• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 00:19:11 följande:
    Begreppet cat lady kommer fortsätta att existera även om just du tycker att det är löjligt.

Det var inte jag som kallade cat ladies exentriska, det stod som definition när jag googlade fenomenet.
    Och de incels som på allvar tror att denna misogyna stereotyp existerar i verkligheten kommer att fortsätta vara lika korkat verklighetsfrånvända och önsketänkande.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-02 00:23:25 följande:
    Och de incels som på allvar tror att denna misogyna stereotyp existerar i verkligheten kommer att fortsätta vara lika korkat verklighetsfrånvända och önsketänkande.
    Jag har bara koll på cat ladies, när det kommer till incels så får du nog rikta frågan till dom. Det vet jag tyvärr inget om.
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-02 00:26:58 följande:
    Jag har bara koll på cat ladies, när det kommer till incels så får du nog rikta frågan till dom. Det vet jag tyvärr inget om.
    Incels existerar och är en liten men (tyvärr) ganska högljudd grupp av misogyna papegojor som gillar att överrösta varandra med sin patetiska sexfixering och allmänna kvinnohat online. 

Catladies är ett hittepå, en projicering och en hämndfantasi som vissa incels tröstar sig med där ni sitter och ugglar i er egen självförvållade isolering. Där har du skillnaden. 
  • Xenia

Jag håller inte med om att ingen kvinna kan vara i ofrivilligt celibat. Det har alltid funnits sådana. Förr i tiden när alla kvinnor förväntades gifta sig så fanns det kvinnor som inte "blev gifta". De var inte tillräckligt vackra och inte hade de pengar heller. Fick de barn utan att vara gifta blev de utstötta.

Även idag kan det vara svårt om man vill ha ett förhållande. Man kan vara blyg och reserverad och inte så lätt få kontakt med det motsatta könet.

"During 1997, she started a mailing list on the topic that used the abbreviation INVCEL, later shortened to "incel", for "anybody of any gender who was lonely, had never had sex or who hadn't had a relationship in a long time"."

Skillnaden var att dessa incels inte kritiserade män (eller kvinnor) för att de inte hittade någon.

Betr "cat ladies" så använde Trumps vicepresidentkandidat Vance det som nedsättande gentemot barnlösa kvinnor. Alltså inte kvinnor som levde i celibat, de var ofta gifta.

?We?re effectively run in this country, via the Democrats, via our corporate oligarchs, by a bunch of childless cat ladies who are miserable at their own lives and the choices that they?ve made,? Vance said. ?And so they wanna make the rest of the country miserable, too.?

?You look at Kamala Harris, Pete Buttigieg, AOC ? the entire future of the Democrats is controlled by people without children,? he went on. ?And how does it make any sense that we?ve turned our country over to people who don?t really have a direct stake in it?? (Buttigieg and his husband announced that they adopted twins the month following Vance?s interview.) 
    edition.cnn.com/2024/07/27/us/cat-lady-explained-cec/index.html

• ClumsySmurf
    AndreaBD skrev 2025-01-01 13:54:14 följande:
    Relationer värdelöst för män.Så gott som alla kvinnor som man träffar som har separerat från sin partner har ganska allvarliga anledningar. Misshandel, missbruk, en partner som inte gör sin del, inte tar ansvar, psykiska problem som männen inte tar hand om. Alla män som jag själv har separerat ifrån - det var just såna orsaker. 

Några få kanske separerar för att de tröttnar - men det gör även män. Det finns rastlösa människor. Men de känner man igen ganska lätt - de tröttnar ju på annat också. Om det nu inte är så att dessa kvinnor har tröttnat på ganska oacceptabla beteenden av mannen. 

Män har svårare att vara ensamma, det är därför de kastar sig in i en ny relation snabbt.
    Kvinnor har i regel ett större socialt nätverk, det är väl vanligare att kvinnor som har svårt att vara ensamma inte har något större behov av att kasta sig in i en ny relation?
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-01 21:53:59 följande:
    Det finns inga "crazy catladies". Det där är bara en larvigt önsketänkande och misogyn fantasi som patetiska incels diktat ihop som ett sätt att projicera sin egen ensamhet på kvinnor. 

Jag pratar i generella termer också. Att några få undantag finns betyder inget i helhetssammanhanget.
    "Det finns inga "crazy catladies"."

finns ingen kvinna som är minst lite crazy
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:01:19 följande:
    "Det finns inga "crazy catladies"."

finns ingen kvinna som är minst lite crazy
    Galna kattkvinnor existerar bara i Simpsons förenklade barnvärld där alla karaktärer består av vandrande stereotyper. 
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:00:00 följande:
    Och kvinnliga incels existerar inte. Alltså en fantasiprojektion. Manliga dito finns det överallt online där de kan vara anonyma. De har egna sfärer där de härjar som värst med sitt kvinnohat.
    15 Common Experiences of "Femcels"

(2023) analyzed online discussion posts on ThePinkPill.co, a femcel-created community that broadened to encompass broader pink pill ideologies, which emphasize the misogyny faced by women, particularly those who are unattractive
    ----

12. Lack of understanding from other women. Femcels mentioned a lack of support and understanding from other women, especially those in relationships. Some felt that their experiences were invalidated by other women online

[...]

The researchers concluded that femcels share some beliefs with radical feminists, particularly pertaining to patriarchy, the oppression of women through control of their bodies, and the need for women to gain more power.

Interestingly, ?revenge," one of the keywords that the researchers looked for, was seldom discussed by femcels

https://www.psychologytoday.com/gb/blog/the-modern-heart/202403/14-common-experiences-of-femcels-according-to-research
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-01-02 02:04:30 följande:
    Galna kattkvinnor existerar bara i Simpsons förenklade barnvärld där alla karaktärer består av vandrande stereotyper. 
    If you operate under the premise that men are simple and delusional, and women are crazy and complicated, your life gets instantly good.
    It's biblical, but truth will set you free.

-Monique Marvez
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-01-02 02:49:14 följande:
    15 Common Experiences of "Femcels"

(2023) analyzed online discussion posts on ThePinkPill.co, a femcel-created community that broadened to encompass broader pink pill ideologies, which emphasize the misogyny faced by women, particularly those who are unattractive
    ----

12. Lack of understanding from other women. Femcels mentioned a lack of support and understanding from other women, especially those in relationships. Some felt that their experiences were invalidated by other women online

[...]

The researchers concluded that femcels share some beliefs with radical feminists, particularly pertaining to patriarchy, the oppression of women through control of their bodies, and the need for women to gain more power.

Interestingly, ?revenge," one of the keywords that the researchers looked for, was seldom discussed by femcels

https://www.psychologytoday.com/gb/blog/the-modern-heart/202403/14-common-experiences-of-femcels-according-to-research
    Och jag utgår fortfarande från den moderna tolkningen av inceldom - oförmågan att locka till sig någon för sexuella aktiviteter. Kvinnor behöver inte ens anstränga sig för detta, eller något mer än att finnas till egentligen. 
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.