Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-20 00:29:00 följande:
    Jo, det handlar om högerextrema israelvänner som i alla lägen prioriterar Israel. Så länge Trump skickar miljarder dollar till Israel och lovar att fördriva palestinier från Gaza så är han Israelvänners Gud och de skiter i Sverige.

Internationella medier, experter och opinionsbildare har varit mycket kritiska till Trumps beslut och politik, särskilt hans hantering av inrikes- och utrikespolitiska frågor. Kritiken har inkluderat hans närmande till odemokratiska regimer och hans hot om att ta kontroll över andra länders territorium. Trumps politik och uttalanden utgör flera potentiella hot mot Sverige, främst genom ekonomiska och säkerhetspolitiska konsekvenser. Men israelvänner avgudar honom. 
    Såna har vi inte här. Sluta svamla och fantisera.!
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 08:41:04 följande:
    Enligt ditt resonemang ska politiker aldrig avsättas oavsett deras politik. Tycker du samma om Hitler? Adolf Hitler borde ha avsätts på grund av hans brutala och brottsliga politik, som ledde till miljontals dödsfall och oerhörda lidanden under hans tid som Tysklands ledare.

Hitlers maktåtagande och hans politik var grundade i våld och repression. Hans regim var byggd på rasism och en totalitär kontroll över samhället. Låter det bekant? Nästan som Trump, eller hur?

Trum är en ledare vars handlingar och politik kräver att han avsätts för att förhindra ytterligare katastrofer och brott mot mänskligheten.
    Det är som att säga att man ska döma någon innan de har begått ett brott. NÄR en person har begått ett brott, först då kan man avsätta personen. Allt annat är odemokratiskt och emot rättsstaten. 

Jo, jag vet att Trump har dömts för brott. Men tyvärr så har det bedömts som inte tillräckligt allvarligt, för att kunna hindra honom att kandidera.  
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 10:41:30 följande:

Trump ljuger i sina uttalanden 21 gång dag.

ALLA här vet att han ljuger hela tiden. Så varför postar du det här? 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 10:28:54 följande:
    Trump har stort stöd i USA och är framröstad för att leda landet. De som valde honom visste vad han tänker göra och han representerar och leder USA. Nej, ingen har hålhake på honom. Han är helt enkelt en farlug psykopat med extremt mycket makt som vill ha ännu mera makt.
    Nu pratar du inrikespolitik och hon pratade endast utrikes. Var är sammanhanget? 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 12:03:49 följande:
    Du förstår inte och det är ditt problem.
    Nej, utan det är du som hänger på med något helt annat. Och du fick här också exakt info, så det borde vara lätt att se.  Och det är ju fler än jag som har påpekat detta. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 12:06:47 följande:
    Så du tycker att det är ok och rättvist att man inte tog bort Hitler i tid? 
    Om jag skriver det, så ANMÄLER du ju mig. Så som du gjorde när jag skrev det om Trump. 

Vad menar du då med "ta bort"?
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 12:08:51 följande:
    😂 För att det är en tråd där vi diskuterar Trump. Och vad är ditt problem? Du verkar vara lite splittrad. 
    Du tråkar ut oss med att skriva självklarheter. Och om alla är överens om något, så finns det inte mycket att diskutera. Man kan kanske diskuter detaljer, men det gör du ju inte. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 12:25:59 följande:
    Skiv inte olagliga saker. Är det så svårt? 

Jag menar: Tycker inte du att Hitler borde ha avsatts före förintelsen? Varför ska vi vänta tills Trump gör något liknande? 
    Det var INTE olagligt. Och jag har INTE sagt att man ska döda honom utan något betydligt lindrigare. 

Självklart borde man ha avsatt Hitler, enligt gällande lag. Men då hade han ju ändrat lagen så att det inte gick. Och då går det inte utan våld/coup eller liknande. Är det olagligt nu om jag säger att man kunde ha skjutit honom? Många försökte. 
    Och när det väl har kommit så långt att all demokrati har försvunnit för att man har skapat såna lagar - då kan man bara bli av med personen med våld. 

Det finns ju faktiskt en lag i USA att man "får" göra sig av med en tyrann. Det är en anledning till att man får ha vapen. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-22 12:22:37 följande:
    Du förstår inte ens vad jag svarade på eller vad jag skrev. Jag kan inte hjälpa dig.
    Det är verkligen inte jag som behöver hjälp med att skriva - eller läsa. Håll dig helt enkelt till ämnet! 
  • AndreaBD
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-22 12:40:43 följande:
    Fast om det är en tråd om Trump så borde vi hålla oss till Trump. Jämförelser med Hitler är helt orimlig. Även åsikten att en demokratisk vald president ska plockas bort innan han bidrar till 50miljoner döda.

Det är som att vi skulle plocka bort dig eftersom du skulle kunna bli en massmördare likt Ted Bundy. Bättre att göra det innan du mördar folk. Du har visat att du har en verbal aggressiv sida åtminstone.
    Det är precis de tjag menade: Så länge USA är ett demokratiskt land, kan man inte få bort honom, så länge han inte har begått ett allvarligt brott eller är dement eller sinnesjuk. 

OM han avskaffar demokratin helt och upprättar en diktatur, då finns det anledning att försöka få bort honom. Men då är det ju amerikanerna som måste göra det. 

Vi har ju även jämnfört Putin med HItler tidigare, men där passar det ju bättre, eftersom han inte är riktigt demokratiskt vald och invaderar andra länder. 
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA