• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:04:30 följande:
    Galna kattkvinnor existerar bara i Simpsons förenklade barnvärld där alla karaktärer består av vandrande stereotyper. 
    vad tycker du om män som hatar katter?
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:54:45 följande:
    If you operate under the premise that men are simple and delusional, and women are crazy and complicated, your life gets instantly good.
    It's biblical, but truth will set you free.

-Monique Marvez
    Komplicerad är inte detsamma som "galen". Det där är bara ett nedsättande begrepp som simpla och misogyna män använder som ett vapen mot kvinnor de inte gillar. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:56:07 följande:
    vad tycker du om män som hatar katter?
    Förstår inte hur detta är relevant för diskussionen? Kattahatande män är ingen stereotyp vad jag känner till. 

Min allmänna åsikt är att jag helst inte umgås med människor som hatar djur, åtminstone inte vanliga husdjur. 
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:55:52 följande:
    Och jag utgår fortfarande från den moderna tolkningen av inceldom - oförmågan att locka till sig någon för sexuella aktiviteter. Kvinnor behöver inte ens anstränga sig för detta, eller något mer än att finnas till egentligen. 
    din  moderna tolkning är sura bittra incels tolkning

• Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 03:00:21 följande:
    din  moderna tolkning är sura bittra incels tolkning
    Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna. Och ja, eftersom jag håller mig uppdaterad kring olika begrepp så kommer jag också att utgå från de tolkningar som är på modet. 
  • ClumsySmurf
    If you operate under the premise that men are simple and delusional, and women are crazy and complicated, your life gets instantly good.
    It's biblical, but truth will set you free.

-Monique Marvez
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:57:24 följande:
    Komplicerad är inte detsamma som "galen". Det där är bara ett nedsättande begrepp som simpla och misogyna män använder som ett vapen mot kvinnor de inte gillar. 
    står det
    crazy = complicated
    eller
    crazy and complicatedhttps://cdn-images.dzcdn.net/images/artist/08f247d49d93d43d8b69c52d08018e23/1900x1900-000000-80-0-0.jpg
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 03:39:53 följande:
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:57:24 följande:
    står det
    crazy = complicated
    eller
    crazy and complicatedhttps://cdn-images.dzcdn.net/images/artist/08f247d49d93d43d8b69c52d08018e23/1900x1900-000000-80-0-0.jpg
    Orden står i samma mening och egenskaperna kan lätt kopplas till varann därav.
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 03:03:29 följande:
    Fast det är inte min tolkning utan snarare den allmänna. Och ja, eftersom jag håller mig uppdaterad kring olika begrepp så kommer jag också att utgå från de tolkningar som är på modet. 
    det är inte en allmän tolkning, det är en/din inceltolkning
    När incels projicerar allt sex är bättre än inget sex på kvinnor blir det kvinnor knullar också allt som rör sej ,när som helst, var som helst så de äter vilket skit som helst bara de blir tillräckligt hungriga.
    inget sex = bortvalt sex, men bara för kvinnor även om de har svår social fobi och är rädda för män.

Hade det inte varit för alfa chad kukinflationen på tinder hade incels fått knulla
    Neither ?incel? nor ?volcel?: Relational accounts of UK women's sexual abstinence

It is often claimed that women cannot be incels but only ever ?volcels? (voluntary celibates; a term originating within the incel community) since there is a ready abundance of men available for women to have sexual relationships with should she wish (Maxwell et al., 2020; Sharkey, 2022).1

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277539523001620

Mayjel skrev 2025-01-01 23:24:42 följande:
    Inte om man går efter den definition som råder idag. Incel betyder numera att man inte får sex, hur mycket man än försöker, och jag har aldrig mött en kvinna som ingen man vill ligga med, aldrig någonsin.

Tror personligen inte att kvinnor skulle bli nekade relationer heller. Det finns män som är villiga till precis allt, även om det nu inte skulle vara "rätt" man som erbjuder sig. 

• ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 03:41:19 följande:
    Orden står i samma mening och egenskaperna kan lätt kopplas till varann därav.
    mening är inte detsamma som "egenskaperna"
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 04:12:36 följande:
    det är inte en allmän tolkning, det är en/din inceltolkning
    När incels projicerar allt sex är bättre än inget sex på kvinnor blir det kvinnor knullar också allt som rör sej ,när som helst, var som helst så de äter vilket skit som helst bara de blir tillräckligt hungriga.
    inget sex = bortvalt sex, men bara för kvinnor även om de har svår social fobi och är rädda för män.

Hade det inte varit för alfa chad kukinflationen på tinder hade incels fått knulla
    Neither ?incel? nor ?volcel?: Relational accounts of UK women's sexual abstinence

It is often claimed that women cannot be incels but only ever ?volcels? (voluntary celibates; a term originating within the incel community) since there is a ready abundance of men available for women to have sexual relationships with should she wish (Maxwell et al., 2020; Sharkey, 2022).1

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277539523001620

Jo, det är den allmänna tolkningen idag då de flesta incels är män som inte får pippa av olika anledningar. Det är också denna grupp som gjort sig mest sedda och hörda. 

Sen finns det ingen inflation av män heller. Kvinnor har det lättare på sex och relationsfronten eftersom de inte har samma desperata behov av sexuella relationer som män.

Och i det moderna samhället blir kvinnor inte heller stigmatiserade om de väljer bort romantiska relationer. Därför väljer många att vara singlar då detta gynnar dem bättre än jobbiga mansbarn till partners som bara kräver och tar ifrån dem utan att ge tillbaka i närheten lika mycket.
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.