?

Man kan ju bara spekulera, långa knivarnas natt mot allt och alla som Trump inte gillar? trohetsed mot America First? ny strategi att strunta i Kina och fokusera på insatser mot det inre fienden och på att leverera rubriker till Fox-news på insatser närområdet? Order om ockupation av något landområde som Trump vill ha? Lojalitetstest till Commander-in-Chief med lögndetektorer?

Eller bara ännu ett pep-talk för maga-core values, mer som ett team-building arrangemang, kanske kombinerat med bönemöte?

Vi får se, men dagens USA verkar i varje fall inte som ett särskilt normalt land när man håller på så där.

• longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-09-25 23:59:29 följande:

Han kommer inte sitta kvar 2028.

Han har klivit av innan dess pga. hälsan och neurologiska symtom.

Du tror det hålls val fram till 2048 Glad?  Den där kartan beror helt på vad republikanerna bestämmer sig för. Jag kommer sakna valvakan och John Kings analyser på CNN.
  • klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-25 11:50:19 följande:

För att allting vi vet om skytten pekar på att han är en transextremist, från vänster. Men ja vi får se när domen kommer. 
    Läste du ens vad jag skrev om allt vi vet om skytten? Du har däremot inte presenterat något om skytten på något sätt, bara ditt eget tyckande. 

Det är en väldigt konstig fråga. Ledande fråga med, för det första köper jag inte att republikaner ? önskar ? att det är en demokrat. Det är ditt eget påstående. Alla som har två hjärnceller att gnida mot varandra ser att det med högsta sannolikhet är en demokrat, därför utgår man från det. Trumpnissar önskar inte heller att det är demokrater som ? gör ? dessa dåd. Igen jätte konstig fråga. Trumpnissar önskar helst att dessa dåd inte sker. 

Jag tror dom flesta här anser att du är den svamliga och osakliga. 

Ett inga Demokrater, två och en republikan.
    Och transor är inte vänster, för det ser vi även republikaner har varit transor.

Och flera stycken, så igen ett påstående som är bara ur fantasin.

Och igen, frågan är så fascinerande, varför försöka pinna något på demokrater och när det inte ens varit demokrater??????
    Och det är ingen konstig fråga alls, utan en superintressant varför du vill sätta fel flagg på attentaten.
    Det måste finnas en agenda bakom och när verkligheten inte duger för dig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (jury)

Bara att gratulera Ryssland oc dess FSB till något som vi redan nu kan säga måste vara århundradets bedrift vad gäller subversiv underminering av rivaliserande stormakt. 

Inte bara har dom lyckats placera sin asset Krasnov på den högsta posten i USA, utan har också fått denne till att åtala den FBI-chef som alls ville utreda samband mellan Ryssland  och påverkan av presidentval i USA.

Förra århundradets största bedrift på det subversiva området var nog när Tyskland smugglade in Lenin i Ryssland under Tsar-dömmets sista dagar, och det fick ju drastiska konsekvenser för världshistorien, men det här måste nog sägas vara nästan i samma klass.  

Så fram med bästa Krim-champagnen och Vodkan i Kreml för att fira en nästan ofattbar framgång. 

• Anonym (Buff)
    Tow2Mater skrev 2025-09-25 20:09:40 följande:

Tack igen Trump.

The case shows how US authorities are actively going after Mexican cartel activity across the border since President Trump signed an executive order in January designating cartels and transnational gangs as foreign terrorist organizations

Female cartel member ?La Diabla? busted for running horrific baby-trafficking, organ-harvesting rings

nypost.com/2025/09/25/world-news/la-diabla-martha-aguilar-arrested-for-alleged-baby-trafficking-organ-harvesting-rings/

www.cbsnews.com/news/baby-trafficking-ringleader-cartel-la-diabla/

Bullsheeet, trumpanzee är inte alls emot drogsmuggling. För ett tag sen lät han 17 familje och kartellmedlemmar av ökända kartelledaren och massmördaren El Chapo få komma in i usa från Mexico och bo som regelrätta US citizens utan bekymmer mot BETALNING av Chapos bloodmoney. Chapo själv sitter fängslad i ett state prison i Colorado.

Och en av de första sakerna han gjorde i år som installerad president var att PARDON Russ Ulbricht, skaparen av dark web Silk Road som sålde droger för miljarder mellan 2011 och 2013 och som haffades och dömdes till två livstider plus 40 år i finkan. 

Så fuck no, trumpanzee bryr sig inte ett skit om smuggling, droger och knarkhandel.  

Change my mind.

• klyban

SÅ den grova sexförbrytaren menar du inte ska försöka bli diktator?
    Och vance är menlös så han kan du glömma.

Tow2Mater skrev 2025-09-25 23:59:29 följande:
    Han kommer inte sitta kvar 2028.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?