• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Mkay
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 21:36:43 följande:
    Om han inte bryr sig, varför nämnde han sina känslor då att hans känslor är viktiga?

Alltså utan att du skriver ner exakt vad som har sagts så är det väldigt svårt för oss att ge dig råd kring vad som egentligen har skett, du ger ju oss endast små urklipp av det. Vilka känslor nämnde han? Att han inte känner så mycket mer är ju också en känsla, det kanske var en sådan känsla han syftade på? 

men av döma hur han beter sig (ignorerar dina meddelanden och har inte hört av sig på över 4 dygn) och att han sagt att han kanske har en ny tjej inom några dagar  så är han inte kär i dig. Man behandlar inte någon man bryr sig om som skit. Och man beter sig inte så här mot någon man är i förhållande med. = ni är inte i förhållande mer och han kanske redan har någon annan (baserat på vad vi fått veta av dig)

• Mkay
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:03:54 följande:
    Senaste meddelandet från honom lät så här "Jag vill inte prata. Mina känslor är viktiga"
    Detta tolkar jag som att hans känslor kring att han inte vill prata är viktiga (om han inte nämnt andra känslor tidigare då som du inte berättar här). 

Men detta är såklart inte ett sätt man beter sig på i ett förhållande. 
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-07 22:08:51 följande:

Alltså utan att du skriver ner exakt vad som har sagts så är det väldigt svårt för oss att ge dig råd kring vad som egentligen har skett, du ger ju oss endast små urklipp av det. Vilka känslor nämnde han? Att han inte känner så mycket mer är ju också en känsla, det kanske var en sådan känsla han syftade på? 

men av döma hur han beter sig (ignorerar dina meddelanden och har inte hört av sig på över 4 dygn) och att han sagt att han kanske har en ny tjej inom några dagar  så är han inte kär i dig. Man behandlar inte någon man bryr sig om som skit. Och man beter sig inte så här mot någon man är i förhållande med. = ni är inte i förhållande mer och han kanske redan har någon annan (baserat på vad vi fått veta av dig)

Menade meddelandet "Jag vill inte prata. Mina känslor är viktiga". 
    Har försökt att förklara så gott jag kan. Hade behövt flera sidor för att förklara allt.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:58:22 följande:
    Något i stil med att om någon dag kanske han har en ny tjej.
    Ja det är väl fullt möjligt i en värld av möjligheter - men man säger inte så till sin flickvän! Jag skulle tolka det som en varning, ja. Inte för att han skulle ha någon på gång, utan mer som "akta dig så du inte förlorar mig". Allra minst att han inte alls tar seriöst på relationen, något han rycker på axlarna åt.

Och nu ger han dig silent treatment. Jag tror vi alla i tråden kan vara överens om det nu när det har gått fyra dagar...

Snälla ts, du ska vara med en snäll och fin kille, någon som uppskattar dig!
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (F) skrev 2025-01-07 22:22:37 följande:
    Ja det är väl fullt möjligt i en värld av möjligheter - men man säger inte så till sin flickvän! Jag skulle tolka det som en varning, ja. Inte för att han skulle ha någon på gång, utan mer som "akta dig så du inte förlorar mig". Allra minst att han inte alls tar seriöst på relationen, något han rycker på axlarna åt.

Och nu ger han dig silent treatment. Jag tror vi alla i tråden kan vara överens om det nu när det har gått fyra dagar...

Snälla ts, du ska vara med en snäll och fin kille, någon som uppskattar dig!
    Håller med att man inte säger så till sin flickvän... därför jag reagerade och nu blir jag bestraffad med silent treatment. Det gör så ont. 2 veckor innan sa han att han älskar mig för första gången.
  • Anonym (Många)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:27:49 följande:
    Håller med att man inte säger så till sin flickvän... därför jag reagerade och nu blir jag bestraffad med silent treatment. Det gör så ont. 2 veckor innan sa han att han älskar mig för första gången.
    Varför sitter du bara och väntar? Tror du skulle må betydligt bättre om du tog tag i situationen.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Många) skrev 2025-01-07 22:40:31 följande:
    Varför sitter du bara och väntar? Tror du skulle må betydligt bättre om du tog tag i situationen.
    Ska kontakta honom. Struntar i om folk här tycker jag inte ska det men jag måste för jag vill ha ett klart svar. Punkt
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:41:40 följande:
    Ska kontakta honom. Struntar i om folk här tycker jag inte ska det men jag måste för jag vill ha ett klart svar. Punkt
    Ja, gör det som du mår bäst av!
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:58:22 följande:
    Något i stil med att om någon dag kanske han har en ny tjej.
    Hmm. Om jag var en nära vän till dig, någon som du verkligen brydde dig om, och berättade för dig att min kille sagt så...vad skulle du råda mig, tror du?
  • Anonym (F)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:41:40 följande:
    Och om du inte får något svar? Ska du bara vänta några veckor tills du förstår att det är slut eller ska du göra det officiellt genom att meddela honom det själv?
Svar på tråden Känner mig ledsen