Anilewe skrev 2024-12-29 23:51:14 följande:
Jag kan gärna finansera mina undersökningar och operationer, men tyvärr här går inte göra allt privat.
De kvinnor som själv har inte fått välja, eller fått hemska förlossningar brukar anses att alla andra få uppleva det och är första att kommentera och kritisera andra kvinnor.
Tror inte de som har haft hemska förlossningar önskar någon annan det. Man kan aldrig veta innan hur det blir , varken om man föder vanligt eller gör kejsarsnitt. Långt ifrån alla vaginala förlossningar är hemska. Eller ja , det gör väl alltid ont men det är också individuellt hur ont det gör och det är nästan alltid lättare efteråt än snitt. Det finns fördelar och nackdelar med båda.
Men som sagt tror jag inte många kvinnor önskar att någon annan ska få en hemsk förlossning .. Jag tror verkligen du skulle behöva prata med nån om du går runt och tänker så. Förresten är det ändå ingen utom din läkare som bestämmer om det blir snitt eller inte, ingen här kan påverka det.
Min andra förlossning som slutade med akutsnitt var verkligen hemsk och det är absolut inget jag önskar någon annan men det var väldigt speciella omständigheter som gjorde att jag inte kunde föda vanligt och just det kan bara hända om man har cerklage (band runt livmoderhalsen för att inte föda för tidigt). Så som tur är behöver nog inte många andra , kanske ingen annan vara med om just det.