• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-25 11:22:09 följande:
    Åååh! Stort grattis 😍🥰
    Gud vad roligt, vad glad jag blir 😊
    Tack snälla 💖 
    Jag hoppas att denna lilla prick är stark och vill stanna hos oss 🥰
  • Ourbabyjourney

Hej allesammans, 

Jag har följt denna tråd från och till sedan början av året men inte kommenterat förrän nu.

Jag har en fråga gällande progesteronet (vaggisarna), i mitt fall har jag fått ta cyclogest 2 gånger om dagen från dag 3 efter äggplock. På min klinik, ska man ta vaggisarna fram till VUL, vilket är ca 3 veckor efter man plussat, så man slutar i ca vecka 7-8. 

Har ju läst att det är så olika från klinik till klinik och undrar ifall det är någon som har slutat med vaggisarna innan vecka 12 och i vilken vecka isåfall samt att det fortsatt gått bra/lyckad graviditet? 

Tack på förhand för svar! 

Grattis till er som plussat och heja er som fortsätter att kämpa på och/eller håller på att ruvar 🥰.

• Doris2024
    Ourbabyjourney skrev 2025-06-25 21:04:10 följande:

Hej allesammans, 

Jag har följt denna tråd från och till sedan början av året men inte kommenterat förrän nu.

Jag har en fråga gällande progesteronet (vaggisarna), i mitt fall har jag fått ta cyclogest 2 gånger om dagen från dag 3 efter äggplock. På min klinik, ska man ta vaggisarna fram till VUL, vilket är ca 3 veckor efter man plussat, så man slutar i ca vecka 7-8. 

Har ju läst att det är så olika från klinik till klinik och undrar ifall det är någon som har slutat med vaggisarna innan vecka 12 och i vilken vecka isåfall samt att det fortsatt gått bra/lyckad graviditet? 

Tack på förhand för svar! 

Grattis till er som plussat och heja er som fortsätter att kämpa på och/eller håller på att ruvar 🥰.

Jag fick ta vaggisar på vårt tredje försök och började samma dag som jag fick träffa på äl. Tog två om dagen fram tills plus sen inget mer. 
    Nu idag var jag på ul och såg en liten på 7+3. Jag har inga extra tabletter eller annat. 
  • Ourbabyjourney
    Doris2024 skrev 2025-06-25 22:22:10 följande:
    Jag fick ta vaggisar på vårt tredje försök och började samma dag som jag fick träffa på äl. Tog två om dagen fram tills plus sen inget mer. 
    Nu idag var jag på ul och såg en liten på 7+3. Jag har inga extra tabletter eller annat. 

Tusen tack för svar 🙏🏽 och grattis till graviditeten! 

• Solrosen96

Hej jag vet inte om ja ska fortsätta skriva här nu eller om de är okej för er men vill bara berätta att jag var på ultraljud idag vecka 9+4 och allt såg jättebra ut. Den lilla sprattlade omkring där inne och man såg armar och ben😊 Bebisen hade växt på bra och dom trodde på BF 2 dagar tidigare än jag har nu. Är superglad nu och så lugn 🥰💕

hoppas allt är bra med er! 💕

• Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-26 12:01:26 följande:

Hej jag vet inte om ja ska fortsätta skriva här nu eller om de är okej för er men vill bara berätta att jag var på ultraljud idag vecka 9+4 och allt såg jättebra ut. Den lilla sprattlade omkring där inne och man såg armar och ben😊 Bebisen hade växt på bra och dom trodde på BF 2 dagar tidigare än jag har nu. Är superglad nu och så lugn 🥰💕

Såååå roligt att höra att allt går och ser bra ut för er 🥰💖
  • MrsHoppas
    Solrosen96 skrev 2025-06-26 12:01:26 följande:

Vad roligt att se, stort grattis 😍 jag har också bokat ett ultraljud vecka 9+4 så hoppas jag också ser liknande!
  • Wimbi

Hej alla fina!
    Tog en liten paus härifrån efter vårt misslyckade ET.
    Var verkligen superledsen och kraften gick ur mig..

Men nu.. 7 positiva graviditetstest kan väl inte ljuga?
    Har egentligen testdag den 8/7 men testade redan positivt kvällen den 1/7. Ostimulerat FET denna gång.
    Vågar knappt tro det?

• Jassan123
    Wimbi skrev 2025-07-06 18:03:18 följande:

Hej alla fina!

Har egentligen testdag den 8/7 men testade redan positivt kvällen den 1/7. Ostimulerat FET denna gång.
    Vågar knappt tro det?

Du kan absolut tro på 7 positiva test ! Stort grattis och önskar dig all lycka till 🥰🌸
  • Hejåhoj
    Wimbi skrev 2025-07-06 18:03:18 följande:

Hej alla fina!

Vågar knappt tro det?

Åh va roligt! Grattis 😍😄 vilken ruvardag testade du positivt? Jag ska göra en FET med mitt sista 5-dagars idag. Det är min femte eller sjätte återföring
Svar på tråden IVF 2025