Anonym (Rätt sjukt) skrev 2025-02-17 14:41:13 följande:
Nu förstår jag inte dina svar och påståenden i samband med att du citerar mitt inlägg?

Så kan det förstås vara
 Du säger "Så kan det förstås vara", menar du då att det skulle råda något som helst tvivel om majoriteten av människorna på plats verkligen var invandrare eller svenskar? Om där fanns fler kvinnor än män på platsen? 

Har du vetskap så du kan avgöra hur t ex kvinnor respektive män lyckades fly eller skydda sig vid tillfället? Hur reagerade invandrare respektive svenskar i situationen? Kan människors sätt att reagera, hur vissa på ett bättre och snabbare sätt lyckades uppfatta faran och lyckades fly eller skydda sig, bedömer du det möjligt att sådana faktorer i hög utsträckning kan påverka utfallet gällande vilka som blir träffade eller inte träffade?

Men det har också framkommit att han var rädd för att bli utan inkomst då han fick avslag på aktivitetsstödet från FK då han var inskriven på Risbergskas komvux med stor frånvaro samt att han blev av med det ekonomiska stödet från soc.
 Jag har väl inte skrivit något om detta?
 Men om du vill framhålla att skytten vid tillfället kände oro och rädsla, eller på annat sätt också hade fokus på något annat än att sikta och skjuta, så kan jag lova dig att det då är ännu svårare, ännu mer orimligt, för en skytt att klara av att träffa målen och ännu svårare att i det ögonblicket med precision klara att välja ut vissa av målen och som försökt påstås "skona" vissa mål.

Man kan spekulera hur mycket som helst,men de som antagligen vet bäst är nog ändå polisen.
 På vad sätt menar du att något i det jag skriver skulle vara att jag spekulerar? 
 Jag har bara försökt förklara så att okunniga och de som saknar erfarenhet ska ha en möjlighet förstå hur det i verkligheten förhåller sig.

Det är nog extremt få i tråden, sannolikt inte någon enda, som har erfarenhet av att skjuta med dessa typer av vapen och lyckas med urskiljning och precision träffa rörliga mål och skona vissa mål när samtliga mål rör sig på ett oförutsett och panikartat sätt.
 Jag tror t ex inte att du Molly har någon liknande erfarenhet?
 Om någon enda i tråden har verklig kompetens och erfarenhet gällande det jag beskriver, från någon liknande situation, så är jag övertygad att den medlemmen kan verifiera det jag skriver. Det är inga spekulationer.
Eftersom du besvarade mitt inlägg med att många va de skjutna var invandrare så trodde jag att du spekulerade.
Om så inte var fallet så ber jag om ursäkt.
Nej,jag har själv ingen erfarenhet av skjutvapen. Men har två personer i min närhet som har det då båda jagar.
Att det går att träffa djur och människor i rörelse går det ju inte att säga emot.
Däremot så kan jag inte svara på om han har valt ut vissa och skonat andra,som det har sagts.
Det som vi vet är ju att man hittade ett antal tomma magasin och tomhylsor vilket ju talar för att han kan ha skjutit urskillningslöst omkring sig.
Men vi får kanske veta mer när utredningen är klar.