Malines skrev 2025-01-13 19:28:51 följande:
Hej på er!
Jag fick också äran att hoppa in här när mensen glatt kom och hälsade på idag. Har nog ÄL om drygt två veckor. Vi är inne på ett halvår med försök till första barnet nu, mannen 34 i år och jag 30. Har inte lyckats få ett enda plus så just nu skulle man till och med vara glad för en kemisk graviditet så att man vet att det är möjligt, även om det känns så fel att säga och många av er som har försökt så mycket längre och fått gå igenom så tuffa saker ❤️ Har både mormor och mamma som har fått skrapas och haft rejäla blödningar hela liven, min mormor tog det 5år för att bli gravid. Hoppas verkligen att det inte tar så lång tid, för vet inte hur man mentalt skulle klara av det?
Men iallafall har jag kört rosenrot senaste två cyklerna och inte märkt så stor skillnad, så tänker det inte finns något negativt utan fortsätter med det. Försöker få i mig Q10, D vitamin, magnesium och omega-3 när jag kommer ihåg 😅
Vad innebär D-vitamin kur som ni skrev om?
2/2 Vias
5/2 Önskan97
7/2 - väntarpå4an
7/2 - Palettbladet25
8/2 - MissSE
8/2 - Dalkullan1988
12/2 - Zozoi
14/2 - Hoppaspånr3
23/2 - Syskonet1
26/2 - Malines
Du ska se att det kommer snart 🥰 när din mormor försökte bli gravid hade de kanske inte finansierad ivf. Vi har trots allt bra hjälp i Sverige ned första barnet om det inte skulle gå på egen hand ☺️🥰
Läst att snittet är omkring sju månader och helt normalt med ett år ☺️
Vår första tog tid trots att allt var som det skulle enligt utredning, men sen gick det 🙏