• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 10:42:49 följande:

En god tanke, men inget jag tror på. Kvinnor tröttnar på just sin man. Varför skulle annars en annan kvinna sedan vilja ha denna dissade man? 

Familjefäder träffar ofta en ny efter en separation.

Ja eftersom många av dem behöver ha en kvinna som tar hand om hem och hans barn, saker som antagligen är anledningen till att han blev lämnad från början, art han inte tog sin del av ansvaret för familjen utan inbillade sig att eventuella pengar han drog in var tillräckligt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 09:11:55 följande:
    Kärnfamiljen bortprioriteras idag av så enkla skäl som att tjejen tycker det blivit för tråkigt i relationen och vill vidare.

Visst finns det kärnfamiljer även idag, men många är allt för snabba med att bryta upp.
    Oj ja det är klart om kvinnan ändå är ensam i relationen så tycker jag det är fullt rimligt att dra. För det är ju just det du antyder genom att lägga hela ansvaret och skulden på just henne. I en sund relation är man två personer, båda är lika ansvariga för att vårda den. Jag har aldrig hört någon säga att de brutit upp en seriös relation för att den varit tråkig. Däremot att de upplever att partnern inte lyssnar eller tar dem på allvar osv. 

De flesta är inte för snabba att bryta upp, det är däremot mer socialt acceptabelt idag så folk lämnar hellre än lever i en dålig relation och mår dåligt. Man har dock ofta funderat på detta under en längre tid. Att kvinnor som lever som singlar mår bättre än kvinnor i en heterosexuell relation på gruppnivå är ju ändå intressant. Jag upplever också att män är mindre villiga att ta hjälp såsom parterapi.
  • Anonym (japp)

Ja men så är det. Kvinnor ställer alltid en massa orimliga krav. Visst kan det vara mysigt att umgås och mysa med en härlig kvinna men när min nuvarande relation tar slut så ska jag nog vara ensam och satsa på nåt ONS lite då och då. Blir ekonomisk fördelaktigt och behöver inte lägga tid på en massa onödigt tjafs.

• Anonym (L)

En god tanke, men inget jag tror på. Kvinnor tröttnar på just sin man. Varför skulle annars en annan kvinna sedan vilja ha denna dissade man? 

Att lyckas inleda en relation och att lyckas bibehålla den är olika saker. Man kan lägga en massa krut på att charma någon och få den att tycka att man är världens bästa, men om man med tiden blir bekväm och slutar anstränga sig så tröttnar partnern till sist.

Det är också lite olika saker som är viktiga i olika stadier av en relation. Under småbarnsåren behöver man kunna samarbeta och hålla ut även om båda är jättetrötta. 
  • Anonym (Hmm)

Vad vinner en kvinna på att inleda en relation? De väldigt konstig fråga.. vill du ha ett svar från biologisk, social, eller politisk perspektiv kan ju skilja sig lite..

• Anonym (Fia)

Eller ännu en tråd av kvinnohataren? 

• Anonym (Kvinnan)
    Anonym (japp) skrev 2025-01-01 12:36:10 följande:

Ja men så är det. Kvinnor ställer alltid en massa orimliga krav. Visst kan det vara mysigt att umgås och mysa med en härlig kvinna men när min nuvarande relation tar slut så ska jag nog vara ensam och satsa på nåt ONS lite då och då. Blir ekonomisk fördelaktigt och behöver inte lägga tid på en massa onödigt tjafs.

Eller så har du inte hittat en kvinna som är kompatibel med dig än. Eller så är du för "bufflig" och vägrar ändra på dig. 

Jag tror inte en sekund på att män föredrar ons/kk framför en riktig relation. Men många män vill inte göra jobbet som krävs för att ha en lång relation med en bra kvinna helt enkelt. 

Många män har även kusligt låga krav på en kvinna, vilket resulterar i den ena dåliga relationen efter den andra. Det kan ni inte klandra kvinnorna för.
  • StudierKemi

Har bara läst TS och den första kommentaren. Det förväntas lite mer av en äldre man? Eller har du stannat i utvecklingen och är lika osmart som pojkar på 18 år? För isåna fall föredrar jag sex med pojkar på 18 år... Kvinnan är könet som föder barn, det viktigaste könet, tyvärr. Hon bör respekteras för att hon inte tar makten till att göra vad hon vill med sin egen kropp, och klonar sig själv, för att få det mest lyckade barnet ever. Kvinnor överger sin egen vilja på många olika sätt, och kan dessutom tänka sig att vara med någon mindre attraktiv än en pojke (genom ONS med dem unga), o.s.v., många olika uppoffringar... Så nu måste du vara lika schysst tillbaka och visa mogenhet och förståelse, och därför bara vara trogen till henne som du lärt känna mycket, och respektera henne i ett förhållande. :)

• AndreaBD

Så gott som alla kvinnor som man träffar som har separerat från sin partner har ganska allvarliga anledningar. Misshandel, missbruk, en partner som inte gör sin del, inte tar ansvar, psykiska problem som männen inte tar hand om. Alla män som jag själv har separerat ifrån - det var just såna orsaker. 

Några få kanske separerar för att de tröttnar - men det gör även män. Det finns rastlösa människor. Men de känner man igen ganska lätt - de tröttnar ju på annat också. Om det nu inte är så att dessa kvinnor har tröttnat på ganska oacceptabla beteenden av mannen. 

Män har svårare att vara ensamma, det är därför de kastar sig in i en ny relation snabbt.
  • jontebula

tjejer ger en bara massa problem och ångest idag... och alla krav dom ställer på män också

Svar på tråden Relationer värdelöst för män.