• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • Anonym (?)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 13:39:51 följande:
    Varför vill han då ses?
    För att du ska krypa för honom och ha sex med honom 
  • olof 45
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 13:22:44 följande:

Skrev till honom. Han skrev massa saker som inte stämmer, han kallade mig toxic och vill straffa mig genom sex. Kan tilläggas att vi inte haft sex än. Mår sjukt dåligt.

Vänta här nu. Skrev han tillbaka att han skulle "straffa dig genom sex"? Vad betyder ens det? Låter som en polisanmälan är på plats - hot om sexuellt våld?

Hela den här tråden är bisarr. 

Vuxna människor som sysslar med silent treatment? Om man behöver en paus för att tänka eller avreagera sig så säger man det, men (och detta står i alla relationsböcker du kan hitta) men ger ett tidsestimat (som är rimligt, för man förstår att det är jobbigt för den endre att vänta) och man ansvarar för att komma tillbaka in i en dialog så fort man lugnat sig!

Något hände på den resan gissar jag. Sedan har han betett sig toxic genom att med olika metoder få dig att känna dig dum, och han försöker få dig att vara the bad guy och göra slut...

Jag hade nog bara svarat med gulliga / förstående meddelanden för att se om han blir frustrerad (och min teori är sann), samtidigt som jag pikar honom litegrann för omoget beteende...

Typ "Självklart är dina känslor viktiga! Jag tror vi båda är i stprt behov av bekräftelse, och vårt förhållande är så nytt att det kanske itne alltid känns så tryggt ännu. Men jag finns här för dig när du är redo! Men jag kan inte lösa detta själv, och har svårt att förstå hur något positivt kommer komma av att inte prata ut? Att man måste lugna ner sig en stund förstår jag, men nu har det gått flera dagar? När är du redo för att prata ut tror du?

Senare kanske lägga till: "Jag har ännu itne fått svar av dig? Jag måste nu få säga att också mina känslor är viktiga - och silent treatment är en form av misshandel om gör väldigt ont! Jag tycker vi ska ha en mer vuxen relation. I ett bra förhållande ska man ju kunna hantera även konflikter på ett konstruktivt sätt menar jag. Jag har iaf sträckt ut handen till dialog - bollen är på din sida av banan nu! PS. alternativ tolkning är att detta är ditt sätt att göra slut, att ghosta mig? Men jag vill inte tro på att du skulle vara så pubertal i ditt beteende. Så, hör av dig när du är redo för en mogen dialog!"

Om han då väljer att itne höra av sig, har du svart på vitt att han är omogen...
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 13:27:46 följande:
    Kan någon förklara hur han blivit en helt annan människa? Och varför han vill straffa mig för något jag inte gjort eller jo för jag reagerade på hans vidriga kommentarer.
    Men nu får du ju se vem han verkligen är. Bra att ni inte haft sex. Vilket jäkla äckel. Skönt att du slipper honom...tacka dina lyckliga stjärnor att detta inte hände senare.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 13:39:51 följande:
    Varför vill han då ses?
    Han vill se hur långt han kan manipulera dig. Såååå creeeepy!!!
  • Anonym (Vrf)

Jag är i chocktillstånd. Är det en narcissist jag haft och göra med? 

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:23:03 följande:

Fundera inte så mycket över det, ni ha känt varandra en kort tid och nu har han visat sitt rätta jag. Blocka honom och glöm honom.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:23:03 följande:

Det kan bara en utbildad psykolog avgöra. Så klart att det är läskigt att plötsligt se en person byta ansikte sådär. Men det är inte längre ditt problem och som andra också sagt, var glad att det kom fram så tidigt i relationen.

Ps. Tycker också att du borde polisanmäla honom för olaga hot.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-08 14:44:12 följande:
    Det kan bara en utbildad psykolog avgöra. Så klart att det är läskigt att plötsligt se en person byta ansikte sådär. Men det är inte längre ditt problem och som andra också sagt, var glad att det kom fram så tidigt i relationen.

Ps. Tycker också att du borde polisanmäla honom för olaga hot.
    Fast en normal funtad säger väl inte att den vill straffa mig med sex ? Och massa annat han skrev. Och varför säger han att jag är toxic när det är han som är ?
  • Anonym (?)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:47:36 följande:
    Fast en normal funtad säger väl inte att den vill straffa mig med sex ? Och massa annat han skrev. Och varför säger han att jag är toxic när det är han som är ?
    För han inte är normalt funtad! Blocka och försöka glömma honom. Gå vidare med ditt liv! 
  • Anonym (?)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:47:36 följande:
    Att försöka förstå en icke normalt funtad person utifrån sina egna värderingar och rationallitet går inte. Bara att ge upp och gå vidare
Svar på tråden Känner mig ledsen