• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 16:08:41 följande:

Han provocerar även med kommentarer som "Du är en smart och bra tjej och jag är en dålig människa"

Exakt så är det - där har vi alla fall något som vi kan hålla med om. Och ingen vill ju ha med dåliga människor att göra....
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-08 16:27:03 följande:
    Exakt så är det - där har vi alla fall något som vi kan hålla med om. Och ingen vill ju ha med dåliga människor att göra....
    Men om han är narcissist, pratar de verkligen så då?
  • Anonym (Många)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 16:28:26 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att ständigt sätta ord på vad han är och gör? Hur hjälper det dig?
  • olof 45
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 16:28:26 följande:
    Ser ingen anledning till att sätta en label på honom, men du hör väl själv hur löjligt det låter, det han säger? Du ska tycka syyyynd om honom! Det är manipulativt och omoget - kanske t.o.m. sjukt. Det kan itne vi svara på.

Har ni varit ett par i fem månader utan att ha sex? Det är rätt lång tid. Inte för att det spelar någon roll - nu när han verkar vara manipulativ och omogen på alla vis.

Hans beteende dessa dagar har varit en enorm RED FLAG.

Jag förstår att du är ledsen och sörjer, men det bästa du kan göra är att avbryta all kontakt - och sluta försöka "förstå" honom. 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Många) skrev 2025-01-08 16:36:59 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att ständigt sätta ord på vad han är och gör? Hur hjälper det dig?
    För att jag är trött på att människor här inne säger att man inte kan stämpla. Människan är uppenbarligen inte frisk.
  • Anonym (Vrf)
    olof 45 skrev 2025-01-08 16:39:55 följande:
    Ser ingen anledning till att sätta en label på honom, men du hör väl själv hur löjligt det låter, det han säger? Du ska tycka syyyynd om honom! Det är manipulativt och omoget - kanske t.o.m. sjukt. Det kan itne vi svara på.

Har ni varit ett par i fem månader utan att ha sex? Det är rätt lång tid. Inte för att det spelar någon roll - nu när han verkar vara manipulativ och omogen på alla vis.

Hans beteende dessa dagar har varit en enorm RED FLAG.

Jag förstår att du är ledsen och sörjer, men det bästa du kan göra är att avbryta all kontakt - och sluta försöka "förstå" honom. 
    Ni får tycka att det är lång tid utan sex men alla är olika. Vi blev officiellt ett par 3 månader sedan. Så nu vill han straffa mig genom sex för vi inte haft det?
  • Anonym (Många)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 16:43:24 följande:
    För att jag är trött på att människor här inne säger att man inte kan stämpla. Människan är uppenbarligen inte frisk.
    Men va bra. Du vill väl inte vara tillsammans med en person som inte är frisk, så då är väl allt bra nu.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:59:11 följande:
    Varför sade han att han älskar mig för 2 v sedan. Det kändes som att det kom i lagom tid och naturligt...
    Det är väldigt lätt att säga de tre små orden jag älskar dig, därför är det viktigt att titta på hur han behandlar dig istället.
  • Krocko
    Men sätt etiketten knäppskalleidiot på honom då, men hur som haver ska du lägga benen på ryggen och springa. Glöm inte att blocka också.
  • Lynx123
    Handlar inte om det utan snarare att du vill ställa en psykiatrisk diagnos på en person utan att vara psykiater. För många upplevs det som triggande, inklusive mig själv. Jag skulle aldrig ge en annan person en diagnos, varken fysisk eller mental, eftersom jag inte har de kvalifikationerna.

Som någon annan skrev, stämpla honom i stället som ett sorgligt arschel eller en knäppskalleidiot. Sådana finns.det många av och det krävs ingen utbildning för att känna igen. Hela han är ju bara hur patetisk som helst men det där med att straffa dig med sex ska du ta på allvar för så uttrycker sig inte en frisk människa. Undvik honom till varje pris. Förstår att du är chockad men du har ändå kommit ganska lindrigt undan. Tänk om du inte hade upptäckt det här förrän om ett år eller om du blivit gravid med honom. Det hade varit rena skräckhistorien.
Svar på tråden Känner mig ledsen