• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • nannylovisa
    AmmeK skrev 2025-01-19 11:17:55 följande:
    Samma här, har inte fått positivt förrän någon dag innan heller. Skulle bli överraskad om det faktiskt blir ett plus för vem vet hur kroppen kommer igång efter ett missfall. Men hoppas sååå på det!

Nu är det den långa väntan...

juste du hade också missfall ja! Jag fick missfallet den 28/12. Känns dovk som att det är väldigt vanligt att bli gravid direkt igen efter ett mf❤️

• Anonym (Hoppas2025)
    TrueResolution skrev 2025-01-19 11:22:16 följande:
    Anonym (Hoppas2025) skrev 2025-01-19 09:50:01 följande:

Tog nytt test imorse. Ser ni något streck? Hur snabbt brukar cb testa tidigt bli mer tydligt?

Ser svaga streck på båda era! "Tulpan" skulle jag säga positivt! "hoppas2025" ser jag också streck på men vågar aldrig lita på dessa testen. Strecken ska öka i intensitet varannan/var tredje dag Så ta nytt imorgon ☺️

När hade ni tagit cb med veckoindinator? 
  • 7barnsmamman87

Jag vill också börja testa! Men vet att det är för tidigt. Har gått max en vecka sen Äl. Jag tar lutinus den här månaden för att förstärka upp mitt progesteron, kanske är det endast därför mina blödningar inte kom. Oavsett så är ju det helt fantastiskt, även om jag hoppas på nåt mer. Inga symtom alls, men det brukar jag inte heller ha.. 

Väntar på nummer 8
  • TrueResolution

Vet inte om det är för att man analyserat minsta krämpa så länge eller om man bara blivit resistent mot en del av processen men upplever att den här senaste månaderna har man inte varit så het på gröten när det gäller symptom.

Förut tycker jag att (iaf jag) analyserade minsta molvärk, illamående mm efter ägglossning till BIM och tänkte "kan det vara...!?" Men efter en längre tid av att regga alla dessa små symptom och mående så inser man att ingen månad är den andra lik. Samtidigt som man har samma "gravidsymptom" innan BIM 😂 Blir liksom inte klok på det. Och minns givetvis inte hur det var med första barnet? 😂 Nu känns det snarare som att det övergått till "äsh det är bara normalt" till allting. 🙃

Dock! Jag hade ÄL förra helgen och igår, lördag, hade jag enorma stickningar i tjejmagen på kvällen!? Kan inte minnas att jag haft det tidigare? Har ni känt av något sådant? Är det positivt inför graviditetshopp eller är det bara en del av ägglossningsprocessen jag aldrig känt av tidigare?  

• Aducia
    TrueResolution skrev 2025-01-19 13:55:43 följande:

Vet inte om det är för att man analyserat minsta krämpa så länge eller om man bara blivit resistent mot en del av processen men upplever att den här senaste månaderna har man inte varit så het på gröten när det gäller symptom.

Förut tycker jag att (iaf jag) analyserade minsta molvärk, illamående mm efter ägglossning till BIM och tänkte "kan det vara...!?" Men efter en längre tid av att regga alla dessa små symptom och mående så inser man att ingen månad är den andra lik. Samtidigt som man har samma "gravidsymptom" innan BIM 😂 Blir liksom inte klok på det. Och minns givetvis inte hur det var med första barnet? 😂 Nu känns det snarare som att det övergått till "äsh det är bara normalt" till allting. 🙃

Dock! Jag hade ÄL förra helgen och igår, lördag, hade jag enorma stickningar i tjejmagen på kvällen!? Kan inte minnas att jag haft det tidigare? Har ni känt av något sådant? Är det positivt inför graviditetshopp eller är det bara en del av ägglossningsprocessen jag aldrig känt av tidigare?  

Jag har fått liknande känsla både vid graviditet och när jag inte varit det.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • nannylovisa
    TrueResolution skrev 2025-01-19 13:55:43 följande:

haha känner verkligen igen detta! Efter ett tag orkar man inte få upp hoppet av alla ?symtom? längre. och de flesta tidiga gravsymtom är ju också helt normala pms symtom! 

dedär stickningarna kan ju vara ett bra tecken dock! Borde ju inte vara ÄL du känner av en vecka senare liksom

• RainbowFamilyDreams

Jojnar tråden. Jag genomgår assisterad befruktning i samkönat par, jag är 33 och sambon 35. Vi plussade på vår första insemination i november, men fick ett mycket tidigt missfall som tog hårt på oss, i vecka 5.Rynkar på näsan

Nu hade vi inseminationsförsök 2 mån den 13 januari. Det kändes dock som om jag kan ha missat då ägglossningssymtomen var starkast på helgen... så det finns en risk att det inte blivit något. Barnmorskan kunde dock se att det fanns kvar "ägglossningsskekret" vid inseminationen.  Kliniken erbjuder inga behandlingar på helgen.

Har fått Cyclogest utskrivet denna gång eftersom jag plussade sist trots missfall. Ska ta morgon och kväll fram till grav.test.

Har idag haft lätt molande värk i buken sedan 2 dagar tillbaka, imorgon är det en vecka sedan inseminationen. Beräknad mens den 28 januari. Kan vara mycket tidig mensvärk jag känner, även om det ska vara 9 dagar dit.. man inbillar sig jämt symtom trots att det kan vara vad som helst.

Är inställd på att det blir IVF (vi har 2 försök via regionen kvar, så att säga "gratis") och tror inte det blir något denna gång pga troligtvis missat ägglossning med en dag.. faller troligtvis på hårsnöret. Stimulerade med Letrozol och Ovitrelle. precis som sist.

Vi köade i många år och vill så gärna få barn nu, sambon vill också gärna hinna bära så vi kör på. Men är helt inställda på att det blir IVF senare i vår/sommar istället. Men hoppas kan man alltid! BIM 28 januari. Solig

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    28/1 7barnsmamman87
    28/1 RainbowFamilyDreams
    29/1 Flisen123

• Kattensara

En fråga till er smart kvinnor. 

jag har första månaden med clearblues advanced fertility monitor. Nu är jag inne på dag 16 med ?hög? fertilitet. Första testdagen visade låg och sen dess har det bara varit hög. Ingen maximal. Jag brukar ha cykler 31-35 dagar. Men detta känns extremt?

jag kunde se att det blev två streck på testet för några dagar sen, men monitorn visade bara hög. Och jag vet att man inte ska bry sig om att försöka tyda linjerna. Men ändå. Kan det varit min peak? Eller tror ni jag kanske inte hade ägglossnin. jag hade fertilt sekret samtidigt. 

ni som använder clear blues digitala får gärna svara med, jag tror det är samma princip. :)

• Monki19

andra gången man halkar ur listan, uppdaterar igen 😅

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 Rhea
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    13/1 OkidokiQueen
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    22/1 Aducia
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    26/1 Monki19

28/1 7barnsmamman87
    28/1 RainbowFamilyDreams
    29/1 Flisen123

• Anonym (Anonym25)

Hej! Jag behöver hjälp att tolka mina tempkurvor. Jag har oftast regelbunden ÄL rund cykeldag 19. Denna månad är dock ett stort mysterium för mig. Jag har tagit ÄL-test dagligen sedan CD17, alla har varit negativa. NC har ännu inte hittat min ÄL, medan FF sätter ut ÄL till dag 15. 

vad tror ni? Kan ägglossning ha skett dag 15 trots så pass låga temperaturer efteråt? 

Svar på tråden BIM januari 2025