mew96 skrev 2025-05-18 21:19:17 följande:
Tack 🙏🏼
så typiskt.. och alla försöker ge rådet att ?försök inte tänka på det så kommer det?, men det är liksom det enda jag tänker på.
känner också att alla runtomkring mig får barn, att det är det enda man ser på sociala medier till exempel, nu är jag väl extra uppmärksam på sånt eftersom jag vill det så mycket själv. Men det jobbiga är ju att känna sånt avund och typ tänka ?varför går det så lätt för alla andra?? Men samtidigt har jag ju ingen aning om hur lång tid det tagit för dem heller, man tror ju på nåt sätt att det har gått på en gång för alla andra, vilket inte nödvändigtvis behöver stämma.
Som du säger, någon gång blir det säkert vår tur också. ❤️ Men vet du hur det är med sån fertilitetsutredning? Jag vet ju att de vill att de ska ha gått minst ett år, men gäller det oavsett om man inom det året lyckats bli gravid men att de lett till missfall?
Hej igen! gick precis in i min tråd igen för att uppdatera lite och såg att ni var några som skrivit, har helt missat det då jag inte har fått upp någon notis..
Men ellerhur är det så.. det är inte det lättaste direkt att sluta tänka på när de är det enda man vill?
ja precis, man ser ööööverallt Och man tänker ju precis som du säger att det har gått jättefort men man har ju egentligen ingen aning.: 🥹
ja vi hoppas på att det blir vi någon gång snart ❤️
hmm, det är en bra fråga faktiskt.. 🧐 Skulle tro att det gäller ändå. Jag hörde mig dock för med min läkare när jag pratade med honom om just den biten & att vi då försökt i 6 mån och att jag visste de skulle gå 1 år innan man gjorde/kollade något. Men nej:.: tydligen 2 år ska de ha gått nu?!