• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Steff) skrev 2025-01-01 09:21:18 följande:

Surt sa räven 

Troligen ligger det lite sanning i detta. Men tiderna förändras och män kommer behöva steppa upp socialt, många män förlitar sig alltför mycket på sin kvinna när det kommer till prosociala sammanhang. 
  • Anonym (Stork)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 09:11:55 följande:
    Kärnfamiljen bortprioriteras idag av så enkla skäl som att tjejen tycker det blivit för tråkigt i relationen och vill vidare.

Visst finns det kärnfamiljer även idag, men många är allt för snabba med att bryta upp.
    Nej, om kvinnan lämnar är han en dålig man. Kvinnor är av naturen lojala mot bra män. Det är simpel självbevarelsedrift.
  • Anonym (C)

Om relationen är med rätt person: fysisk och psykisk närhet, någon som står vid ens sida i vått och torrt och stöder en i vardagen.

Om relationen är med fel person är det dock bättre att leva ensam.

• Anonym (Kalle)

Fattar inte vad du talar om. Att vara i en relation med kvinnan man älskar är något fantastiskt.

• Anonym (Karl)
    Anonym (Stork) skrev 2025-01-01 10:35:19 följande:
    Nej, om kvinnan lämnar är han en dålig man. Kvinnor är av naturen lojala mot bra män. Det är simpel självbevarelsedrift.

En god tanke, men inget jag tror på. Kvinnor tröttnar på just sin man. Varför skulle annars en annan kvinna sedan vilja ha denna dissade man? 

Familjefäder träffar ofta en ny efter en separation.

• Anonym (Separerad)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 09:11:55 följande:
    Kärnfamiljen bortprioriteras idag av så enkla skäl som att tjejen tycker det blivit för tråkigt i relationen och vill vidare.

Visst finns det kärnfamiljer även idag, men många är allt för snabba med att bryta upp.
    Om relationen blivit dålig så har inte båda parter gjort sitt jobb med att hålla relationen vid liv. Kommunikationen är obefintlig och man känner sig varken respekterad eller lyssna på när man berättar vad man känner felas.

Nej, de flesta är inte för snabba med att bryta upp bara gör att du tycker det utifrån. De flesta kämpar in i absurdum, speciellt när man har gemensamma barn. 
  • Anonym (Stork)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 10:42:49 följande:

En god tanke, men inget jag tror på. Kvinnor tröttnar på just sin man. Varför skulle annars en annan kvinna sedan vilja ha denna dissade man? 

Familjefäder träffar ofta en ny efter en separation.

Om han ska få en ny kvinna är det en sämre kvinna.

Bra män blir inte lämnade. 
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Renko.) skrev 2025-01-01 04:11:04 följande:
    Och den dagen du drar?
    Dom gångerna som jag har tagit upp saker som jag inte varit nöjd med i hans beteende, handlingar, eller i vår relation som helhet, så har han hittills ändrat på det och bättrat sig. Eller åtminstone försökt göra det så gott han kunnat. Och jag likaså.

För att jag ska dra så skulle han behöva bli mindre lyhörd och mer ego/obstinat. Men om den dagen kommer så tror jag inte att han har känslor för mig heller. Män som är seriösa med sin kvinna beter sig inte så, utan dom försöker vara tillmötesgående på alla plan. 
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.