• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Anonym (Miss)

Någon som vet hur det funkar om man blir gravid precis innan man börjar med sprutorna och sedan får missfall ? Måste man vänta ett helt år igen?

• EJT
    Josefine1987 skrev 2025-04-27 20:47:23 följande:
    Åh 15 ägg och så blir den en blastocyst, det måste vara tufft. Ta hand om dig och tack för ditt svar! <3
    Ja, fy, det är verkligen berg- och dalbana med IVF. Jag kände mig ganska hoppfull innan uppstart men när första resultatet blev sådär är jag inte alls lika säker på att det blir nåt syskon här...  Och plötsligt känns 3-paketet vi köpte inte alls så dumt, och som att det också snabbt blir förbrukat om vi inte kan få till några frysförsök... 
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-27 20:41:15 följande:
    Jo, det kan säkert vara olika, men jag känner i hela min kropp att jag inte är gravid 😔 Inget ägg som har fäst sig, det är jag rejält säker på. Jag är så känslig för hormoner så alla 5 ggr jag har varit gravid nu (en abort, en dotter, tre utomkveds) så har jag haft vissa specifika symtom. 

Glömde nästan bort kvällens proggis då jag gett upp litegrann. Men jag tog den såklart och kommer fortsätta ta, men ställer mig in på ett nytt äggplock. Känns så ovisst nu bara när vi fick så dåligt utfall av blastocyster...

Jaha fasiken så jäkla tråkigt 😔😔 Ja såklart då känner man sin kropp väldigt bra!! Men så ledsen för din skull, besvikelsen är så stor!! 

har din klinik sommarstängt?

• Hejåhoj
    Josefine1987 skrev 2025-04-27 20:46:13 följande:

Tack snälla för dina stöttande ord och ditt svar <3

Låter betryggande att dom anpassat din behandlingen efter tiden. Vad skönt också att vara på en klinik närmare er. 

Håller tummarna för dig framöver, fint att veta att du har några i frysen som finns där.

Ja, det räcker ju med ett litet lyckligt embryo. Jag tror jag bara blev så ledsen när det svängde från så positivt och självklart på fredagen och sen sämre besked på lördagen. Fast än jag är fullt medveten om att hela den här resan är en resa mellan hopp och förtvivlan för de allra flesta, så kunde jag inte kontrollera mina känslor.

Vilken otroligt fin tråd ni har här. Så värdefullt för många!

Vill bara försöka hjälpa <3 

Ja absolut, är så himla tacksam och sen får vi se hur det går helt enkelt!

Jag kan förstå det! Och det är så sjukt mycket att ta in särskilt i början, men det kommer ge sig ska du se för varje delmoment ni gör! jag själv visste ingenting om nånting å min kära andra hälft har noll koll på allt, det han vet om det här är det jag har berättat😆 Men jag älskar Familjeliv, känns som att det blivit en liten livlina där så mångas liv och olika slags  kamp möts och man vågar öppna sig och dela kunskap, funderingar och stöttningar. Jag kan sitta och läsa olika trådar i timmar nu under ruvningarna men det är inte förns denna ruvning som jag bestämde mig för att skapa ett konto och börja skriva😅 

Jag hoppas ni får till det med jobb och resa att göra återföringen på måndag! Vet hur sjukt svårt det kan vara!!! jag har åkt själv de flesta av gångerna förutom vid äggplock såklart.. Det har varit så svårt för oss att få ihop det annars tyvärr :/ men har gått det också! 

• Hejåhoj
    Anonym (Miss) skrev 2025-04-27 20:47:47 följande:

Någon som vet hur det funkar om man blir gravid precis innan man börjar med sprutorna och sedan får missfall ? Måste man vänta ett helt år igen?

Hej, Det låter ju konstigt att man måste vänta ett år? Är det inte bara vänta tills kroppen är redo igen? 
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-04-27 21:49:19 följande:

Jaha fasiken så jäkla tråkigt 😔😔 Ja såklart då känner man sin kropp väldigt bra!! Men så ledsen för din skull, besvikelsen är så stor!! 

har din klinik sommarstängt?

Ja, det har dom. Men om jag tänkt rätt så kommer jag hinna med ett försök till innan sommaren. Jag ringde nämligen och frågade förra veckan om man kan köra en ny stimulering direkt utan en riktigt mens emellan, och enl barnmorskan jag pratade med var det inga problem.  

Hur är det med din klinik? 
  • EJT

Nu är det såklart supertidigt, RD6, men som jag trott helt negativt. Kommer såklart testa på testdag också. 

• Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-28 05:58:50 följande:
    Ja, det har dom. Men om jag tänkt rätt så kommer jag hinna med ett försök till innan sommaren. Jag ringde nämligen och frågade förra veckan om man kan köra en ny stimulering direkt utan en riktigt mens emellan, och enl barnmorskan jag pratade med var det inga problem.  

Hur är det med din klinik? 

okej men skönt det då iaf!!
    Försökte hitta nå om stängning nu men såg bara förra året å då hade de stängt 8juli-5aug. så om detta skiter sig kanske jag hinner också om det inte blir nå mens krångel/ägglossningskrångel.. 

• Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-28 06:21:12 följande:

Nu är det såklart supertidigt, RD6, men som jag trott helt negativt. Kommer såklart testa på testdag också. 

😔😔 
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-28 06:21:12 följande:

Nu kunde inte jag heller låta bli å testa, RD7, tog CL ultra tidigt och inte ens ett spökstreck..
Svar på tråden IVF 2025