• Anonym (Angel)

Bör vara brottsligt att vara otrogen

Det är brottsligt för någon att ta sig in i juveler butiken och sno den största ädelstenen. I det här läget så är det ju faktiskt ingen som har blivit skadad utan endast materiella saker som finns försäkringar på. Men det är fängelsestraff på det. 

Men om en människa beter sig narcissistiskt så påverkar det minst 1 om inte flera i sin närhet. Ja, man kan försöka skylla på att personen lider av en sjukdom. Men då undrar jag varför de ens får gå lösa i samhället för? 

En narcissist kan råka fälla någon så att den tar sitt liv. Dennes liv slås i spillror och den kanske redan är i utsatt läge som ex att den är ensam utöver sin partner. Men när partnern då utöver sin narcissism och är otrogen så har den automatiskt erkänt att den totalt fullkomligt struntar i sin partners mående, sociala situation samt utsatthet. Och på det så försöker man rättfärdiga otroheten genom att skuldbelägga den andre eller så har man tappat det totalt och anser att den förtjänar det. Vilket visar på en ren och skär illvilja och ett uppvisande om att man faktiskt inte känner någon som helst ånger inför att ha rubbat någon annan individs existentiella tillvaro.

Det saknar en respekthets barriär här. Och efter vad man faktiskt läse om hur folk behandlar sina partners och försvarar sitt avgrundsdjupa svek genom att ytterligare spä på med förtal och skitsnack och kanske t om lögner om personen borde helt klart vara straffbart då det faktiskt skadar minst en annan psykiskt. 

Och har man t om njutit av att medvetet såra sin partner så borde det vara livstids fängelse då lösningen är så enkel, genom att faktiskt göra slut.

Ja, klart personen kan bli påverkad av det med. Men ingen ska behöva tvingas till att vara i en tillvaro som den inte trivs i. Men det berättigar samtidigt inte någonstans att otrohet skulle vara "oskyldigt" samt accepterat.

Saker går alltid att ersätta, men en människa går inte att göra det.

Och tror du på allvar att du har bestämmande rätt enbart för att du tror dig känna personen så har man fel. Bara för att ni inte är funktionella tillsammans så betyder det inte att din partner inte hade varit det med någon annan. 

Men klart narcissismen får en att känna sig likgiltig inför att såra sin partner i grunden medans partnern liksom du själv anser om dig själv, hade fungerat bättre ihop med någon annan.

Det är dags att kriminalisera otrohet!

• Svar på tråden Bör vara brottsligt att vara otrogen
  • Anonym (Boss)
    Anonym (Alltid trogen) skrev 2025-02-16 13:20:24 följande:
    Jag har inte sett någon statistik på otrohet i våldsamma relationer dock, men länka gärna om du har någon.
    Jag är bekant med en kvinna som inte klarade att lämna förrän hon kunde gå direkt till en ny man som kunde försvara henne från eftervåldet.

Jag tror inte hon var unik på något sätt.
  • Anonym (Boss)
    Börje P skrev 2025-02-17 17:57:53 följande:
    Precis, kunde inte ha sagt det bättre själv! Det handlar ju för fagerlund om simpla naturbehov i båda fallen. 
    Men jag tror förstås att vi alla kan vara överens om att njutningen av en rejäl tarmtömning i regel varar längre än en orgasm.
    En riktigt väl uppbyggd orgasm känner kroppen av som ett kemiskt rus och efterföljande lugn och tillfredsställelse i flera timmar.

Synd om du aldrig fått uppleva det.

Tarmtömningar i timmar är däremot sällan uppskattat vad jag vet.
  • Börje P
    Anonym (Boss) skrev 2025-02-17 18:22:14 följande:
    En riktigt väl uppbyggd orgasm känner kroppen av som ett kemiskt rus och efterföljande lugn och tillfredsställelse i flera timmar.

Synd om du aldrig fått uppleva det.

Tarmtömningar i timmar är däremot sällan uppskattat vad jag vet.
    Äh, det handlar om fyra till fem sekunder och sedan är allt som vanligt igen. Och det är väl gott nog, tycker jag.
  • Xenia

Jag tror inte heller folk känner ömhet och kärlek inför sin toalett.Foten i munnen

• Börje P
    Xenia skrev 2025-02-17 18:33:35 följande:

Jag tror inte heller folk känner ömhet och kärlek inför sin toalett.Foten i munnen

Säg inte det, kära Xenia, säg inte det! Allt prat om "kärlek" och vad var det mer, "ömhet", får mig att tänka på ljudet av en spolande WC.
    Och för övrigt... Nej, här måste jag tyvärr avbryta! Fick plötsligt ett ärende till herrummet!
  • burleskburkläsk

Kan se trådstartaren starta ännu en tråd:

"Skitnödiga borde arkebuseras med ärtbössa"

• klyban
    Anonym (Boss) skrev 2025-02-17 18:19:50 följande:
    Jag är bekant med en kvinna som inte klarade att lämna förrän hon kunde gå direkt till en ny man som kunde försvara henne från eftervåldet.

Jag tror inte hon var unik på något sätt.

Det finns kärleksknarkare som inte klarar vara utan ruset, och därför deras relationer har svårigheter att gå förbi fasen där man är kär.

Sen med detta med sex och toaletter, ingen ser väl det som samma sak, men väl så är det behov ens kropp kräver man ska utföra.
    Och det jag lärt mig i livet är att alldeles för många sätter sex på en piedestal och har inte riktigt förmågan att ta kroppen till den nivå som krävs för riktigt skön sex.
    Och dessa försöker inbilla sig det är sin partners fel att de inte får orgasmer och rejäla sådana.(Sure det finns ett fåtal ursäkter att det är just partnerns fel, men vet inte riktigt vad man ska göra med dom i det stora sammanhanget.)

Men det jag lärt mig är desto mer jag triggar min hjärna, desto skönare blir sexet.(Här är jag rädd att det kommer en lång svans av svart och vitt, men skippa det, för det finns andra delar också, men betydligt mindre viktiga.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Välj ingen)
    Anonym (otrogenman) skrev 2025-02-20 11:39:16 följande:

låt oss knulla fritt med vem vi vill, vart vi vill
    när vi vill.

Det får vi ju redan? Bara låta bli att skaffa en partner och fortsätta knulla runt.
    Ingen tvingar dig att vara i ett förhållande eller?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • burleskburkläsk
    Anonym (otrogenman) skrev 2025-02-20 12:53:37 följande:
    nej menar bara att vi inte skall vara så rädda eller generade äver seex.
    på tok för länge har femenisterna fått bestämma över framför allt mäns sexualitet
    går ej att köpa en porrtidning i en vanlig kiosk 
    eller ens en herrtidning på macken
    Låt oss leva i ett mer sexualiserat samhälle
    där alla gör som dem vill
    Varför skall man kunna köpa porrtidningar i kiosk ?

Jag är själv man, sista porrtidningen jag köpte då var jag nog 17 år, jag trodde man växye förbi dem ?

På 70 talet har jag hört (då jag själv är född '78) att i kiosker som sålde tobak och godis köpa porrtidningar som varit förbjudna länge innehållande barn, djur, exkrementer och annat, de försvann för de sålde inte...jag förstår att äckliga gubbar i hela landet var utomsig och ledsna.

"Vanliga" porrtidningar kunde man köpa överallt  brukade gå till lokala kiosken och köpa cigg till morsan, då tog jag själv en läsk och en porrtidning...jag var då 14 (på den tiden är det spännande med alla hormoner).

De fanns bokstavligen överallt.

Sen porr går att hitta på sekunder med mobil/dator så kan vi flesta kolla det och idag är det ingen som frågar om ålder...bara fritt fram.

Sen minns jag på min lokala Ica så hade de mer porrtidningar än andra tidningar...för de sålde.

Jag hade en hel del tidningar och de var kul, vill jag så kan jag kolla på nätet, när jag vill, om jag vill.

Det finns mycket mer porr idag men i stället för att köpa en tidning som är skit förutom 5-10 foton kan du söka upp vad du vill och aldrig bli besviken.

Tidningarna har försvunnit för de säljer inte...för dem som tvunget vill ha så borde kända tidningar finnas att köpa på nätet.

Varför skall alla behöva se naket varje gång de skall till affären ?

Samma gäller allt annat, jag samlade på musik...så in åt skogen mängder med skivor i min stad fanns där fyra skivbutiker + åhlens och dey var en liten stad.

Sen kunde man tanka musik då köpte jag mindre och mindre...

Sen sålde jag skivor och slängde det jag tankat för då fixade jag Spotify.

De fyra butikerna + åhlens är bort (det finns skivaffärer på nätet för den som fortfarande känner sig riktigt mossig och go) + finns säkert skivaffärer i större städer men de säljer inte som förr oavsett.
  • Anonym (Q)
    Anonym (otrogenman) skrev 2025-02-20 11:39:16 följande:

är det inte både enklare o billigare
    att börja utbilda folk i tidig ålder
    att alla levande varelser har sin egen sexualitet
    och att många behöver fler partner.

låt oss lära oss att sex är normalt
    och att vi borde hjälpa vår partner att 
    bli sexuellt tillfredställd på alla sätt
    och att vi då behöver ha ett öppet sinne till sex
    och attvi aldrig äger en annan människa

låt oss knulla fritt med vem vi vill, vart vi vill
    när vi vill.

Det finns sällskap som gör sånt. Har du sett dokumentären Holy Fuck på SVT play?
Svar på tråden Bör vara brottsligt att vara otrogen