Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 13:22:44 följande:
Skrev till honom. Han skrev massa saker som inte stämmer, han kallade mig toxic och vill straffa mig genom sex. Kan tilläggas att vi inte haft sex än. Mår sjukt dåligt.
Vänta här nu. Skrev han tillbaka att han skulle "straffa dig genom sex"? Vad betyder ens det? Låter som en polisanmälan är på plats - hot om sexuellt våld?
Hela den här tråden är bisarr.
Vuxna människor som sysslar med silent treatment? Om man behöver en paus för att tänka eller avreagera sig så säger man det, men (och detta står i alla relationsböcker du kan hitta) men ger ett tidsestimat (som är rimligt, för man förstår att det är jobbigt för den endre att vänta) och man ansvarar för att komma tillbaka in i en dialog så fort man lugnat sig!
Något hände på den resan gissar jag. Sedan har han betett sig toxic genom att med olika metoder få dig att känna dig dum, och han försöker få dig att vara the bad guy och göra slut...
Jag hade nog bara svarat med gulliga / förstående meddelanden för att se om han blir frustrerad (och min teori är sann), samtidigt som jag pikar honom litegrann för omoget beteende...
Typ "Självklart är dina känslor viktiga! Jag tror vi båda är i stprt behov av bekräftelse, och vårt förhållande är så nytt att det kanske itne alltid känns så tryggt ännu. Men jag finns här för dig när du är redo! Men jag kan inte lösa detta själv, och har svårt att förstå hur något positivt kommer komma av att inte prata ut? Att man måste lugna ner sig en stund förstår jag, men nu har det gått flera dagar? När är du redo för att prata ut tror du?
Senare kanske lägga till: "Jag har ännu itne fått svar av dig? Jag måste nu få säga att också mina känslor är viktiga - och silent treatment är en form av misshandel om gör väldigt ont! Jag tycker vi ska ha en mer vuxen relation. I ett bra förhållande ska man ju kunna hantera även konflikter på ett konstruktivt sätt menar jag. Jag har iaf sträckt ut handen till dialog - bollen är på din sida av banan nu! PS. alternativ tolkning är att detta är ditt sätt att göra slut, att ghosta mig? Men jag vill inte tro på att du skulle vara så pubertal i ditt beteende. Så, hör av dig när du är redo för en mogen dialog!"
Om han då väljer att itne höra av sig, har du svart på vitt att han är omogen...