Hejåhoj skrev 2025-04-23 20:47:56 följande:
nä vet inte jag heller, detta är inget jag tänkte på när jag fick cyklogest i oktober. minns att magen va svullen, va trött vilket jag också är nu, mådde lite illa och spända bröst å sjuk huvudvärk efter några dar!! Ja det borde va tidigt men om det blivit nå med en 5dagars så borde min ha fäst senast i förmiddags om det nu är så pass precis😅 har känts annorlunda i magen idag, å spänt lite neråt äggstockarna.. hur mår du? ☺️
Vad spännande! När jag frågade chatGPT verkade det som att blastocysten liksom fäster över dlera dagar, men att den börjar infästningen väldigt tätt inpå insättningen? Dvs typ resan dag 2 ofta? Har du fått samma information? Jag går heöa riden runt och tänker på hur lilla blaston i magen mår och har det, haha 🙈
Jag mår bra och har inga andra symtom än lätt mensvärk. Men det hade jag redan lite känningar av på morgonen innan återföringen, vilket sen triggades mer edter årerföringen (är ganska känslig och får lätt lite mensvärkkänsla av gynundersökningar). Jag hade dock ett dygn fritt från mensvärk sen, men igår kväll började jag få lite lätt värk igen så jag vill hoppas att set kanske kan vara blaston som börjar fästa så smått mot slemhinnan - men det är nog mest önsketänkande...
En annan tanke jag har är att mensvärken (edtersom den kom innan årerföringen eg) inte är ett gott tecken utan att kroppen lite för tidigt förberedde sig för mens och att slemhinnan inte utvecklats som den ska osv. Ja, många tsnkar som du hör...