Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Inte helt fel) skrev 2025-01-01 20:11:02 följande:
    Nja, även yngre/medelålders män är dåliga på att skapa och upprätthålla relationer. Det ser man ju inte minst här. Tror inte jag sett någon man som mår dåligt här, som faktiskt har vänner att prata med. De är istället desperata efter en kvinna som ska lösa deras problem.
    Håller med. 
  • Postman
    Anonym (Renko.) skrev 2025-01-01 00:58:29 följande:
    Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

Jadu, är du i en relation med någon så kommer du garanterat att lära dig en hel del som du annars inte skulle få vara med om. På gott och ont skulle jag vilja säga. Det är precis lika samma att ha barn, massor som man får lära sig på gott och ont. Jag skulle inte vilja vara utan nåt utav dem. Fantastiska upplevelser och erfarenheter.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Inte helt fel) skrev 2025-01-01 20:11:02 följande:
    Nja, även yngre/medelålders män är dåliga på att skapa och upprätthålla relationer. Det ser man ju inte minst här. Tror inte jag sett någon man som mår dåligt här, som faktiskt har vänner att prata med. De är istället desperata efter en kvinna som ska lösa deras problem.
    Jo, det stämmer på några man sett skriva här. Det lättaste sättet för en man att fixa ett fullgott socialt liv är att träffa en kvinna. Kvinnor är ofta bättre socialt. Men det vore bättre om dessa män även jobbade lite på sina kompisrelationer.
  • Mayjel

Kvinnor borde ställa sig den frågan och inte män. Kvinnor mår och klarar sig mycket bättre som singlar än vad män gör. 

• Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-01 21:37:44 följande:

Kvinnor borde ställa sig den frågan och inte män. Kvinnor mår och klarar sig mycket bättre som singlar än vad män gör. 

Kvinnor kan ibland vara jävligt jobbiga även mot män och i relationer, så det är inte alla män i relationer som har det bra. Men som singlar verkar kvinnor generellt sett ha det lättare.

Sen kommer det alltid finnas drivna män med goda relationer och intressen som klarar sig jättebra på egen hand och det kommer även finnas crazy catladies som sitter hemma och dricker vin i sin ensamhet.

Vänskapsrelationer är det som bygger ett bra singelliv, oavsett kön.
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 21:50:09 följande:
    Kvinnor kan ibland vara jävligt jobbiga även mot män och i relationer, så det är inte alla män i relationer som har det bra. Men som singlar verkar kvinnor generellt sett ha det lättare.

Sen kommer det alltid finnas drivna män med goda relationer och intressen som klarar sig jättebra på egen hand och det kommer även finnas crazy catladies som sitter hemma och dricker vin i sin ensamhet.

Vänskapsrelationer är det som bygger ett bra singelliv, oavsett kön.
    Det finns inga "crazy catladies". Det där är bara en larvigt önsketänkande och misogyn fantasi som patetiska incels diktat ihop som ett sätt att projicera sin egen ensamhet på kvinnor. 

Jag pratar i generella termer också. Att några få undantag finns betyder inget i helhetssammanhanget.
  • Anonym (Jag)
    Mayjel skrev 2025-01-01 21:53:59 följande:
    Det finns inga "crazy catladies". Det där är bara en larvigt önsketänkande och misogyn fantasi som patetiska incels diktat ihop som ett sätt att projicera sin egen ensamhet på kvinnor. 

Jag pratar i generella termer också. Att några få undantag finns betyder inget i helhetssammanhanget.
    Håller med
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-01 21:53:59 följande:

Det är sagt lite skämtsamt: 

Ensamma män=incels
    Ensamma kvinnor=crazy catladies
  • Mayjel
    Anonym (Karl) skrev 2025-01-01 22:16:37 följande:
    Det är sagt lite skämtsamt: 

Ensamma män=incels
    Ensamma kvinnor=crazy catladies
    Och kvinnliga incels existerar inte. Alltså en fantasiprojektion. Manliga dito finns det överallt online där de kan vara anonyma. De har egna sfärer där de härjar som värst med sitt kvinnohat.
  • Anonym (Karl)
    Mayjel skrev 2025-01-01 23:00:00 följande:
    Och kvinnliga incels existerar inte. Alltså en fantasiprojektion. Manliga dito finns det överallt online där de kan vara anonyma. De har egna sfärer där de härjar som värst med sitt kvinnohat.
    Men det finns ensamma kvinnor.
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.