Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Mentat skrev 2025-03-14 07:59:39 följande:
    Jag efterlyste konsekvens: Antingen bojkottar man bägge eller ingen. Det framgick enligt mig mycket tydligt av inlägg #20.
    Du har en poäng. Samtidigt så är USA en nära allierad. Kina däremot har vi väl aldrig litat på. Och då kan jag tycka att det kan vara meningsfullt att just boykottera USA, också för att visa de hur snabbt det har blivit en så stor försämring i relationen. Dessutom - rent praktiskt - om vi skulle boykottera båda, så skulle vi ha problem, eftersom vi köper så mycket därifrån.

Jag skulle gärna boykottera USA, men då är frågan vad som är meningsfullt att boykottera utan att man behöver ändra hela sitt liv. Jobbigt att man alltid hamnar hos Marabou-choklad, som verkar ha samband med både Ryssland och USA. Och jag hävdar att jag behöver min choklad :) . Hellre boykotterar jag andra varor. Men lite så är det ju - det är knappt möjligt att boykottera allt amerikanskt. Enklast är kanske att undvika amerikansk fastfood och välja alternativ. Och annat. Men allt klarar man förstås inte. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-14 22:20:38 följande:
    😂 Ja du...det är svårt att inte sätta rätt ord på det du skriver. Så, om man kritiserar USA måste man samtidigt kritisera även Kina, annars är man kommunist? 😂
    Ingen här har påstått just detta.
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2025-03-15 13:51:20 följande:

Cuba Cola är det bästa alternativet istället för Coca Cola. Den är bättre och billigare med eller utan bojkott.

Lidls cola zero är också helt okej. 
  • AndreaBD
    Anonym (Mini) skrev 2025-03-15 16:26:45 följande:
    Samma. Är svag för cola zero dock, det svider lite :)

Sen, har en del sportutrustning som är amerikansk, skulle inte köpa det idag men det jag har kommer att räcka länge. Det svåraste är teknologibiten. Jag använder t ex instagram och har mastercard. 
    Har du provat Lidls cola zero? Visserligen, deras cola light var ännu bättre, men den finns inte längre. Nu finns bara zero och "näst". 
  • AndreaBD
    Tecum skrev 2025-03-16 18:46:27 följande:
    Men om du är ärlig så ser du att de som stödjer Trump försvarar allt han gör eller säger. Ingen vill diskutera eller erkänna att har tar dåliga beslut. Då får de också tåla att bli kallade både det ena och andra
    Mycket möjligt, men det finns ju inte en enda person HÄR som försvarar Trump. Just därför är det bara dumsnack. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 19:42:49 följande:
    Min värld är absolut inte svart vitt. Varför skulle jag stå för något som gagnar bara extremister och hotar världens fred och välmående? Det är mycket anmärkningsvärt att det finns svenskar som stödjer någon psykopat som är ett hot mot Sverige. 
    Du bevisar just själv att din värld ÄR svart-vitt. 
  • AndreaBD
    Tecum skrev 2025-03-17 22:05:11 följande:
    Det skulle nyansera bilden av dig, att du inte är den fanatiska Trumpsupportern du framställer dig som.
    Att han bor i USA nyanserar ju redan bilden.  Det är lätt för oss att prata, men de som bor där kanske inte vill måla upp en skräckscenario 24/7? De måste ju ändå stå ut med honom i fyra år. 
  • AndreaBD
    Tecum skrev 2025-03-18 17:32:35 följande:
    Jag tycker tvärtom, den (stackare) som bor i USA borde vara ännu mer kritisk till Trump som både ger landet dåligt rykte och håller på att köra ekonomin i botten med sina handelskrig. Plus att han inskränker yttrandefriheten och monterar ner federala myndigheter, vilket i slutändan drabbar de svagaste.

Vill man som amerikan inte ha en president som man är stolt över och som omvärlden respekterar? Nu har de en som världen ömsom fruktar och ömsom skrattar åt.
    Det kan man tycka och det är nog så jag skulle göra. Men, folk är olika.

Folk brukar förresten inte bry sig om ifall utlandet skrattar. Folk skrattade en hel del över Hitler också. Och tyskarna brydde sig inte alls. 
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2025-03-19 16:44:54 följande:
    Jag kan komma på mycket bra Trump gjort och gör, jag behöver inte gripa efter några halmstrån. Det var en specifik fråga till en specifik skribent, som verkar ha svårt att själv komma på något enda litet bra som Trump gjort/gör. Så jag gav ett dagsaktuellt färskt exempel på en liten sak jag i min enfald faktist trodde var något som vi alla kunde enas om är positivt. Men tydligen inte.

Trump kunde faktist låtit dem vara kvar i rymden tilsl NASA själva kan ta hem dem med sina egna resurser.

Vad någon annan - som om de blivit valda - skulle gjort eller inte, är totalt irrelevant i sammanhanget, och vill ni diskutera det varsågod, men det var inte del av frågan här som jag kommenterar.
    Och den argumentationen - att man skulle gilla Trump om man tycker att han har gjort NÅGOT positivt - är förstås fullständigt löjligt. Ingen människa gör väl bara dåliga saker! Även om någon inte skulle tänka efter alls, eller inte skulle anstränga sig alls, så skulle hen göra något bra någon gång, av ren slump. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-19 21:46:26 följande:
    Trådens tema är varför man gillar Trump? Trots att han hotar Sveriges säkerhet och ekonomi, finns det individer och grupper som lever i Sverige men gillar och stödjer Trump. 
    VILKA??? 

Du kan inte gång på gång skriva att folk gillar Trump när det inte står någonstans. 

Du som brukar skriva att andra "duckar" - du är den enda som gör detta. 
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA