• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-22 21:26:38 följande:
    Håller tummarna! Tredje gången gillt borde ju lyckas tycker man! Hur har du gjort de andra försöken, har du testat tidigare då eller inte?

Det är vårt första Ivf-försök, ja ☺️ Vi har dock en dotter född 2020 sen innan, hon kom naturligt men nu har vi försökt för syskon i två års tid. Har haft tre utomkveds och en äggledare bortopererad, och nu när jag blir äldre och tiden tickar, beslöt vi oss för IVF.
    Tack och detsamma :D Jag kollade i kalendern nu vad jag skrivit och verkar som jag fått mens/mensliknande redan inom en vecka efter återföring och då till slut testat lite tidigare och sen även på test dagen.. Den första återföringen i Oktober då fick jag dock + på stickan runt test dagen trots blödning, så antar det var en sk kemisk graviditet kanske..

okej! Fint att ni har ett barn sen innan :) men det låter ju som du haft det väldigt kämpigt!! Hoppas Ivf kan göra trixet för oss båda!! vi har försökt i tre år men hände ju inget.. han har barn sen innan, men vi träffades sent och nu verkar vi ha det svårare helt enkelt.. 
  • Hejåhoj
    BaeA skrev 2025-04-22 21:41:44 följande:

Jag hade återföring idag av ett 6 dagars embryo med TD 7/5. Det är vårt sista embryo. 6 återföringen med totalt 7 embryon. 

Håller tummarna för dig !!!!
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-22 22:18:51 följande:
    Tack och detsamma :D Jag kollade i kalendern nu vad jag skrivit och verkar som jag fått mens/mensliknande redan inom en vecka efter återföring och då till slut testat lite tidigare och sen även på test dagen.. Den första återföringen i Oktober då fick jag dock + på stickan runt test dagen trots blödning, så antar det var en sk kemisk graviditet kanske..

okej! Fint att ni har ett barn sen innan :) men det låter ju som du haft det väldigt kämpigt!! Hoppas Ivf kan göra trixet för oss båda!! vi har försökt i tre år men hände ju inget.. han har barn sen innan, men vi träffades sent och nu verkar vi ha det svårare helt enkelt.. 
    Ja, åldern har nog spelat in här med! Vi är nu 36 och 39 år gamla. Hur gamla är ni? ☺️ 

Alltså denna väntan. Påminner om vanlig väntan efter ÄL när man haft sex och försökt pricka rätt tid osv, men nu VET man ju att det ligger ett litet befruktat ägg därinne och flyter omkring, det är ändå nåt annat känns der som! 
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-23 06:03:09 följande:
    Ja, åldern har nog spelat in här med! Vi är nu 36 och 39 år gamla. Hur gamla är ni? ☺️ 

Alltså denna väntan. Påminner om vanlig väntan efter ÄL när man haft sex och försökt pricka rätt tid osv, men nu VET man ju att det ligger ett litet befruktat ägg därinne och flyter omkring, det är ändå nåt annat känns der som! 
    36 och 43🙏🏼

hahah ja det är hemskt samtidigt som fantastisk.. å inatt har jag vaknat och vart jätte varm sen sjukt torr i munnen så fått druckit en gång i timman typ å sen sprungit upp och kissat! Måste ju va den där cyclogesten? 
  • Doris2024

Tar ni alla något extra efter insättning? 
    Är det någon som bara kör på naturlig cykel och den egna kroppen? 
    Vi har återföring i eftermiddag, andra försöket och bara kört på min egen kropps funktion trots min ålder. Läkaren sa att allt ser ju bra ut och vi har ju problemet hos min sambo, därav ivf. 

• Hejåhoj
    Doris2024 skrev 2025-04-23 08:48:08 följande:

Vi har återföring i eftermiddag, andra försöket och bara kört på min egen kropps funktion trots min ålder. Läkaren sa att allt ser ju bra ut och vi har ju problemet hos min sambo, därav ivf. 

Hej:)
    förra återföringen försökte jag i naturlig cykel men hittade aldrig ägglossningen , så fick äta Letrozol i 5dagar sen hittade jag ÄL och fick ta ovitrelle-sprutan då på kvällen. Men de sa att progesteron å slemhinna såg bra ut så fick inget extra efter återföringen.. men fick min mens som gången innan bara inom en vecka typ! 
  • Hejåhoj

Ska lägga till att jag blev rätt sjuk av Letrozol, på 5e och sista dagen/tabletten så tappa jag smak, fick ont i huvudet och kroppen, mådde illa så blev hemma sjuk kommande veckan för orkade knappf lyfta ett finger. Efter det blev jag också som allergisk , ständig snuva och nästäppa och nysningar , kliar även i främst vänstra ögat å ibland i hela ansiktet.. har vart såhär i snart tre månader då. Men ingen på Livio tror det har med tabletterna att göra men jag kan verkligen inte komma på nå annat.. nån annan som har erfarenhet av Letrozol?

• BaeA

jag gjorde återföring i naturlig cykel med tar immundämpande, och då är det intralipid, trombyl, prolutex (intravenöst progesteron), cyclogest och prednisolon. sen ska jag även ta regelbundna blodprov. 
  • EJT

Jag kör en färsk återföring nu så det är därför jag haft hormoner! Vet ej hur det skulle planeras vid ev frysåterföring. 
  • Elon95
    VSGJ2025 skrev 2025-04-10 10:13:51 följande:
    Spännande!! Lycka till 😍 samma för mig. Jag hoppas att få komma in på UL nästa vecka för att se status på slemhinnan och bestämma datum för när vi ska sätta igång med stimuleringen av slemhinnan för första FET. Men i och med påsken finns väl tyvärr risk för att det dröjer till efter påsk och att återföringen dröjer någon månad till? I dag är det exakt en månad sedan äggplock, all denna väntan alltså. man blir ju galen haha 
    Tack detsamma! 😍 hur gick det för dig sen fick du komma in på UL innan påsk? Ja väntan är som sagt eländigt haha. Lite jobbigt att inte veta datum ännu på när insättning ska ske tycker jag 😅 men det kommer, ska göra äl tester inför det så småningom.  
Svar på tråden IVF 2025