• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-24 17:49:39 följande:

Javisst, somvsnligt har du inga underlägg för ditt tyckande. 

Så vad vi vet om skytten. Han har en transsexuel pojkvän, som han delvis skyller på är anledningen till att han dödade Charlie, för att skydda honom och trans comunity. Han hade ristat in i kullan (översatt) ?Hey, fånga detta faschist!?. 

Polisen har publicerat textmeddelanden och en handskriven lapp han lämnade till sin pojkvän. Textmeddelanden var till hans vänner och pojkvän. På lappen stod det ?Jag har chansen att ta ut Kirk och kommer ta den?. Och i många av hans textmeddelanden stod det ?hat, hat, hat?. På frågan varför han gjorde det så svarade han över text, ?jag är trött på allt hans hat, sånt hat går inte att förhandla med?. 

Hans vänner, familj och pojkvän har alla berättat att han har dom senaste åren blivit allt mer vänster indoktrined. Samt så har polisen sett att han har hängt på extremvänster sidor, och transextremistiska sidor, dels på Redit. 

Så allt tyder på att han var en demokrat, och gjorde för för transrörelsen. 

Här kan ni läsa ett exempel på en källa. CNN som är en vänster Media. Trots att dom försöker linda in det så bekräftar dom. 

https://edition.cnn.com/2025/09/20/politics/fact-check-charlie-kirk-murder

Och där har vi det, inte ett enda ord som visar demokrat, och du som sade hade bevis och allt du gav var din agenda.
    OCH CNN är opartisk saklig media, men det är lugnt, förstår allt som är till vänster om breifart är extremvänster media :lol::lol::lol: 

Så varför är ni så på att det är demokrat, var inte nu, och var inte när donalds skaffa en pearcing, som inte heller var demokrat.

Och trans kan republikaner vara, så det är inget att hänga i granen heller.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dr Nail

Visst skulle han fixa fred i Ukraina på 24 timmar? Har det gått 24 timmar än?

• Ofiltreratsamtall3
    klyban skrev 2025-09-24 21:07:22 följande:

Och där har vi det, inte ett enda ord som visar demokrat, och du som sade hade bevis och allt du gav var din agenda.
    OCH CNN är opartisk saklig media, men det är lugnt, förstår allt som är till vänster om breifart är extremvänster media :lol::lol::lol: 

Så varför är ni så på att det är demokrat, var inte nu, och var inte när donalds skaffa en pearcing, som inte heller var demokrat.

Och trans kan republikaner vara, så det är inget att hänga i granen heller.

Hur i din värld får du allt jag poängterar till ? Nej jag ser inget som tyder på demokrat? ? 

Och igen du som är så övertygad, vad har du själv som talar för att han var republikan? 

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-25 06:30:45 följande:

Hur i din värld får du allt jag poängterar till ? Nej jag ser inget som tyder på demokrat? ? 

Och igen du som är så övertygad, vad har du själv som talar för att han var republikan? 

kirkens baneman var inte heller republikan :whoco5:
    Hänger du faan inte med någonting?

Och den som gav trumpen en pearcing var republikan.

Men den mer intressanta frågan är varför ni trumpnissar hela tiden hoppas på att det är demokrater för.
    För det är väldigt komiskt och se hur gärna ni vill detta, hunger för krig?
    För det är den enda slutsatsen man kan dra av att vi hör ni trumpnissar skrika sig hesa det var demokrater, när det inte ens var det.

SÅ kan du förklara detta, eller ska du fly ifrån den pinsamma för dig igen?`(Jag gissar på igen, och att jag får rätt.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Ofiltreratsamtall3
    klyban skrev 2025-09-25 10:20:03 följande:

kirkens baneman var inte heller republikan :whoco5:
    Hänger du faan inte med någonting?

Och den som gav trumpen en pearcing var republikan.

Men den mer intressanta frågan är varför ni trumpnissar hela tiden hoppas på att det är demokrater för.
    För det är väldigt komiskt och se hur gärna ni vill detta, hunger för krig?
    För det är den enda slutsatsen man kan dra av att vi hör ni trumpnissar skrika sig hesa det var demokrater, när det inte ens var det.

SÅ kan du förklara detta, eller ska du fly ifrån den pinsamma för dig igen?`(Jag gissar på igen, och att jag får rätt.)

Dina grunda osammanhängande svammel inlägg är svåra att hänga med i. 

Men vi får väll se när den officiella domen kommer, vad han är och inte är. Men du i ditt ? kaninhål ? kommer väll inte erkänna det hur som helst. 

Jag kan bara svara för mig själv och vad jag tror. Men nummer 1, för att allt pekar på att han är en extremist demokrat. 
    Sen är konservativa trött på hat retoriken vänsterliberala och demokrater för mot republikaner. Som demoniserar dom och kallar till våld. Samma retorik du för. Är det därför du så gärna vill att det inte är en vänster person? 

Försök vara saklig och hålla dig till ämnet nu när du svarar. 

• klyban
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-25 11:04:17 följande:

Dina grunda osammanhängande svammel inlägg är svåra att hänga med i. 

Men vi får väll se när den officiella domen kommer, vad han är och inte är. Men du i ditt ? kaninhål ? kommer väll inte erkänna det hur som helst. 

Jag kan bara svara för mig själv och vad jag tror. Men nummer 1, för att allt pekar på att han är en extremist demokrat. 
    Sen är konservativa trött på hat retoriken vänsterliberala och demokrater för mot republikaner. Som demoniserar dom och kallar till våld. Samma retorik du för. Är det därför du så gärna vill att det inte är en vänster person? 

Försök vara saklig och hålla dig till ämnet nu när du svarar. 

Du glömde av vad som var så hopplöst svårt för dig att förstå :lol: Solig 

SÅ varför förekomma domen och om det är den som gäller ensligt dig.
    För det betyder ju att du redan vet om att du måste vänta på domen för göra ett påstående, men det hindrade dig inte ändå att förekomma domen.
    Så vad är det om?

Inget pekar på han är extrem demokrat.
    Och frågan var inte den, utan varför ni trumpnissar hela tiden önskar det är demokrater som gör dessa dåd för.

Jag bryr mig inte om de som gör är våld är höger eller vänster, bara konstaterar att det är inga demokrater av dessa två exempel och att detta retar dig svårt att det inte är så.

Men varför väntar du inte till domen innan du ropar att det är en demokrat fast det bevisligen inte är, inte heller republikan för du försöker inbilla dig det är svart och vitt också i tron det är ett argument för nått.

Ja, försök vara saklig och berätta vad du kämpar så med.
    Men det kom aldrig någon sån saklighet, märkte du detta?
    Alla vi andra märkte detta dock.

Så när kommer din saklighet kring detta då?
    För där finns inga demokrater.

• Ofiltreratsamtall3
    klyban skrev 2025-09-25 11:18:07 följande:

Du glömde av vad som var så hopplöst svårt för dig att förstå :lol: Solig 

SÅ varför förekomma domen och om det är den som gäller ensligt dig.
    För det betyder ju att du redan vet om att du måste vänta på domen för göra ett påstående, men det hindrade dig inte ändå att förekomma domen.
    Så vad är det om?

Inget pekar på han är extrem demokrat.
    Och frågan var inte den, utan varför ni trumpnissar hela tiden önskar det är demokrater som gör dessa dåd för.

Jag bryr mig inte om de som gör är våld är höger eller vänster, bara konstaterar att det är inga demokrater av dessa två exempel och att detta retar dig svårt att det inte är så.

Men varför väntar du inte till domen innan du ropar att det är en demokrat fast det bevisligen inte är, inte heller republikan för du försöker inbilla dig det är svart och vitt också i tron det är ett argument för nått.

Ja, försök vara saklig och berätta vad du kämpar så med.
    Men det kom aldrig någon sån saklighet, märkte du detta?
    Alla vi andra märkte detta dock.

Så när kommer din saklighet kring detta då?
    För där finns inga demokrater.

För att allting vi vet om skytten pekar på att han är en transextremist, från vänster. Men ja vi får se när domen kommer. 
    Läste du ens vad jag skrev om allt vi vet om skytten? Du har däremot inte presenterat något om skytten på något sätt, bara ditt eget tyckande. 

Det är en väldigt konstig fråga. Ledande fråga med, för det första köper jag inte att republikaner ? önskar ? att det är en demokrat. Det är ditt eget påstående. Alla som har två hjärnceller att gnida mot varandra ser att det med högsta sannolikhet är en demokrat, därför utgår man från det. Trumpnissar önskar inte heller att det är demokrater som ? gör ? dessa dåd. Igen jätte konstig fråga. Trumpnissar önskar helst att dessa dåd inte sker. 

Jag tror dom flesta här anser att du är den svamliga och osakliga. 

• Anonym (Hm)
    Dr Nail skrev 2025-09-24 23:10:47 följande:

Visst skulle han fixa fred i Ukraina på 24 timmar? Har det gått 24 timmar än?

Nej, Trumps timmar är väldigt långa.
  • longwalkhome
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-25 11:50:19 följande:

För att allting vi vet om skytten pekar på att han är en transextremist, från vänster. Men ja vi får se när domen kommer. 
    Läste du ens vad jag skrev om allt vi vet om skytten? Du har däremot inte presenterat något om skytten på något sätt, bara ditt eget tyckande. 

Det är en väldigt konstig fråga. Ledande fråga med, för det första köper jag inte att republikaner ? önskar ? att det är en demokrat. Det är ditt eget påstående. Alla som har två hjärnceller att gnida mot varandra ser att det med högsta sannolikhet är en demokrat, därför utgår man från det. Trumpnissar önskar inte heller att det är demokrater som ? gör ? dessa dåd. Igen jätte konstig fråga. Trumpnissar önskar helst att dessa dåd inte sker. 

Jag tror dom flesta här anser att du är den svamliga och osakliga. 

Skytten skall inte identifieras som varken republikan eller demokrat. Han var inte registrerad på något parti (unaffiliated) och har inte röstat i valet. De flesta av dessa skjutningar sker som sagt av någon med svåra issues som trillat ner i ett kaninhål på någon av ytterkanterna. Vänsterextremist eller högerextremist - båda är fel ute. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?