• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-24 06:38:56 följande:

Sunrisen TA ett visa tidigt test 6 dagar innan så har du svar!!!  Så spännande !!

Anonym (22) skrev 2025-04-24 06:38:56 följande:

Sunrisen TA ett visa tidigt test 6 dagar innan så har du svar!!!  Så spännande !!

De va inte så kul som man hoppats på :( tyvärr ❤️

• Sunrisen

Vad är ens oddsen? 😳 Åkte o köpte testet på apoteket, kom hem & tog testet med morgonurin inget blod i, ingenting. 

30 min senare kommer Mensen också.. 😶 
    Förhoppningsvis får vi iallafall börja 2026 med bebis 🥹

• Anonym (22)

Åhh sunrisen jag ville verkligen att det skulle vara positivt för dig, men allt är menat och snart blir det nya försök! jag stannar gärna kvar vill veta hur det går för dig 🥰🥹

• Haja98

Jag och min sambo har försökt i 12 månader och den 22/4 plussade jag! Kan ju inte säga att det betyder att det blir något, det är fortfarande väldigt tidigt. Men förhoppningsvis tog det oss 12 försök för att lyckas! 

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-24 15:36:18 följande:

Åhh sunrisen jag ville verkligen att det skulle vara positivt för dig, men allt är menat och snart blir det nya försök! jag stannar gärna kvar vill veta hur det går för dig 🥰🥹

Meeen så fin du är!! Tack🥹🥰 Du får jättegärna stanna och jag vill ju veta hur de får för dig också eftersom du plussade! Iiih 🥰 

Förresten, jag har stor D-vitaminbrist & B12-brist vilket jag läst kan vara en anledning att Påverka ens fertilitet osv. Jag fick utskrivet båda delar & rådfrågade läkare idag om jag kunde ta dom och de bad mig att endast ta B12 & inte ta D-vitamin, att jag bara skulle försöka få i mig det av solen.. 😅 Men samtidigt har jag läst att D-vitamin också är viktigt att ta inför graviditet, vet inte riktigt vad man ska göra eller lita på känns inte som de förstår sig på en 🥹 Tänker väl att jag kör på B12 + folsyra för de kunde man iallafall kombinera och ta så får vi hoppas.. 🙏🏻 
    Så är jag också orolig över min vikt ( väger 110-115 ) samtidigt vet jag att många som är som jag blir gravida ändå. Men de är ett orosmoln som hänger över mig också.. känns som jag inte har alla förutsättningar för att lyckas liksom.. hon jag pratade med sa dock att bristen av vitaminerna inte är anledningen till att jag inte blivit gravid, och att jag bara ska köra på och tempa vid ÄL osv men vad innebär det? Vad menas med det? Hur gör man?? Vad behöver jag? Fattar inget 🥹 Är så dåligt insatt! Och så sa hon även att idag så görs inget förrän man försökt i 2 år!! Jag trodde det var 1 år?! Men ja, absolut 6 mån av försök är ju verkligen jätte normalt.. tror kanske man oroar sig bara för att man såååå gärna vill nu, helst igår liksom. 🥹🙏🏻❤️ 
    förlåt för bibel!! 
  • Sunrisen
    Haja98 skrev 2025-04-24 15:50:23 följande:

Jag och min sambo har försökt i 12 månader och den 22/4 plussade jag! Kan ju inte säga att det betyder att det blir något, det är fortfarande väldigt tidigt. Men förhoppningsvis tog det oss 12 försök för att lyckas! 

Men åh Vad roligt!!! Håller tummarna för att allt går vägen för er! 🙏🏻
  • Anonym (22)

Sunrisen , jag plussade gången jag körde på bisolvon metoden!! Rekommenderar verkligen går att köpa receptfritt och skadar inte att testa heller .. du tar vanlig dos under ägglossningsveckan de gör att dom små simmarna tar sig fram enklare ;)  går att läsa om den lite överallt och många har plussat efter till o me jag. Tror ärligt att det var det som gjorde att jag plussa denna gång❤️🥹

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-24 16:30:41 följande:

Sunrisen , jag plussade gången jag körde på bisolvon metoden!! Rekommenderar verkligen går att köpa receptfritt och skadar inte att testa heller .. du tar vanlig dos under ägglossningsveckan de gör att dom små simmarna tar sig fram enklare ;)  går att läsa om den lite överallt och många har plussat efter till o me jag. Tror ärligt att det var det som gjorde att jag plussa denna gång❤️🥹

Hmm, aldrig hört talas om den metoden!! De är ju hostmedicin haha, vad häftigt ändå😂 Ska man ta tablettform eller lösande form? Ser att de finns massa olika sorter eller de spelar ingen roll? 🥹 Tänker att det vill jag helt klart testa!! ❤️ Ååh tror du? 🥹
  • Haja98
    Sunrisen skrev 2025-04-24 18:42:23 följande:
    Hmm, aldrig hört talas om den metoden!! De är ju hostmedicin haha, vad häftigt ändå😂 Ska man ta tablettform eller lösande form? Ser att de finns massa olika sorter eller de spelar ingen roll? 🥹 Tänker att det vill jag helt klart testa!! ❤️ Ååh tror du? 🥹
    Vi försökte i 12 månader och efter två månader med Bisolvon (tablettform) samt rosenrot så tog det sig för oss! 
  • Anonym (22)

jag tog i flytande form men tror inte det spelar någon roll då den gör sitt jobb oavsett❤️

Svar på tråden När tog det sig för er?