• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-07-12 12:40:44 följande:

Är det någon som hänger kvar i tråden? 

hur går det för er? ❤️

Hej alla! Och grattis till alla som plussatHjärta  Tråkigt att det inte tagit sig för er än, Sunrisen. När är nästa ÄL för dig? Tanken är att vi ska testa nästa cykel då jag går på medicin nu. Min vän har nyss fått sin andra och gud vad man längtar!!
  • mew96

Jag som var så uppgiven och hade tänkt kontakta någon efter sommaren då vi har försökt i 1 år i augusti, plussade den 13 juli (3 dagar innan förväntad mens).
    Går in i vecka 7 idag men har inte njutit en sekund av detta, dels har jag konstant illamående, dels är jag så fruktansvärt orolig att det ska leda till missfall igen.. går och kollar stup i kvarten ifall det är blod i trosorna. Vet att jag borde vara tacksam att jag faktiskt lyckats bli gravid och att det inte är sunt att hålla på såhär, men tror inte jag kommer kunna slappna av och njuta förrän jag vet att det verkligen är en levande bebis där inne. Funderar på att göra tidigt ultraljud, någon som har erfarenhet av det? 

• Anonym (5 år till levande barn)
    mew96 skrev 2025-07-30 09:53:53 följande:

Jag som var så uppgiven och hade tänkt kontakta någon efter sommaren då vi har försökt i 1 år i augusti, plussade den 13 juli (3 dagar innan förväntad mens).
    Går in i vecka 7 idag men har inte njutit en sekund av detta, dels har jag konstant illamående, dels är jag så fruktansvärt orolig att det ska leda till missfall igen.. går och kollar stup i kvarten ifall det är blod i trosorna. Vet att jag borde vara tacksam att jag faktiskt lyckats bli gravid och att det inte är sunt att hålla på såhär, men tror inte jag kommer kunna slappna av och njuta förrän jag vet att det verkligen är en levande bebis där inne. Funderar på att göra tidigt ultraljud, någon som har erfarenhet av det? 

Nu är det ju många år sedan jag var gravid men med två misslyckade graviditeter bakom mig så var det inget snack om saken med ett tidigt ultraljud. Även om det bara är en ögonblicksbild så är det lugnande. 

Så jag hade ultraljud v8 (7+5), kub-ul, rul och sen eftersom det var tvillingar v28, 32 och 36. Men slappna av och typ njuta kunde jag först efter rul.
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-07-18 16:54:54 följande:
    Hej alla! Och grattis till alla som plussatHjärta  Tråkigt att det inte tagit sig för er än, Sunrisen. När är nästa ÄL för dig? Tanken är att vi ska testa nästa cykel då jag går på medicin nu. Min vän har nyss fått sin andra och gud vad man längtar!!
    Hej! 🥰 
    Ja tyvärr så verkar det svårt 😞 hade ÄL 9/8 så väntar spänt på resultatet denna månaden ❤️ Håller tummarna för dig nästa cykel & ja man längtar så otroligt 🙌🏻 
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-08-16 01:39:23 följande:
    Hej! 🥰 
    Ja tyvärr så verkar det svårt 😞 hade ÄL 9/8 så väntar spänt på resultatet denna månaden ❤️ Håller tummarna för dig nästa cykel & ja man längtar så otroligt 🙌🏻 
    Hur har det gått? Du kan väl testa tidigt snart? Några symtom? Jag trodde inte jag skulle ägglossa denna månaden för brukar alltid göra det runt cykeldag 12, men fick positivt på ÄL test idag, cykeldag 22... så nu är det bara att väntaGlad
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-08-19 17:56:11 följande:
    Hur har det gått? Du kan väl testa tidigt snart? Några symtom? Jag trodde inte jag skulle ägglossa denna månaden för brukar alltid göra det runt cykeldag 12, men fick positivt på ÄL test idag, cykeldag 22... så nu är det bara att väntaGlad

Så konstigt att jag inte får upp något meddelande när någon svarar här inne. 😔 
    Jag tog ett ultratidigt test igår som var negativt tyvärr. Så inväntar mensen nu.. har BIM 22/8. 

Har symtom som trötthet och otroligt öm i ena bröstet haha, räknar med mens dock . alla månader för mig ser sååå olika ut så har liksom aldrig något att gå på direkt.. vissa månader ömma bröst/irriterad/mensvärk 3-4 dagar innan. Vissa månader ingen mensvärk alls innan, inga ömma bröst osv. blir gaaaaalen 🥹🥹💔 
    har känts lite konstigt i magen vissa dagar senaste veckan men inte såpass att det gör ont el känns som mensvärk. 
    Vet ju att inget är kört förrän mensen dyker upp men stämmer magkänslan så kommer den snart fint knacka på ❤️????? 
    åhh, hoppas det tar sig för dig 😍 Du får uppdatera! 

• Anonym (Isabella)
    Sunrisen skrev 2025-08-21 10:03:35 följande:
    Aldrig använt såna test så vet inte hur de ska se ut men grattis :) 
  • Sunrisen
    Anonym (Isabella) skrev 2025-08-21 13:12:14 följande:
    Aldrig använt såna test så vet inte hur de ska se ut men grattis :) 

Tack. 🤩 
    det blev även bekräftat på digital veckoindikatortest. 

Svar på tråden När tog det sig för er?