• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-07 20:17:24 följande:
    Men exakt vad gjorde/sa han som sårade dig så mycket? Hur reagerade du på det han gjorde/sa?
    Han nämnde andra tjejer och massa annat.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:51:05 följande:
    Han nämnde andra tjejer och massa annat.
    På vilket sätt nämnde han dem?
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-07 20:57:05 följande:
    På vilket sätt nämnde han dem?
    Något i stil med att om någon dag kanske han har en ny tjej.
  • Anonym (Kim)

Men jisses! Att han snart har ny tjej? Å du trånar och väntar fortfarande. Självskadebeteende af. Fattar att du gillar honom men se vad han gör mot dig. Hur han får dig att må. Lite självrespekt nu och bara gå vidare. Finns inget mer att säga. Bara gå vidare. Sluta plåga dig själv. Du är värd så mycket bättre. Du ska behandlas med respekt och kärlek. 

• Mkay
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:58:22 följande:
    Något i stil med att om någon dag kanske han har en ny tjej.
    Detta sa du inte innan. Vännen jag förstår att det är tufft och att du fortfarande är kär men denna killen har ju gått vidare. Jag tror inte ens han kommer bry sig om du skickar ett meddelande om att du gör slut. Han har redan avslutat det. Gör dig själv en tjänst och bara gå vidare. Gör grejer du tycker om, umgås med familj och vänner, ja gör allt som kan distrahera dig från dina känslor så kommer det med tiden bli lättare. 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-07 21:18:24 följande:

Men jisses! Att han snart har ny tjej? Å du trånar och väntar fortfarande. Självskadebeteende af. Fattar att du gillar honom men se vad han gör mot dig. Hur han får dig att må. Lite självrespekt nu och bara gå vidare. Finns inget mer att säga. Bara gå vidare. Sluta plåga dig själv. Du är värd så mycket bättre. Du ska behandlas med respekt och kärlek. 

Sa han så för att förvarna mig? I och med att vi inte pratar mer.
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-07 21:34:13 följande:
    Detta sa du inte innan. Vännen jag förstår att det är tufft och att du fortfarande är kär men denna killen har ju gått vidare. Jag tror inte ens han kommer bry sig om du skickar ett meddelande om att du gör slut. Han har redan avslutat det. Gör dig själv en tjänst och bara gå vidare. Gör grejer du tycker om, umgås med familj och vänner, ja gör allt som kan distrahera dig från dina känslor så kommer det med tiden bli lättare. 
    Om han inte bryr sig, varför nämnde han sina känslor då att hans känslor är viktiga?
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 18:42:02 följande:
    Jag saknar honom ja... och denna tystnad har börjat plåga mig nu. Tänkte 1-2 dagar okej men nu börjar det bli jobbigt. Inne på dag 4 nu.
    Förstår det! Såg att du skrev vad han hade sagt och det lät antingen väldigt trist eller manipulativt. Tycker du ska fokusera på dig själv och vad du behöver för att må bra. Försök planera något att göra i helgen, så du inte bara sitter hemma och tänker på honom. Kanske träffa en kompis eller gå till gymmet och träna.
  • Anonym (Vrf)
    Eurydike skrev 2025-01-07 21:55:15 följande:
    Förstår det! Såg att du skrev vad han hade sagt och det lät antingen väldigt trist eller manipulativt. Tycker du ska fokusera på dig själv och vad du behöver för att må bra. Försök planera något att göra i helgen, så du inte bara sitter hemma och tänker på honom. Kanske träffa en kompis eller gå till gymmet och träna.
    Senaste meddelandet från honom lät så här "Jag vill inte prata. Mina känslor är viktiga"
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:03:54 följande:
    Senaste meddelandet från honom lät så här "Jag vill inte prata. Mina känslor är viktiga"
    Jag skulle tolka det som att han antingen inte vill prata och får ta initiativ när han är redo för det (om du fortfarande är intresserad av att lyssna då) eller som att han skriver så för att få ett övertag och att han vill att du ska springa efter honom.
Svar på tråden Känner mig ledsen