• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-01-12 10:32:22 följande:
    Gulkroppshormon är ett annat namn för progesteron som du behöver vissa nivåer för att behålla en graviditet😊 tex cyclogest, som jag ska börja med nästa gång jag blir gravid. 
    Okej, tack. Då borde det inte vara en nackdel iaf om de skulle rekommendera det 😊
  • Anonym (Ardna)

Hej hoppar in här! Vet inte om jag får någon bim i februari eller inte men försöker hitta ägglossning! Har inte fått tillbaka mensen efter första barnet, men tycker ständigt jag har symtom på ägglossning 😂 Hoppas på många plus i väntan på att antingen lyckas tracka ägglossning eller få en mens som start ????🍀

Vi önskar bli gravida med andra och sista barnet under 2025. Följer vilopuls och har en apple watch som tar tempen (kanske inte helt tillförlitligt med uppvak om nätterna) och testar lh var och varannan dag ????
    Fyller 33 under året och första barnet tog tid och blev till cykeln innan ivf. Vi är medvetna om att det kan ta minst lika lång tid med ett andra barn (om det ens blir), varför vi vill ingång så snart det är möjligt. 

• Anonym (Lyrka)

Hoppar in här från januari-tråden. Fick ett MA som upptäcktes i v. 12 (8+6), gjorde en medicinsk abort i mitten av december på sjukhus och skrapades samma dag pga kraftiga blödningar. Fick vad jag antar är mensen för några dagar sedan, har varit väldigt sparsamt men det kör väl igång ordentligt om någon dag eller så. Vi bestämde oss för att försöka direkt så känner mig ledsen, irriterad, besviken, frustrerad (ja och alla andra känslor) att det inte tog sig, även fast jag förstår att kroppen kanske måste återhämta sig osv. Hoppet är ju det sista som lämnar en så har hoppats på nidblödning, ?kanske bara en liten blödning? och tusen andra tankar men måste inse att det inte gick vägen denna månaden. Men försöker tänka att det är positivt att mensen verkar regelbunden i alla fall. 

Håller tummarna för oss alla att det ska gå vägen i februari. Heja heja och kämpa på! 

• Anonym (Syskonet1)

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1

• Malines

Hej på er! 

Jag fick också äran att hoppa in här när mensen glatt kom och hälsade på idag. Har nog ÄL om drygt två veckor. Vi är inne på ett halvår med försök till första barnet nu, mannen 34 i år och jag 30. Har inte lyckats få ett enda plus så just nu skulle man till och med vara glad för en kemisk graviditet så att man vet att det är möjligt, även om det känns så fel att säga och många av er som har försökt så mycket längre och fått gå igenom så tuffa saker ❤️ Har både mormor och mamma som har fått skrapas och haft rejäla blödningar hela liven, min mormor tog det 5år för att bli gravid. Hoppas verkligen att det inte tar så lång tid, för vet inte hur man mentalt skulle klara av det? 

Men iallafall har jag kört rosenrot senaste två cyklerna och inte märkt så stor skillnad, så tänker det inte finns något negativt utan fortsätter med det. Försöker få i mig Q10, D vitamin, magnesium och omega-3 när jag kommer ihåg 😅
    Vad innebär D-vitamin kur som ni skrev om? 

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines

• Väntarpå4an
    Malines skrev 2025-01-13 19:28:51 följande:

Hej på er! 

Jag fick också äran att hoppa in här när mensen glatt kom och hälsade på idag. Har nog ÄL om drygt två veckor. Vi är inne på ett halvår med försök till första barnet nu, mannen 34 i år och jag 30. Har inte lyckats få ett enda plus så just nu skulle man till och med vara glad för en kemisk graviditet så att man vet att det är möjligt, även om det känns så fel att säga och många av er som har försökt så mycket längre och fått gå igenom så tuffa saker ❤️ Har både mormor och mamma som har fått skrapas och haft rejäla blödningar hela liven, min mormor tog det 5år för att bli gravid. Hoppas verkligen att det inte tar så lång tid, för vet inte hur man mentalt skulle klara av det? 

Men iallafall har jag kört rosenrot senaste två cyklerna och inte märkt så stor skillnad, så tänker det inte finns något negativt utan fortsätter med det. Försöker få i mig Q10, D vitamin, magnesium och omega-3 när jag kommer ihåg 😅

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines

Det som man brukar prata är om att d-vitamin boosta. Alltså dagarna precis innan och framtill ägglossning ökar upp antalet d-vitamin, överdoserar. Sen när äl skett slutar och fortsätter med vanlig dosering.

Jag gjorde det en cykel och blev gravid. Kan vart slumpen men blev det iaf 😊 det slutade dock i mf
  • Anonym (Ardna)
    Malines skrev 2025-01-13 19:28:51 följande:

Hej på er! 

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines

Du ska se att det kommer snart 🥰 när din mormor försökte bli gravid hade de kanske inte finansierad ivf. Vi har trots allt bra hjälp i Sverige ned första barnet om det inte skulle gå på egen hand ☺️🥰
    Läst att snittet är omkring sju månader och helt normalt med ett år ☺️ 
    Vår första tog tid trots att allt var som det skulle enligt utredning, men sen gick det 🙏
  • Anonym (Längtar)

Försökt i sju månader nu och känns som jag tappat så mycket gnista. Tänker på att bli gravid.... Hela tiden? 

Jag har en regelbunden cykel på 25 dagar. Är orolig för att den är för kort. Är orolig för att jag är lätt överviktig. Är orolig för att jag har spottings två dagar innan mens och min lutealfas är bara 12 dagar. 

Har också kraftig pms vilket jag lärt mig i andra trådar inte är bra. Är det någon som vet om man kan prova mes receptfritt progesteron själv? 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-01-13 21:52:45 följande:

Försökt i sju månader nu och känns som jag tappat så mycket gnista. Tänker på att bli gravid.... Hela tiden? 

Jag har en regelbunden cykel på 25 dagar. Är orolig för att den är för kort. Är orolig för att jag är lätt överviktig. Är orolig för att jag har spottings två dagar innan mens och min lutealfas är bara 12 dagar. 

Har också kraftig pms vilket jag lärt mig i andra trådar inte är bra. Är det någon som vet om man kan prova mes receptfritt progesteron själv? 

Hoppas det snart händer 🙏 Det kan vara värt att se om du kan få komma till gynekolog för koll. 12 dagar lutealfas är helt okej längd för att bli gravid, det finns ändå gott om tid för ett ägg att fästa ☺️ Skulle inte ta progesteron på egen hand, det kan också ställa till det och om ni ändå skulle behöva utredning eller ivf längre fram vara missvisande vid provtagningar. 
  • Anonym (Mojjan)

Hallå tjejer!

Hoppar in från januari-tråden. Mensen kom idag på BIM, så det är bara till att börja om igen!
    Jag är inte förvånad och det kommer nog ta tid.
    Jag T28 och min partner K28 har ett gemensamt barn som tog 7år att tillverka. Inte för att vi planerade barn i detalj under årens gång men vi var ändå väldigt aktiva oskyddat och gemensamma barn ville vi ha förr eller senare.
    Jag har 3 barn sedan innan (oplanerade) så det har inte varit några bekymmer för min del förr iaf. Och ja egentligen borde vi kanske kolla upp det, 7år är en väldigt lång tid och den tiden har inte jag just nu, haha 
    Vi vill gärna ha ett syskon till minstingen där åldersskillnaden inte är så stor. (behöver bara lätta på hjärtat lite)

Men jag tänkte fråga er som tempar er, vilka appar kör ni med? Jag har aldrig kört med tempning, men tänkte att det kunde vara en spännande grej att testa :)

Uppdaterar listan med

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines