• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Anonym (kärlek oviktigt?)
    Anonym (Extra allt) skrev 2025-01-02 13:20:36 följande:

Relationer är säkert värdelöst för män som är värdelösa på relationer.

För de andra är det inte så.

Haha yes! 

Svårare än så är det inte.

• Anonym (Mini)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 09:11:55 följande:
    Kärnfamiljen bortprioriteras idag av så enkla skäl som att tjejen tycker det blivit för tråkigt i relationen och vill vidare.

Visst finns det kärnfamiljer även idag, men många är allt för snabba med att bryta upp.
    Jag tror faktiskt att man generellt håller fast vid kärnfamiljen för länge, det är något man vill bevara till ett högt pris. Majoriteten säger att dom skulle gått isär mkt tidigare när det väl har skett.
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 13:17:47 följande:
    Jag hittar inte på nånting. Skitsnack. Är mer verklighetsförankrad än du och har, till skillnad från dig, egna åsikter och behöver inte länka andras hela tiden.
    att diskutera med dej brukar bli ungefär:

"Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna"
    du hittar bara på,
    men när jag bevisar att du har fel handlar det helt plötsligt om "egna åsikter" så länkar är meningslösa

Och jag svarar
    det inte min åsikt det är en fakta, förstår du skillnaden?
    Helt meningslöst att ens börja diskutera eftersom du bara hittar på

• Anonym (Fia)

Någon som inte gillar kvinnor har förmodligen startat denna tråd. Och nu fick han som han ville, en massa pajkastning och hårda ord mellan kvinnor. Nu är han nöjd. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Dopp i grytan)
    Mayjel skrev 2025-01-02 13:17:47 följande:
    Jag hittar inte på nånting. Skitsnack. Är mer verklighetsförankrad än du och har, till skillnad från dig, egna åsikter och behöver inte länka andras hela tiden.
    Smurfar postar en massa smurf som ingen orkar smurfa sig igenom oavsett. inget eget smurfonemang. Ingen du behöver smurfa dig över.
  • Postman
    Anonym (Fia) skrev 2025-01-02 14:19:11 följande:

Någon som inte gillar kvinnor har förmodligen startat denna tråd. Och nu fick han som han ville, en massa pajkastning och hårda ord mellan kvinnor. Nu är han nöjd. 

Jag tror tvärt om, någon med ett mansförakt har startat tråden med vetskapen om att omgående sällar sig fler anonyma skribenter med ett mansförakt i grunden och så är tjafset ett faktum.
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2025-01-02 17:44:52 följande:
    Jag tror tvärt om, någon med ett mansförakt har startat tråden med vetskapen om att omgående sällar sig fler anonyma skribenter med ett mansförakt i grunden och så är tjafset ett faktum.
    Det behövs inte flera skribenter när en skriver som 2-3.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Renko.)

Gott Nytt År, god fortsättning och tack för era inlägg. Det har varit intressant att ta del av dem. Min ts var lite av en trevare i ett ämne där det ser lite olika ut i olika länder. En amerikansk vän är inne i en slitsam skilsmässa och tyvärr avstod de från att utfärda ett äktenskapsförord (sk prenup). Många amerikanska kvinnor vägrar att gå med på ett sånt och utpressar männen känslomässigt att avstå. I ett sånt läge är mannen helt chanslös i familjerätten eftersom rätten i mycket hög grad dömer till kvinnans fördel när det gäller vårdnaden av barnen samt att hon tilldelas hälften av mannens tillgångar oavsett om hon har varit en hemmafru som levt gott på mannen eller om hon har haft en egen karriär. Min vän driver en liten transportfirma som har gått bra, men han säger att han kanske måste sälja firman för att klara sig när skilsmässan är avklarad.

Nu vet jag att det ser lite annorlunda i Sverige, så min ts borde nog ha applicerats på Staterna istället för Sverige.

• Anonym (M2)
    Anonym (Renko.) skrev 2025-01-02 20:01:59 följande:

Gott Nytt År, god fortsättning och tack för era inlägg. Det har varit intressant att ta del av dem. Min ts var lite av en trevare i ett ämne där det ser lite olika ut i olika länder. En amerikansk vän är inne i en slitsam skilsmässa och tyvärr avstod de från att utfärda ett äktenskapsförord (sk prenup). Många amerikanska kvinnor vägrar att gå med på ett sånt och utpressar männen känslomässigt att avstå. I ett sånt läge är mannen helt chanslös i familjerätten eftersom rätten i mycket hög grad dömer till kvinnans fördel när det gäller vårdnaden av barnen samt att hon tilldelas hälften av mannens tillgångar oavsett om hon har varit en hemmafru som levt gott på mannen eller om hon har haft en egen karriär. Min vän driver en liten transportfirma som har gått bra, men han säger att han kanske måste sälja firman för att klara sig när skilsmässan är avklarad.

Nu vet jag att det ser lite annorlunda i Sverige, så min ts borde nog ha applicerats på Staterna istället för Sverige.

Samma sak i Sverige. Man delar lika på tillgångarna om inte äktenskapsförord finns. 

Däremot delar man oftast på vårdnaden/umgänget. 

• Anonym (Jag)

Ändå så finns det så många trådar startade av män som känner sig ensamma och vill träffa någon. (Håller tummarna för dom)

• Anonym (Kompromiss)

Det råder lite delade meningar i det nuvarande förhållandet. Allt syns inte. 

Jag gillar att laga mat och gör det oftast, har inget mot att diska och tvätta. Just matlagningen uppskattas men vid städning och liknande ?avsynas? resultatet och det är ofta synpunkter på det. Detta gör det inte direkt roligt att städa och fixa. Får ofta kommentarer att det inte tas initiat till att fixa här hemma men de gånger det görs är det fel. Har målat om på eget initiativ, städat och röjt förråd med mera, inget blir bra, inte ens om en duk byts. Ändå är det irritationer om att initiativ inte tas. 

Jag tjänar betydligt mer och arbetar mer. Lägger mer pengar på hushållet men det tror inte den andra parten. Tas ekonomi upp blir det bråk och svartsjuka. Från början var det väldigt bestämt från andra parten att båda lägger llika mycket, oavsett. Får kommentarer som att du köper aldrig något till hushållet. Självklart glöms det då bort de dyrare investeringarna. Köksutrustning, möbler, säng med mera. Den andra parten köper ljus och kanske duk. 

Nä vi har inte sex längre. Jag tjatar inte om det, låter det komma om det kommer men det händer ytterst sällan. Vill inte längre vara inneboende. Vill flytta snart och få mitt hem så som jag vill, spendera pengar på det jag vill. Tänker aldrig bli sambo igen. 

• Anonym (Mamma)

Man ska komma ihåg uttrycket ?hälsan tiger still?!! Man hör inte om positiva relationer utan dom bara pågår! 

• ClumsySmurf
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 19:40:44 följande:
    Hon vet inte vad hon pratar om längre. Ingen ide att diskutera.
    Längre?
    Det antyder att hon visste det innan, det är ju raka motsatsen till det jag antyder.

ClumsySmurf skrev 2025-01-02 13:15:47 följande:

du börjar kännas bekant

• Anonym (Mini)
    Anonym (Kompromiss) skrev 2025-01-04 04:58:21 följande:

Det råder lite delade meningar i det nuvarande förhållandet. Allt syns inte. 

Jag gillar att laga mat och gör det oftast, har inget mot att diska och tvätta. Just matlagningen uppskattas men vid städning och liknande ?avsynas? resultatet och det är ofta synpunkter på det. Detta gör det inte direkt roligt att städa och fixa. Får ofta kommentarer att det inte tas initiat till att fixa här hemma men de gånger det görs är det fel. Har målat om på eget initiativ, städat och röjt förråd med mera, inget blir bra, inte ens om en duk byts. Ändå är det irritationer om att initiativ inte tas. 

Jag tjänar betydligt mer och arbetar mer. Lägger mer pengar på hushållet men det tror inte den andra parten. Tas ekonomi upp blir det bråk och svartsjuka. Från början var det väldigt bestämt från andra parten att båda lägger llika mycket, oavsett. Får kommentarer som att du köper aldrig något till hushållet. Självklart glöms det då bort de dyrare investeringarna. Köksutrustning, möbler, säng med mera. Den andra parten köper ljus och kanske duk. 

Nä vi har inte sex längre. Jag tjatar inte om det, låter det komma om det kommer men det händer ytterst sällan. Vill inte längre vara inneboende. Vill flytta snart och få mitt hem så som jag vill, spendera pengar på det jag vill. Tänker aldrig bli sambo igen. 

Nä, att leva med en annan person tror jag kräver att man är jäkligt lika och att man är villig att se vad man själv bidrar med och den andre likaså. Inte prestige utan välvilja.

Det är en mkt bra känsla att spendera sina pengar på det man själv tycker är viktigt ja. 
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.