Fred i Ukraina
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
Jaha, så europas kritiska möte idag ska leda till .... ännu ett möte mot slutet av månaden....
Thursday?s summit is unlikely to produce immediate decisions on spending for Ukraine or its own defenses. Another EU summit where the real contours of decisions would be much clearer is set for March 20-21
apnews.com/article/eu-europe-defense-trump-ukraine-germany-france-e4362b1107c3b41c026147466dd582ce
Det är lätt för dig att säga och tycka att 'fred' är bättre än det ryska anfallskiget mot Ukraina.
Det är lätt för dig då det nte är du som ska våldtas, torteras, mördas och sen kastas i en massgrav under den fred du vill tvinga på Ukraina.
,
Förvisso är vladimir putin angriparen, och jag har ingen sympati för hans brott, men samtidigt är jag ändå för ett omedelbart stopp för striderna. Ett enda liv är värt mer än alla territorier, och en orättvis fred nu med frysta frontlinjer är bättre än att ETT ENDA LIV TILL GÅR ÅT.
De allra flesta av dem som inte vill ha en snabb fred utan önskar att Ukraina först skall ha framgångar militärt skulle aldrig själva offra sig, åka till Ukraina och tjänstgöra vid fronten och själva dö.
Det är lätt att uttala sig när det inte gäller en själv.
För egen del ansökte jag bla pga min tro (är aktiv i bland annat Svenska Kyrkan) om vapenfritt, fick det godkänt av pliktverket, och fick placering i civilförsvaret (som kan rädda liv i krig och det gör jag gärna).
Det är lätt för dig att säga och tycka att 'fred' är bättre än det ryska anfallskiget mot Ukraina.
Det är lätt för dig då det nte är du som ska våldtas, torteras, mördas och sen kastas i en massgrav under den fred du vill tvinga på Ukraina.
,
Trump: ?What, if anything? What if the bomb drops on your head right now? OK, what if they broke it?
Är Trump's mål att ge Ukraina till Ryssland , tvinga fram ett skenval och sedan utvinna ukrainska mineraler i en överenskommelse med Putin?
Hur går euorpas kritiska möte idag? Något konkret?