• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Stork) skrev 2025-01-01 11:22:04 följande:
    Om han ska få en ny kvinna är det en sämre kvinna.

Bra män blir inte lämnade. 
    Sämre/bättre.. vem avgör det? Det finns ingen objektiv verklighet som rangordnar kvinnor i bättre och sämre.
  • Anonym (kärlek oviktigt?)
    Anonym (japp) skrev 2025-01-01 12:36:10 följande:

Ja men så är det. Kvinnor ställer alltid en massa orimliga krav. Visst kan det vara mysigt att umgås och mysa med en härlig kvinna men när min nuvarande relation tar slut så ska jag nog vara ensam och satsa på nåt ONS lite då och då. Blir ekonomisk fördelaktigt och behöver inte lägga tid på en massa onödigt tjafs.

Om det fungerar för dig så.
    Det betyder att du inte sätter samma värde med att ha någon som faktiskt älskar dig på riktigt, och sexet är det enda viktiga i ditt liv.

Då fungerar det att bara ha en massa ONS.
  • Anonym (Renko.)
    Anonym (Stork) skrev 2025-01-01 11:22:04 följande:
    Om han ska få en ny kvinna är det en sämre kvinna.

Bra män blir inte lämnade. 
    Det blir vi faktiskt. Även om vi lägger ner mycket möda på att relationen ska funka på bådas villkor. Hon var förvisso ganska rastlös till naturen, men ändå. "Det kändes inte rätt", sa hon utan att aldrig riktigt bena ut vad som inte var rätt. Lite komiskt att hon hörde av sig ett halvår senare och frågade om vi skulle göra ett nytt försök. Gräset var visst inte grönare på andra sidan.......
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Renko.) skrev 2025-01-01 18:44:09 följande:
    Det blir vi faktiskt. Även om vi lägger ner mycket möda på att relationen ska funka på bådas villkor. Hon var förvisso ganska rastlös till naturen, men ändå. "Det kändes inte rätt", sa hon utan att aldrig riktigt bena ut vad som inte var rätt. Lite komiskt att hon hörde av sig ett halvår senare och frågade om vi skulle göra ett nytt försök. Gräset var visst inte grönare på andra sidan.......
    Jag har haft ett par förhållande och min bild är att dom tröttnar. Ibland efter 6mån, ibland efter 10år. Men dom uttrycker att dom inte är nöjda och vill ändra på saker. När det ändras på dessa saker så vill dom ändra på något mer och är ändå inte nöjda.
  • Anonym (Inte helt fel)

Relationer är tvärtom toppen för män. Män som bor med en kvinna lever i snitt hela sju år längre än män som bor ensamma. Så helt fel kan det inte vara, eller?

• Anonym (Karl)
    Anonym (Inte helt fel) skrev 2025-01-01 19:27:41 följande:

Relationer är tvärtom toppen för män. Män som bor med en kvinna lever i snitt hela sju år längre än män som bor ensamma. Så helt fel kan det inte vara, eller?

Tror det handlar mycket om att äldre män är så dåliga på att skapa och upprätthålla bra relationer. Dom som statistiken bygger på är det gamla gardet som knappt hade kontakt med sina egna barn.

Äldre eller män med antisociala beteenden har ofta extra stor glädje av en partner.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 19:55:42 följande:
    Tror det handlar mycket om att äldre män är så dåliga på att skapa och upprätthålla bra relationer. Dom som statistiken bygger på är det gamla gardet som knappt hade kontakt med sina egna barn.

Äldre eller män med antisociala beteenden har ofta extra stor glädje av en partner.

Finns massor av unga och medelålders män som är dåliga på att skapa och upprätthålla relationer. 

Ännu fler idag än förr. Kvinnor har högre krav idag.

• Anonym (Karl)
    Anonym (M2) skrev 2025-01-01 20:01:08 följande:

Finns massor av unga och medelålders män som är dåliga på att skapa och upprätthålla relationer. 

Ännu fler idag än förr. Kvinnor har högre krav idag.

Jo, det är troligen ett övergripande problem för män. Min tanke är att det främst gäller äldre män, men har ingen statistik på detta. Männen behöver sina fruar för sitt sociala välbefinnande alltså.

• Anonym (Inte helt fel)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 19:55:42 följande:

Nja, även yngre/medelålders män är dåliga på att skapa och upprätthålla relationer. Det ser man ju inte minst här. Tror inte jag sett någon man som mår dåligt här, som faktiskt har vänner att prata med. De är istället desperata efter en kvinna som ska lösa deras problem.
  • Anonym (S-G)

Jag blir inte kär i män, så därför vill jag leva med en kvinna och dela livet med henne. Kärlek, närhet, vardag.

Svar på tråden Relationer värdelöst för män.